מטה יהודה: טענות מתכננת המחוז נגד איקאה אשתאול "חלשות עד קלושות"

הצטרפה לבקשה לבטל את צו הסגירה הזמני שהוצא בשבוע שעבר לחלק מהסניף באשתאול

"רק כשהובהר למתכננת מחוז ירושלים במהלך הדיון בערר כי סיכויי הערר קלושים, נתפסה היא אל עבירות הבנייה 'כאילו מצאה שלל רב'", כותבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מטה יהודה בתגובתה לביטול צו הסגירה הארעי לסגירת שטחים בסניף איקאה אשתאול. הוועדה טוענת כי ההתעקשות של מתכננת המחוז על התביעה שטענותיה חלשות, נובעת משיקולים לא ענייניים.

מדובר בהמשכה של ההתגוששות המשפטית בין מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי־באבאי לבין הצדדים המעורבים בסניף איקאה אשתאול - הוועדה המקומית מטה יהודה, שאישרה את התוכניות; ועדת הערר המחוזית ירושלים, שקבעה כי הוועדה המקומית פעלה כשורה: והיזמית, חברת פארק אשתאול שבשליטת צחי נחמיאס. חברת איקאה ועובדי איקאה הצטרפו בימים האחרונים להליכים.

מתכננת המחוז עתרה לפני כשבוע לבית המשפט לעניינים מינהליים נגד החלטת ועדת הערר המחוזית, שהחליטה לאשר את התוכניות של הסניף ואת פתיחתו. המתכננת תיארה עבירות בנייה של אלפי מ"ר שבוצעו במקום כעבירות חסרות תקדים בהיקפן, והעלתה טענות קשות נגד התנהלות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מטה יהודה ויזמי הפרויקט.

אתמול (ג') נחשף ב"גלובס" כי על אף שאיקאה, שטענה במשך זמן רב כי אינה קשורה ואינה מודעת להתנהלות בנוגע לסניף - נציגים של בעלי איקאה בישראל, קבוצת ברונפמן-פישר, מכהנים כדירקטורים בחברה של צחי נחמיאס שהקימה את הסניף באשתאול.

במקביל לעתירה, הגישה המתכננת בקשה להוצאת צו סגירה זמני לכ-8,000 מ"ר שטחים, שעליהם היא טוענת שנבנו שלא כחוק. איקאה הודיעה כי אינה מתכוונת לכבד את הצו, שכן כלל לא נכללה כצד לתביעה; ואילו היזמית פארק אשתאול הגישה בקשה לשופט בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, אלכסנדר רון, לבטל את הצו.

בא-כוחה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, עו"ד אייל מאמו, הגיש היום (ד') בקשה דומה. בבקשתו נטען כי מדובר למעשה ב"צו עשה", שמשמעו סגירת סניף איקאה כולו, לאחר שזה פועל מזה כשבועיים. "סניף איקאה נפתח כדין, בהתאם לכל האישורים לפני כשבועיים", מוסבר בבקשה.

מטה יהודה טוענת כי עניין עבירות הבנייה כלל לא עלה בכתב הערר, שבעטיו הוגשה העתירה, אלא רק במהלך הדיונים בוועדה, "כשהוברר לעותרת (מתכננת המחוז, א"מ) כי סיכויי הערר קלושים".

"מעמידת מתכננת המחוז על העתירה עולה חשש כי מדובר בעמידה על עתירה שטענותיה חלשות עד קלושות, וזאת רק כיוון שמדובר בהקמת חנות איקאה, וכן לאור חלוקת הכנסות בין מטה יהודה לבית שמש או שיקולים נעלמים אחרים שאינם מובנים", נכתב בבקשת מטה יהודה.

בבקשה מתייחסת הוועדה המקומית לטענות הוועדה המחוזית כי התנהלות אנשיה הייתה חסרת תום-לב, וכותבת כי "ההפך הוא הנכון. העותרת פועלת בחוסר תום-לב, עת ידעה לאורך כל הדרך על הכוונה להקים חנות איקאה במתחם, בירכה על כך, אישרה תוכנית המאפשרת זאת, ועתה מבצעת סיבוב פרסה תכנוני ומשפטי באופן שאינו מכבד מוסד תכנון ברמתה".

ביום שני אמור בית המשפט לדון בבקשות.