בורסת הקריפטו הישראלית Bit2C מנסה לגייס עד 4 מיליון שקל במימון המונים

בקמפיין שהשיקה ביטוסי באתר פיפלביז, גויסו עד כה בתוך כשבועיים כ-280 אלף שקל • אם ההון שתגייס יעמוד ביעד של לא פחות מחצי מיליון שקל, יקבלו המשקיעים מניות של החברה בהתאם להשקעתם

חברת ביטוסי (Bit2C), שמפעילה את הבורסה היחידה בישראל למסחר במטבעות דיגיטליים, מנסה בימים אלה לגייס מימון בסכום של עד 4 מיליון שקל באמצעות פלטפורמת מימון ההמונים PipelBiz. החברה מציינת כי כספי הגיוס מיועדים לממן את פעילותה השוטפת, פיתוח ושדרוג של פלטפורמת המסחר שלה, הוצאת רישיון נותן שירותים בנכס פיננסי, וכן פיתוח עסקי ושיווק ופיתוח אפליקציית ארנק דיגיטלי.

ביטוסי, שנמצאת בבעלות מייסדיה השותפים, המנכ"ל אלי בז'רנו וסמנכ"ל הטכנולוגיות הדר מקדסי, השיקה את קמפיין מימון ההמונים שלה בפלטפורמת פיפלביז ב-27 במאי, והוא צפוי להימשך עד ל-17 ביולי. עד כה, לפי אתר פיפלביז, השתתפו במימון 83 משקיעים, שהשקיעו בסך הכל כ-280 אלף שקל. היעד של ביטוסי הוא לגייס בקמפיין סכום שלא יפחת מ-500 אלף שקל ולא יעלה על 4 מיליון שקל. על פי מסמך ההצעה, אם היקף הגיוס יגיע ליעד שנקבע, ירשמו על שם המשקיעים מניות רגילות של ביטוסי בהתאם לכמות המניות שרכשו.

במסגרת קמפיין מימון ההמונים, מציעה ביטוסי לציבור להשקיע בה באמצעות אתר פיפלביז, בסכומים שנעים החל ב-588 שקל תמורת 42 מניות ועד ל-32,913 שקל תמורת 2,352 מניות. בסך הכל מציעה בורסת הקריפטו למשקיעים בין 35,732 ל-277,523 ממניותיה, או בין 2.85% ל-18.3% מהמניות המונפקות שלה, במחיר של 13.99 שקל למניה. על פי הצעה זו, שווי החברה לפני הגיוס מסתכם ב-17 מיליון שקל.

בעמוד ההצעה מציינת ביטוסי כי "החברה מתעדת להנפיק בבורסה בישראל כבר בשנים הקרובות, ולאחר מכן להתרחב לשוק הגלובלי", ומוסיפה כי "ההשקעה במניות כעת מעניקה למשקיעים זכויות מלאות גם בפעילות הגלובלית העתידית בשווקים הגלובליים".

במסמך ההצעה מוצגים, בין השאר, פרטים על השקעות קודמות שבוצעו השנה בחברת ביטוסי. במסגרת זו, בפברואר קיבלה ביטוסי מימון בסכום של 200 אלף שקל מאייל יונה וחברת ספטריקס מראשון לציון. במרץ הנפיקה ביטוסי שטרי הון לבעל השליטה בז'רנו בסכום של 1.75 מיליון שקל, וכל שטרי ההון הומרו למניות. בז'רנו מחזיק כיום בכ-55% ממניות ביטוסי.

בנספח להצעה מוזכרת גם תביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי ביטוסי בפברואר האחרון נגד מפעילי הארנק הדיגיטלי BT360. בתביעה, שעליה דיווחנו ב"גלובס", נתבעים איל שדה, ארז פישלר ואליאור ממן, והחברות אי.טי.אמ אחזקות וריץ' אנד רויאל שוקי הון, בסכום של כ-1.8 מיליון שקל, בגין הפרת הסכמים עם ביטוסי ובעליה, בז'רנו. בנספח להצעה מציינת ביטוסי כי "נכון למועד זה ובשלב המקדמי של ההליך, כשטרם נערך דיון קדם משפט בתיק וטרם הוגשו כתבי הגנה וראיות הצדדים, לא ניתן להעריך בוודאות את סיכויי התביעה".

ביטוסי, שהוקמה ב-2013, מציינת בהצעתה כי פלטפורמת המסחר שלה "מאפשרת קנייה ומכירה מאובטחת של מטבעות דיגיטליים מול השקל, לצד שירותי תשלום והמרת ביטקוין לעסקים, ניהול ושמירת מטבעות דיגיטליים ומימוש עסקאות בהיקפים גדולים (OTC)". על פי בורסת הקריפטו, מונה בסיס הלקוחות שלה יותר מ-10,000 לקוחות, שביצעו מאות אלפי עסקאות בנפח מצטבר של קרוב למיליארד שקל - "כל זה בתקציב שיווק מינימלי, מערך תפעול רזה, ולפני החלת רגולציה סדורה מצד המדינה". לדברי ביטוסי, "החברה פועלת על פי כללי הרגולציה ומחזיקה באישור המשך עיסוק במתן שירותים פיננסיים בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים".

עוד מציינת ביטוסי כי "בימים אלה נמצאת החברה בתהליך מתקדם לקבלת רישיון כנותן שירותים בנכס פיננסי מרשות שוק ההון - רישיון שיאפשר את מימוש הפוטנציאל הפיננסי והטכנולוגי של פלטפורמת המסחר. Bit2C מקדמת את עתידה הפיננסי ופועלת לקראת הנפקה בבורסה בישראל בשנים הקרובות ויציאה לשוק בארה"ב".

שוק המטבעות הדיגיטליים העולמי, שבו נסחרים יותר מ-5,500 סוגי מטבעות במאות בורסות קריפטו ברחבי העולם, מוערך כיום בשווי כולל של כ-277 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. המטבע המוביל בשוק, ביטקוין, נסחר הבוקר במחיר ממוצע של כ-9,775 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-180 מיליארד דולר - קרוב ל-65% משוויו של כלל שוק הקריפטו. 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.