מפקחת המשטרה באטלנטה התפטרה לאחר שגבר שחור נורה למוות בידי שוטרים

מפקחת המשטרה באטלנטה אריקה שילדס התפטרה מתפקידה, לאחר שרישרד ברוקס, גבר שחור בן 27, נהרג בידי שוטרים בחניה של מסעדת וונדי'ס • מספר שעות לאחר מכן פוטר גם השוטר היורה

מפגין מול מסעדת וונדי'ס המלאה בעשן לאחר שביום שישי נהרג שם רישרד ברוקס במהלך עימות עם המשטרה / צילום: Brynn Anderson, Associated Press
מפגין מול מסעדת וונדי'ס המלאה בעשן לאחר שביום שישי נהרג שם רישרד ברוקס במהלך עימות עם המשטרה / צילום: Brynn Anderson, Associated Press

בכול הנוגע למחאת השחורים בארה"ב עקב מותו של ג'ורג' פלויד, הכול קורה נורא מהר - פסלים של סמלי דיכוי השחורים מורדים על-ידי הרשויות ואנשים בעמדות מפתח מקבלים החלטות מהירות שלא היו מתקבלות בעבר.

כך, מפקחת המשטרה באטלנטה התפטרה אתמול (שבת), לאחר שרישרד ברוקס, גבר שחור בן 27, נהרג בידי שוטרים בחניה של מסעדת וונדי'ס ביום שישי. מספר שעות לאחר מכן פוטר גם השוטר היורה. 

המפקדת אריקה שילדס הציעה מיד לפרוש מתפקידה, כדי שהעיר תוכל להמשיך קדימה ולבנות בדחיפות את האמון שנחוץ בדחיפות כה רבה לקחילות שלנו", מסרה ראשת העיר אטלנטה.

מפקדת המשטרה שילדס כיהנה בתפקיד במשך יותר מ־20 שנה. "יש לי מחויבות ואהבה עמוקה לעיר הזו ולמשטרה שלה, ויש לי אמון בראשת העיר, והגיע הזמן שהעיר תמשיך קדימה ותבנה אמון בין אכיפת החוק והקהילות שהיא משרתת", היא מסרה. בינתיים, אמרה ראשת העיר, הסגן של שילדס יכהן כמפקד זמני עד למציאת מפקד קבוע.

ההודעה הבאה כאשר המחאות בעיר גברו בשבת, והמפגינים חסמו כביש מהיר והציתו את מסעדת וונדי'ס שבערה במשך יותר משעה לפני שהכבאים השתלטו על השריפה. מחלקת הכבאות בעיר דיווחה בטוויטר כי היא נאלצה להמתין בצד כאשר המסעדה נשרפה, עד שהאזור פונה ממפגינים. השוטרים השתמשו ברימוני גז כדי לפתוח מעבר לכבאים.

שוטרים מהפטרול של מדינת ג'ורג'יה הגיעו עם ציוד לפיזור הפגנות ומגינים, כאשר המפגינים התרכזו במרחק כמה רחובות מהמסעדה.

ברוקס נהרג שלשום (ו') בלילה לאחר ששני שוטרים, גארט רולף ודבין ברונסן, הגיבו לדיווח על גבר שישן ברכב בחניית הכניסה של מכוניות לחלון השירות בוונדי'ס (דרייב־ת'רו), לפי לשכת החקירות בג'ורג'יה, שבודקת את הירי.

גארט רולף, ששירת במשטרת אטלנטה בשש השנים האחרונות, פוטר, ושוטר שני, דבין ברונסן, ששירת כשנתיים, נשלח לעזיבה מינהלית על מעורבותם במותו של ריישרד ברוקס, בן 27, מסרה דובר משטרת אטלנטה, קרלוס קמפוס.