הנפקה | בלעדי

פטריות מרפא וקנאביס: קנאבוטק מתכננת לגייס הון ללא מסחר

יהיה זה המהלך הראשון מסוג זה בבורסה בת"א • החברה מתכננת השקה של מוצריה ברשת Selfridges הבריטית באוקטובק

קנאביס / אילוסטרציה: שאטרסטוק
קנאביס / אילוסטרציה: שאטרסטוק

חברת קנאבוטק המפתחת מוצרים המשלבים בין קנאביס רפואי לפטריות מרפא, מתקרבת לשלב השקת מוצריה באנגלית, ומתכננת במקביל הנפקה  ללא מסחר. זהו מהלך ייחודי, אשר פעם ראשונה ננקט על ידי חברת סטארט אפ. מהלך זה בעבר שימש שותפויות נדל"ן בחו"ל כמו קרן הגשמה, אינטו ואחרות. כולן יוצגו במהלך ע"י משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, המוביל כעת גם את הגיוס הנוכחי שצפוי להיות של מספר מיליוני דולרים .

מנכ"ל החברה אלחנן שקד, אומר כי "אנחנו רוצים לאפשר לציבור להשתתף במימון החברה, אבל מאמינים שהסחירות צריכה להגיע בשלב מאוחר יותר, כשהמוצר יהיה כבר בשוק. ההנפקה תשווק באמצעים דיגיטליים".

  במשרד הרצוג פוקס נאמן מסבירים כי "ההנפקה תתבצע מכח תשקיף שיקבל היתר מרשות ני"ע, ויאפשר לחברה להציע את מניותיה לציבור הרחב, בלא כל מגבלה על מספר הניצעים.עם השלמת ההנפקה, תהפוך קנאבוטק   לחברה ציבורית לכל דבר ועניין ויחולו עליה כל חובות דיווח וכללי ממשל תאגידי, כמו כל חברה ציבורית; אך מניות החברה לא תירשמנה למסחר בבורסה. נדגיש כי למועד זה טרם התקבל היתר הרשות לתשקיף".

קנאבוטק כבר ביצע גיוס המונים במסגרתו גייסה 2 מיליון דולר דרך פלטפורמת Fundit. את מהלך הגיוס הנוכחי   מובילות עוה"ד אפרת צור, עדי רוזנפלד ושני סימני.

שקד מציין כי קנאבוטק תצא גם לניסויים קליניים משמעותיים יותר במוצריה בשנים הקרובות, וכי לכך נועד המימון.

"זה הכיוון שכל התעשיה הולכת אליו"

קנאבוטק נערכת כאמור להשקת מוצריה בבריטניה בחנויות רשת Selfridges הבריטית באוקטובר הקרוב, והיא מעריכה כי תגיע להכנסות משמעותיות כבר ב-2021  הפעילות בבריטניה מבוצעת באמצעות מפיץ מקומי המתמחה בתחום הקנאביס כאשר ייצור המוצרים מתבצע באמצעות קבלן משנה מחוץ לישראל.

בשלב הראשון, רכיב הקנאביס של המוצר יכלול רק את החומר CBD , שכדי לשווקו באנגליה לא צריך אישור מיוחד כקנאביס רפואי, אלא רק כתוסף מזון. גם רכיב הפטריה אינו צריך אישור כמוצר רפואי.

פטריות מרפא בשילוב קנאביס זה אולי נשמע כמו מרקחת של סטלן אמיץ במיוחד, אבל בראיון קודם ל"גלובס" אמר שקד כי: "אנחנו מעריכים שזה הכיוון שכל התעשיה הולכת אליו".

לדבריו, קנאביס רפואי יהפוך למוצר גנרי, והייחוד יהיה בשילוב שלו עם צמחי מרפא אחרים. החברה פיתחה חמישה מוצרים המיועדים לטיפול בסרטן המעי הגס, בעיות פוריות, כבד שומני, הפחתת פעילות דלקתית ומחלות לב וכלי דם.

כמו רוב המוצרים בתעשיית הקנאביס, גם מוצריה אינם מגובים עדיין במחקרים רפואיים יעודיים להם, אלא רק על הידע המחקרי הכללי לגבי יעילות הקנאביס והפטריות לטיפול במחלות שונות. שקד מציין כי בכוונת החברה לערוך בעתיד מחקרים קליניים ממוקדים כדי לתמוך בטענותיה, אך היא אינה זקוקה להם לצורך אישור השיווק.

התרכובות מפותחות בעזרתו של פרופ' פואד פארס, שהיה מממציאי הטכנולוגיה של חברת פרולור, שנמכרה לחברת אופקו האמריקאית ב-480 מיליון דולר, ועל בסיס מחקרים של פרופ' סולומון ווסר, חוקר פטריות ותיק מאוניברסיטת חיפה.

"המטרה שלנו היא לוודא שהמוצר משפר את איכות החיים"

בנוסף לשילוב המקורי  בין הקנאביס לפטריות ושיטת המימון הייחודית,  קנאבוטק משלבת במוצר שלה טכנולוגיות של סטארט אפים בתחום הבינה המלאכותית, כדי לעבות את ההצעה שלה לצרכן בנתונים מותאמים אישית.

"המטרה שלנו היא לוודא שהמוצר משפר את איכות החיים", מסביר שקד. "לכן חתמנו על שיתוף פעולה עם חברת Binah.ai, שעוסקת במדידה של סימנים חיוניים רפואיים מהטלפון ללא מגע יד אדם, והלקוחות שלנו יוכלו לאבחן את עצמם לפני שיבחרו איזו מן הקפסולות שלנו לקחת.

" כמו כן, מתוך הבנה שניהול סגנון חיים יכול להיות משמעותי לכל המחלות והמצבים בהם אנחנו מטפלים, פיתחנו מדד איכות חיים בן חמישה פרמטרים - שינה, פעילות גופנית, תזונה, סטרס ויחסים חברתיים, ואנחנו משלבים אותם בשישה פרמטרים שאני מקבל מהמערכת של בינה .AI, כדי לתת לאותו אדם 'ציון איכות חיים'. האפליקציה הזו תהיה חלק מן ההצעה שלנו לצרכן עם השקת המוצר. 

שקד מציין כי קנאבוטק תצא גם לניסויים קליניים משמעותיים יותר במוצריה בשנים הקרובות, וכי לכך נועד המימון שתגייס.