נתניהו בישיבת הממשלה: מביע צער על הרג איאד אלחלק

רה"מ: "מה שקרה עם משפחת אלחלק זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות שנחשד שלא בצדק. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, ואני מצפה לבדיקות המלאות" • בישיבת הממשלה סוכם כי חוק הקורונה יובא מחר לדיון בקבינט הקורונה, ולאחר מכן יעבור לוועדת השרים לחקיקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

14:00

בישיבת הממשלה סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל דעת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, כי חוק הקורונה יובא מחר (ב') לדיון בקבינט הקורונה, ולאחר מכן יעבור לוועדת השרים לענייני חקיקה.

12:30

שמונה ימים אחרי האירוע במזרח ירושלים ולאחר שאישים רבים בישראל הביעו צער עליו, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה לאירוע. "מה שקרה עם משפחת אלחלק זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, עם אוטיזם, שנחשד שלא בצדק. אני יודע שאתם עושים את הבדיקות, אבל כולנו משתתפים בצערה של המשפחה. זה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה. אני מצפה לבדיקות המלאות שלכם. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה נגד חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין", אמר נתניהו הבוקר (א') בישיבת הממשלה.

חבר הכנסת לשעבר גליק הגיע לפני כמה ימים לבית משפחת אלחלק כדי להשתתף בצערה והותקף שם על-ידי חלק מן הנוכחים.

גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התבטא בעניין, אולם הוא דיבר על כך כבר לפני כמה ימים והבוקר שוב: "השתתפות בצערם העמוק של משפחת אלחאלק. צעיר בעל מוגבלות. זה כואב, זה עצוב. אני רוצה להודות למשפחה שנחלצה לעזרתו של יהודה גליק שהותקף בעת שהגיע לנחם אבלים", אמר אוחנה.

עוד בישיבת ראש הממשלה, השרים הצביעו בעד חוק הקורונה, שאמור לעקוף את הטיפול במשבר הקורונה באמצעות תקנות שעת החירום. חוק הקורונה קיבל ביקורת נרחבת בציבור בשל סמכויות קיצוניות שהוכנסו בו. אחרי הביקורת הציבורית נערכו בו כמה שינויים, לרבות הפחתת פרק הזמן בו הממשלה יכולה לקבוע הגבלות מ-45 ימים ל-30, ביטול הכרזת מצב החירום על-ידי הכנסת בכל עת וכן פיקוח מוגבר יותר של הכנסת על תכני החוק. אלמנט נוסף הוא הפחתת הסמכויות שיש לשוטרים בכניסה לבתים, רק באמצעות צו. בנוסף, החוק לא יגביל הפגנות אזרחיות.

עוד במהלך ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה כי איראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית.

"איראן מפרה בשיטתיות את התחייבויותיה גם בהסתרת אתרים, גם בהעשרה של חומר בקיע וגם בהפרות אחרות", אמר ראש הממשלה. "אני מאמין שהגיעה העת, ואני חושב שכבר עברה העת, אבל בוודאי שכעת זה מחויב המציאות לאור הגילויים הללו, שהקהילה הבינלאומית תצטרף לארה"ב ותטיל מחדש סנקציות משתקות על איראן.

"בכל מקרה, הקורונה לא מפחיתה כהוא זה מהנחישות שלנו לפעול נגד התוקפנות של איראן. אני חוזר ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולותינו".