קיצוצים | בלעדי

אחרי שפיטרה 10% מעובדיה בנובמבר: ולאנס מבצעת קיצוצים נוספים

חברת השבבים הישראלית ואלנס פיטרה הבוקר כ-20 מעובדיה • לפי מנכ"ל החברה, הפיטורים כללו את צוות הכנסים של ואלנס, שהפך ללא-רלוונטי מאז הקורונה

עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock
עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock

חברת השבבים הישראלית ואלנס (Valens) פיטרה הבוקר (א') כ-20 מעובדיה, כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שהחברה, שמעסיקה קרוב ל-300 עובדים, פיטרה כ-10% מעובדיה בנובמבר האחרון כחלק מצעדי התייעלות.

ואלנס הוקמה ב-2006 על ידי דרור ירושלמי, שכיהן עד לחודש בפרואר האחרון כמנכ"ל החברה וכיום אינו פעיל בה; עירן לידא, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות; אייל מסד; גבי גור-כהן; אלון בנזראי; ונדב בנט, שכבר אינו פעיל בחברה. עד היום החברה גייסה 167 מיליון דולר מ-IGP, מאגמה, ג'נסיס, אקסס ונצ'רס, סמסונג קאטליסט ומשקיעים נוספים.

ואלנס מפתחת שבבים לשימושים שונים, בהם לענף הרכב החכם, והיא מעסיקה קרוב ל-300 עובדים, מרביתם בישראל. בחודש נובמבר האחרון החברה ערכה שינויים מבניים וצעדי התייעלות במהלכם פוטרו עשרות עובדים.

לאחרונה החברה עברה שינויים בצמרת ההנהלה שלה, כאשר מנכ"ל החברה לשעבר ואחד ממיסדיה, ירושלמי, עזב את החברה בחודש פברואר. כיום, מנכ"ל החברה הוא המשקיע והיזם הסדרתי גדעון בן צבי, שהיה אחד המשקיעים בחברה באמצעות קרן אביב קפיטל.

בן צבי אישר את דבר הפיטורים ומסר כי הם התחלקו שווה בשווה בין עובדי החברה בארץ ובחו"ל, וכללו את צוות הכנסים שלה, שהפך ללא-רלוונטי מאז הקורונה. עוד הוא אמר כי "זו תקופה שבה הרבה חברות בודקות את עצמן, והקורונה נתנה להן פנס לראות דברים שלא קשורים לקורונה. החלטנו שאנחנו לוקחים את הזדמנות אבל אנחנו עושים את הדברים בזהירות".