קיצוצים בתנובה: איחוד מטות בין פעילות של החברה יביא לצמצום של כעשר משרות

הצמצומים נוגעים לשינוי במבנה הארגוני ואיחוד בין המטות של תנובה שף עם המטה של חטיבת המכירות • אבינועם בן מוחה ימונה למנכ"ל פרופלוס, ותמי אשהיים תמונה לסמנכ"לית תנובה שף

מנכ"ל תנובה, אייל מליס
מנכ"ל תנובה, אייל מליס

הקיצוצים מגיעים גם לתנובה: ל"גלובס" נודע כי חברת המזון הגדולה בישראל מאחדת פעילויות לשם ייעול, תוך כדי שהיא גם מצמצמת כעשר משרות. במסגרת זאת יתבצע איחוד בין המטות של תנובה שף עם המטה של חטיבת המכירות, שצפוי להביא לפיטורי עובדים. תנובה שף תוכפף לחטיבת המכירות בניהול ניצן גולדברג.

עוד נודע כי יחולו שינויים גם בפעילות חברת הבת שתנובה מחזיקה בה בכ-80%, פרופלוס שהינה זרועה ההפצה שלה ללקוחות בשוק המקצועי, כלומר מלונות, מסעדות בתי קפה ועוד. דן מלר, אשר ייסד את פרופלוס ומשמש כמנכ"ל שלה בעשרים השנים האחרונות ומחזיק 20% ממניותיה, יפרוש מתפקידו.

אבינועם בן מוחא, אשר בשמונה השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל תנובה שף, ימונה כעת למנכ"ל פרופלוס. במקומו של בן מוחא תמונה לתפקיד סמנכ"לית מכירות לשוק המקצועי תמי אשהיים, מי שניהלה עד כה את המכירות לשוק המאורגן (רשתות המזון).

משבר הקורונה והמגבלות שהוטלו על המשק בישראל הביא לצמיחה חדה במכירות של תנובה לרשתות הקמעונאות, לצד צניחה חדה במכירות לשוק המקצועי על רקע סגירת בתי המלון, מסעדנות ובתי קפה. היקף הפעילות של ''תנובה שף", חטיבת המכירות לשוק המקצועי של קבוצת תנובה, נחתכה בכ-50% על רקע המשבר. בחברה נדרשו להאריך את פריסת התשלומים של לקוחות הפעילות הללו, קיבלו החלטה לקצץ ככל הניתן בתשלומים לספקים, ועדיין, בסופו של דבר ייתכן כי החברה תידרש למחוק חובות בהיקף של מילוני שקלים.

להערכת תנובה, מדובר על 5-10 מיליון שקל שלא ישולמו, וזאת בשל הקשיים הצפויים למסעדות, לבתי קפה ולבתי מלון לשלם על סחורות שכבר סופקו להם. כך או כך, בחברה מעריכים כי מדובר בסכומים זניחים יחסית בהיקפם עבור החברה, שהיקף מכירותיה הכולל מסתכם בכ-6 מיליארד שקל.

תנובה שף מעסיקה כ-120 עובדים, והיקף המכירות השנתי שלה מוערך בכ-1.25 מיליארד שקל, והוא כולל בין היתר אספקה לבתי חולים ולכוחות הביטחון. החשיפה של תנובה לסקטורים שנפגעו, ובראשם מלונות, מסעדות ובתי קפה, מסתכמת לפי ההערכות בכ-60-80 מיליון שקל.

פרופלוס עוסקת בהפצה של סחורה יבשה, מצוננת וקפואה. המטה שלה נמצא בקיבוץ עינת שבאזור השרון.