66% מהאמריקאים מודאגים יותר מאלימות המשטרה מאשר מאלימות המפגינים

כך לפי סקר של וול סטריט ג'ורנל ו-NBC • עוד עולה מהסקר כי 80% מהציבור מרגיש שהמדינה יצאה מכלל שליטה • לביידן יש תמיכה של 49% מהמצביעים מול 42% של טראמפ

דור העתיד של לוחמי הצדק והשוויון מול הבית הלבן / צילום: רויטרס
דור העתיד של לוחמי הצדק והשוויון מול הבית הלבן / צילום: רויטרס

שני שלישים מהבוחרים האמריקנים מודאגים יותר מאלימות המשטרה בהריגת ג'ורג' פלויד מאשר מן האלימות של חלק מהמפגינים בעקבות האירוע. רוב מכריע, 80%, מרגישים שהמדינה יוצאת מכלל שליטה, כך לפי סקר של הוול סטריט ג'ורנל ו-NBC ניוז.

הסקר חשף גם את הפער המפלגתי בהתייחסות למשברים הלאומיים האחרונים, כולל המהומות שפרצו בעקבות הריגתו הברוטלית של פלויד על ידי שוטר לבן במינאפוליס ב-25 במאי, ומגיפת הקורונה, שתבעה את מותם של 109 אלף אמריקאים עד כה.

74% מהמצביעים הדמוקרטים העריכו שתידרש אולי עוד שנה לפחות כדי להתגבר על הקורונה ולחזור לעבודה כרגיל. מבין תומכיו המושבעים ביותר של הנשיא טראמפ שמצביעים לרפובליקנים, 32% העריכו שהמגיפה כבר מרוסנת.

כמחצית מכל הרפובליקנים, 48%, אמרו שהם חוששים יותר מן המהומות מאשר מנסיבות מותו של פלויד. ל-81% מהדמוקרטים הייתה דעה הפוכה.

לשני המשברים אין כנראה השפעה רבה על מעמדו של טראמפ. שיעור שביעות הרצון מתפקודו ירד בנקודת אחוז אחת מאפריל, ל־45%. הפער לטובת ג'ו ביידן של שבע נקודות אחוז נשאר בעינו. ביידן השיג תמיכה של 49% מהמצביעים בסקר, מול 42% לטראמפ.

למרות כל אלה, מצבו של טראמפ נותר יציב: מאז בחירות אמצע הכהונה - תקופה שכללה את פרסום דו"ח מולר על מעורבות הנשיא בחקירה באוקראינה נגד בנו של ביידן; ניסיון ההדחה שלו בקונגרס; מגפת הקורונה; ומהומות זכויות האזרח הנוכחיות - שיעור התמיכה בו לא ירד מ־43% ולא עלה על 47%, לפי 18 סקרים שונים.

יתרון גדול בשדה הכלכלה

היתרון הגדול ביותר של טראמפ על פני ביידן המשיך להיות נושאי הכלכלה. בשאלה מי יצליח יותר להוריד את האבטלה ולהחזיר אנשים לעבודה, טראמפ הוביל ב-48% מול 35% לביידן. שיעור דומה העריך שטראמפ יהיה טוב יותר עם הכלכלה. לטראמפ היה יתרון קל, 43% מול 40% בשאלה מי יטפל טוב יותר בסין.

הסוקר הרפובליקני ביל מקינטארף, שערך את הסקר עם הדמוקרט ג'ף הורביט, אמר שמעמדו של טראמפ נשאר יציב למרות שמבחינה פוליטית הוא עבר "סופות הוריקן של חמש דרגות". "אלו הם ממצאים מרשימים שמדברים על כוח הצד שלנו", אמר מקינטארף.

יחד עם זאת, הסקר הכיל גם כמה דגלים אדומים מבחינת הנשיא. אחד מהם היה התרחבות ההובלה הדמוקרטית בשאלה איזו מפלגה צריכה לשלוט בקונגרס אחרי הבחירות הקרובות. הבוחרים מעדיפים את הדמוקרטים ברוב של 51% מול 40%. בינואר הרוב היה שש נקודות אחוז בלבד.