מכה לתיירות הישראלית? גרמניה תאריך אזהרת המסע מחוץ לאיחוד עד סוף הקיץ

עפ"י דיווחים, גרמניה תאריך את אזהרת המסע מחוץ לאיחוד עד סוף עד ה-31 באוגוסט • באוסטריה צפויים לפתוח את גבולות המדינה ב-16 ביוני, אך לאסור על כניסת תיירים משבדיה • בפריז מתכוונים לחדש את הביקורים במגדל אייפל בסוף החודש

הקנצלרית אנגלה מרקל  / צילום: Michael Sohn, Associated Press
הקנצלרית אנגלה מרקל / צילום: Michael Sohn, Associated Press

לאור המשך מגמת הדעיכה במספר חולי הקורונה הפעילים, הודיעו גורמי ממשל באוסטריה כי יפתחו את גבולות ארצם ב-16 ביוני לתושבי מדינות רבות באיחוד האירופי - כולל לראשונה איטליה, קרואטיה ויוון - אך לא לתושבי שבדיה. המדינה הסקנדינבית עדיין מתמודדת עם מאות מקרי קורונה חדשים ביום, ומספר החולים הפעילים בה עומד על 33 אלף בני אדם, לעומת 432 באוסטריה, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. גם דנמרק מסרבת לאשר כניסת תיירים שבדים עד סוף הקיץ לפחות.

ב-15 ביוני צפויים להיפתח הגבולות היבשתיים של גרמניה עם כל שכנותיה, והמדינה צפויה לפתוח גם את הגבולות לתושבי האיחוד האירופי ואזור שנגן (כ-31 מדינות, כולל בריטניה). עם זאת, לפי דיווח בכלי התקשורת הגרמניה הבוקר, הממשלה בברלין צפויה להמשיך ולהמליץ על איסור נסיעה למדינות מחוץ לאיחוד האירופי עד ה-31 באוגוסט, מה שעשוי להשפיע על תיירות הקיץ למדינות כמו ישראל.

בשלב זה מדובר בדיווח בלבד, ולא במדיניות רשמית, וכלי התקשורת ציינו כי הממשלה עשויה להחריג מהאזהרה מדינות שבהן אין התפרצות קורונה משמעותית. נשיא טורקיה, רג'אפ טייפ ארדואן, הודיע כי בכוונתו ליצור קשר עם ממשלת גרמניה כדי להחריג את ארצו - יעד התיירות השלישי בגודלו בעבור גרמניה - מרשימת המדינות שיש להימנע ממסע אליהן.

הגבולות באיחוד האירופי כולו צפויים בשבועות הקרובים להיפתח בהדרגה לתנועה חופשית של תושבי האיחוד, ללא צורך בחובת בידוד של שבועיים או תוצאות שליליות של בדיקות קורונה. תאריך היעד שהציבה לכך נציבות האיחוד האירופי הוא ה-1 ביולי.

בפריז, שבה נפתחו המסעדות והבארים לשעות מוגבלות רק בשבוע שעבר, הודיעה העירייה כי החל מה-25 ביוני יחודשו הביקורים במגדל אייפל, שהושעו בשל המאבק בקורונה. ייתכן כי השימוש במעליות עדיין לא יחודש בשלב הראשון, והמבקרים ייצטרכו לטפס במדרגות.