אל על מאריכה את החל"ת לעובדים עד לסוף חודש יולי; עובדי רש"ת קיבלו חודש נוסף של דמי האבטלה

בישראייר שעדיין מפעילה טיסות מטען, החל"ת צפוי להמשך עד לסוף חודש אוגוסט • ארקיע, אשר לא מפעילה טיסות כלל, מתכוונת להתעורר מתרדמת הקורונה בתחילת חודש יולי עם טיסות לאילת

אחרי שהאריכה אל על את השהיית טיסותיה הסדירות עד לסוף חודש יוני, נדמה שהחברה מבינה שגם ביולי לא ייפתחו השמים: עובדי החברה עודכנו כי החל"ת שאליו הם הוצאו לפני כשלושה חודשים יוארך עד לסוף חודש יולי. המועד הקודם שעל פיו עודכנו העובדים לסיום החל"ת שלהם היה סוף חודש יוני. אל על מפעילה כיום טיסות מטען וטיסות ליעדים שונים על פי הצורך וחלק מהעובדים לרבות טייסים חזרו לעבוד לשם כך.

גם רוב עובדי ישראייר וארקיע הוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה והירידה בטיסות. ישראייר מפעילה טיסות מטען וטיסות להשבת ישראלים מיעדים שונים לצד 4-5 טיסות יומיות לאילת. ארקיע לא מפעילה טיסות כלל. בכוונת החברה להתעורר מהתרדמת בתחילת חודש יולי בשלב ראשון עם טיסות לאילת.

בישראייר העובדים עודכנו מראש כי יישארו בחל"ת עד לסוף חודש אוגוסט כאשר בהתאם לצורך וללוח זמני הטיסות, החברה תחזיר עובדים מחופשתם.

ענף התעופה עדיין לא יכול לתכנן חזרה לשגרה כל עוד אין מתווה מסודר מטעם המדינה. המתווה, כך מקווים בענף יכלול הסכמים בין מדינות ירוקות שהטסים אליהן לא יידרשו בחובת הבידוד שקיימת כיום. מתווה כזה לא נראה באופק כל עוד בממשלה מזהירים מפני גל שני של התפרצות.

בסוף השבוע שבתו עובדי רשות שדות התעופה במחאה על כך שהאוצר לא דן עמם על מתווה חזרה לפעילות. השביתה הסתיימה זמן קצר אחרי שפרצה אחרי שהובטחה לעובדים פגישה עם נציגי האוצר היום (ב'). הפגישה לא התקיימה משום שאלפי עובדי הרשות שמצויים בחל"ת, קיבלו הארכה של חודש נוסף לדמי האבטלה שהם מקבלים. הלחץ פחת וברשות מצפים לפגישה עם נציגי האוצר שתתקיים עוד החודש.