ארקפה מרחיבה תחומי פעילות: מתכננת להקים מלון בוטיק

תקופה של שינויים ברשת בתי הקפה פרימיום - נכנסת למלונאות וגם מתחילה במכירות אונליין

סניף ארקפה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף ארקפה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

רשת בתי הקפה ארקפה מרחיבה את תחומי פעילותה. ל"גלובס" נודע כי הרשת, שבבעלות ירון ירקוני, תקים לראשונה מלון בוטיק תחת השם "ארקפה בוטיק ריזורט". המלון החדש יכלול, בין היתר, יחידות לינה ובריכה. זהו תחום פעילות חדש עבור הרשת הוותיקה, שעד היום התמקדה והתמחתה במה שמוגדר כקפה פרימיום. המיזם יוצא לדרך בתקופה מאתגרת עבור ענף המלונאות על רקע משבר הקורונה.

מדובר במהלך שמוביל ירקוני, שהשתלט לפני כחצי שנה על כלל מניות הרשת כשקנה את כל חלקה של מייסדת הרשת - משפחת שמר, והגדיל את החזקותיו מ-60% ל-90%, בעסקה שלדברי ירקונים שיקפה לרשת שווי של כ-80 מיליון שקל. את יתרת המניות (10%) מחזיקה ארקפה איטליה, יצרנית פולי הקפה של הרשת.

ארקפה מסרה בתגובה כי "הפרויקט בתכנון, לא נוכל להרחיב בנושא".

רשת ארקפה מפעילה כיום כ-50 סניפים, מתוכם 10 סניפי בייקרי - סניפים קטנים יחסית, שעיקר המכירה בהם מתבצע בטייק אוויי. לאחרונה הרחיבה הרשת את הפריסה שלה עם סניף חדש ורחב ממדים שהוקם במגדלי מידטאון בתל-אביב, וזאת בנוסף לסניף קטן יותר שפתחה בשנה שעברה בלובי של אחד ממגדלי עזריאלי. לפני כשנתיים הקימה הרשת את בית ארקפה ביד חרוצים בתל-אביב, לשם העתיקה את משרדיה ואת מפעל הקלייה שלה.

במקביל, מבצעת בימים אלה ארקפה מהלך התרחבות נוסף - כניסה למכירה מקוונת ישירות לצרכן של מוצרי הבייקרי שלה, וזאת באמצעות פלטפורמת המכירה המקוונת נוי השדה. הרשת מוכרת אונליין לחמים, עוגיות, עוגות, וקפה. כפי שנחשף ב"גלובס", שטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, החלה לאחרונה אף היא למכור את מוצריה דרך הפלטפורמה של נוי השדה, כשהשתיים מתחרות בין היתר בקטגוריה דומיננטית משותפת - קפה.