כפי שנחשף בגלובס: סטרטסיס מפטרת 10% מכוח האדם

המנכ"ל יואב זייף: "ההפחתה במספר העובדים היא צעד הכרחי בתהליך האסטרטגי שלנו, במטרה למצב טוב יותר את החברה לקראת צמיחה רווחית ובת קיימא" • נכון לסוף 2019, יצרנית המדפסות תלת ממד העסיקה בישראל 538 עובדים, מתוך מצבת כוח אדם עולמית של 2,268 עובדים

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס
יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס

כפי שפורסם לראשונה הבוקר בגלובס, סטרטסיס מקצצת 10% ממצבת כוח האדם שלה. החברה פרסמה הודעה לפיה היא מבצעת את המהלך במטרה לחסוך כ-30 מיליון דולר בהוצאות השנתיות שלה ולהאיץ את הצמיחה. בשל הפיטורים, סטרטסיס תכיר בהוצאות של כ-6 מיליון דולר, בעיקר ברבעון השני.

"ההפחתה במספר העובדים היא צעד הכרחי בתהליך האסטרטגי שלנו, במטרה למצב טוב יותר את החברה לקראת צמיחה רווחית ובת קיימא", מסר המנכ"ל יואב זייף.
"אני רוצה להביע את הערכתי לכל אחד מהעובדים שיושפעו מההחלטה על שירותיהם המסורים. התנאים הנוכחיים הופכים את תנאי שוק העבודה למאתגרים אף יותר, ועשינו את המיטב לספק לעובדים העוזבים את הפרידה המכובדת וההוגנת ביותר. צעד זה אינו צפוי להשפיע על ההשקות המתוכננות של מוצרים שלנו, שנותרו עדיפות ראשונה כשאנו מובילים את התעשייה לגבהים חדשים".

הבוקר פרסמנו כי  נראה שהפיטורים בחברה לא מגיעים בהכרח על רקע השפעות מגפת הקורונה אלא בעיקר בשל השינויים בשדרת ההנהלה. בפברואר השנה, זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה, נכנס לתפקיד המנכ"ל יואב זייף, שהחליף את אלחנן (אלן) יגלום אשר כיהן - במקביל לתפקידו כיו"ר החברה - גם כמנכ"ל זמני במשך למעלה משנה וחצי (מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם אילן לוין). 

סטרטסיס נוצרה ממיזוג שבוצע ב-2012 בין סטרטסיס מארה"ב לאובג'ט מישראל. החברה נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי של 979 מיליון דולר, לאחר ירידה של כ-11% במחיר המניה מתחילת השנה. מאז השיא ב-2014 ירדה המניה בשיעור של 87%.