פרשקובסקי רוכשת קרקע בלוד לשכירות טווח ארוך ב-104 מ' שקל

החברה זכתה במכרז של החברה הממשלתית "דירה להשכיר" • על הקרקע ניתן לבנות 352 דירות, כשכ-80% מהן מיועדות לשכירות לטווח ארוך והיתר למכירה בשוק החופשי • החברה גברה על שתי הצעות נוספות שהוגשו במכרז

הדמיית פרויקט דירה להשכיר בנופי בן שמן בלוד / צילום: Totem
הדמיית פרויקט דירה להשכיר בנופי בן שמן בלוד / צילום: Totem

חברת פרשקובסקי זכתה במכרז שפורסם על ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית מאות דירות להשכרה בעיר לוד. מדובר במימוש תוכנית בשכונה חדשה בעיר שתקום על קרקעות מושב בן שמן, וזאת במסגרת הסכם הגג שנחתם בין המדינה לעיר לפני מספר שנים. פרשקובסקי זכתה במכרז כשהציעה 104 מיליון שקל בעבור הקרקע כולל פיתוח. ל"גלובס" נודע כי למכרז ניגשו בסך הכל שלוש חברות.

הדמיית פרויקט דירה להשכיר בנופי בן שמן בלוד / צילום: Totem
 הדמיית פרויקט דירה להשכיר בנופי בן שמן בלוד / צילום: Totem

על פי מסמכי המכרז, מדובר במגרש הכולל זכויות לבניית 352 דירות סך, 286 מהן להשכרה לטווח ארוך, ו-66 הנותרות למכירה בשוק החופשי ללא מגבלות. עוד כולל המגרש גם זכויות לחזית מסחרית בשטח 2,100 מ"ר במבני המגורים אותה זכאי הזוכה במכרז למכור כמקשה אחת כנכס מניב או להשכיר.

50% מיחידות הדיור המיועדות להשכרה הן יחידות דיור בשכר דירה מפוקח הנמוך ממחיר השוק ומיועד לזכאים. המכרז גם מכתיב לזוכה לוחות זמנים המחייבים אותו להשלים את הבניה תוך 36 חודשים מיום מסירת המגרש. נציין כי המכרז שנסגר כעת פורסם לראשונה עוד בשנת 2018, ומאז נדחה מספר פעמים, בין היתר בשל קשיים במימוש הסכם הגג בעיר לוד.

המגרש בו זכתה כעת החברה במכרז כולל הוראות בינוי המאפשרות שני בניינים בני שמונה קומות שיבנו לצד שני בניינים נוספים בני 20 ו- 27 קומות. הדירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח יושכרו למשך 15 שנים ולאחר מכן יוכל היזם למכור אותן בשוק החופשי.

למכרז האמור היה חלק נוסף הכולל 132 יחידות דיור להשכרה לצד שטחי תעסוקה ומסחר. המכרז איפשר להגיש הצעות על שני המתחמים יחד או על כל אחד לחוד. פרשקובסקי הגישה הצעה רק על המתחם הראשון והמתחם השני נותר ללא מציעים.

מדירה להשכיר ורמ"י נמסר כי "השכונה בה ממוקם המגרש מתפרסת על שטח של כ- 860 דונם, וצפויה לכלול כ-4,000 יחידות דיור סך הכל, לצד שטחי מסחר ותעסוקה, פארק הכולל אגם על גדות נחל גזר ואמפיתאטרון. השכונה החדשה תרושת בשבילי הליכה ושבילי אופניים ותוקם בה קריית חינוך גדולה הכוללת גני ילדים ובתי ספר שישרתו את תושבי האזור. חברת פרשקובסקי תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 15 שנים (תקופת השכירות הכוללת), באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, לסמכותו עברה כעת החברה הממשלתית, התייחס למכרז ומסר כי: "הרחבת תחום הדיור להשכרה ארוכת טווח יכולה להוות פתרון דיור משמעותי, בפרט בעת הזאת, והדבר נבחן לעומק בימים אלה".

מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל התייחס אף הוא למכרז ואמר: "מודל השכירות ארוכת הטווח של דירה להשכיר מספק אלטרנטיבה לשוכרים לטווח ארוך. בכוונת דירה להשכיר לפרסם, ביחד עם רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון, מכרזים רבים נוספים להקמת פרויקטים להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי המדינה".

ראש עיריית לוד, עו״ד יאיר רביבו, מסר כי ״הפרויקט מהווה מהלך נוסף במסגרת הפיכתה של העיר לוד למרכז המגורים, התעסוקה והתחבורה המוביל בישראל״.

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון התייחס אף הוא לזכייה באמרו "מכרזי דירה להשכיר מצטרפים לשיווקי דיור מחיר למשתכן ולערוצי השיווק הנוספים שנועדו יחדיו לספק את צרכי הדיור של אזרחי ישראל".

יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי, מסר לאחר הזכיה במכרז כי: "אנו מאמינים כי בנייה להשכרה לטווח ארוך היא פתרון נכון לזוגות ומשפחות צעירות בישראל כחלק מהתמודדות עם משבר הדיור. זכייה זו בלוד מצטרפת לזכייתנו במכרז של דירה להשכיר בעיר רמלה בה נבנה 248 דירות ב-4 בניינים".