הנהלת רשת 13: "ועד חדשות 13 חצה קו אדום, הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו"

הטונים בין הנהלת רשת לוועד עובדי חדשות 13 עולים, לאחר שאחה"צ נטשו עורכי הווידאו את המשמרות שלהם - בדיוק בזמן שבו עורכים את הכתבות למהדורה • כעת הגיעה תגובה חריפה של הנהלת רשת, הכוללת גם הטלת האשמה בוועד וגם איום מרומז לעובדים

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

החזרה של עובדי חדשות 13 לנקוט צעדים ארגוניים, והצעד של נטישת עורכי הווידאו את המשמרות שלהם בסמוך לשידור מהדורת החדשות, מעלה בשעה האחרונה את הטונים בין העובדים להנהלה, ומביאה לחילופי האשמות לגבי מי אשם בכישלון המשא-ומתן.

לפני שעות ספורות האשים ועד עובדי חדשות 13 את ההנהלה במריחת זמן ובהתחמקות מהצגת תוכנית קיצוצים מלאה; כעת, שולחת הנהלת רשת 13 תגובה חריפה, בה היא מאשימה את הוועד בחציית קו אדום, ומאיימת כי בעקבות הצעדים הארגוניים שננקטו -הקיצוצים עשויים לגדול אף יותר.

בשעות אחר-הצהריים נטשו כאמור עורכי הווידאו את המשמרות שלהם לשעתיים - בדיוק בזמן שבו עורכים את הכתבות למהדורה. נזכיר כי 15 מבין עורכי הווידאו אמורים להיות מפוטרים במסגרת תוכנית הקיצוצים. בתגובה, נשלחו עורכי וידאו של רשת, אבל בפועל, למעט שני עורכים של המרוץ למיליון, שמרו רוב העורכים על סולידריות ולא ערכו במקום עובדי החדשות שנטשו את משמרתם. כתוצאה, לראשונה נראתה פגיעה ממשית על המסך - צעד שהעובדים לא נקטו בו גם בימי המשברים הקשים של חדשות עשר, כשנדמה היה שהערוץ עלול להיסגר.

כעת, כאמור, מגיעה תגובה חריפה של הנהלת רשת, הכוללת גם הטלת האשמה בוועד וגם איום מרומז לעובדים.

"לצערנו, ועד עובדי חדשות 13 חצה הערב קו אדום נוסף כאשר פגע במזיד במהדורת החדשות של הערוץ עם הוראתו לעורכי הווידאו של חברת החדשות לחדול מעבודתם, בשעות הקריטיות שלפני שידור המהדורה.

"ועד עובדי חדשות 13 אשר טוען כי כל מטרתו היא לשמור על חברת חדשות חזקה מחבל במו-ידיו בחברת החדשות ובשידורי החדשות וזהו מעשה בל יסולח. קו אדום זה מתווסף למהלכים הרסניים נוספים שכבר ביצע ועד עובדי החדשות, בין היתר באמצעות תלונת השווא לרשות השנייה במטרה להענשת הערוץ באמצעות קנסות כספיים.

"במהלך הימים האחרונים ועד העובדים גרר רגליים במשא-ומתן על-מנת להרוויח זמן ולא ניהל משא-ומתן אמיתי ובתום-לב. זהו חלק נוסף בהתנהלותו חסרת האחריות של ועד עובדי החדשות, אשר עלול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בחברה עד כדי סגירת הערוץ. אם אובדן הדרך של ועד העובדים יימשך, הדבר יגרור פגיעה בהכנסות החברה, אשר נמצאת ממילא במצב פיננסי קשה, הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו בהתאמה למידת הנזק שהוועד יחולל" נמסר מרשת.

מוועד עובדי חדשות 13 נמסר בתגובה כי "מי שחצתה כל קו אדום היא רשת בראשות נדב טופולסקי, שמאיימת לחסל את חברת החדשות המפוארת של ערוץ 13 ופועלת בניגוד לכל הבטחותיה - לעובדים ולבית הדין. גם בתום 11 יום של משא-ומתן אינטנסיבי, החברה מסרבת לחשוף את תוכנית הקיצוץ המלאה ומנסה למשוך זמן לקראת הפיטורים ביולי. תתביישו".