תתחרה בלואקר ובעלית: גורי תייבא לישראל וופלים של חברת Eti הטורקית

בגורי שואפים להגיע בתוך שלוש שנים למכירות של כ-24 מיליון שקל באמצעות מכירת וופלים ושוקולד של המותג Wanted • קבוצת גורי מחזיקה קרוב לאחוז מהמכירות ברשתות הקמעונאות בישראל

חברת היבוא וההפצה של עודד גורי תחל לייבא לישראל וופלים ושוקולד של חברת Eti הטורקית תחת המותג "Wanted" שמשווקים בעיקר לאירופה. גורי תידרש להתחרות במותגים חזקים כמו לואקר ועלית בגזרת הטעם, ומול המותגים הפרטיים של רמי לוי ושופרסל בגזרת המחיר. 

בחברה מצהירים היום (ג') כי הם מקווים להגיע בקטגוריות אליהן נכנסו למכירות של כ-24 מיליון שקל בתוך שלוש שנים. 

Eti נחשבת אחת מיצרניות העוגיות הגדולה והוופלים הגדולות בעולם, והיא מייצרת מעל ל- 500 טון בשנה. מכירות החברה נאמדות בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה. בטורקיה מתחרה Eti בחברת Ülker שמחזיקה גם ביצרנית מוצרי השוקולד גודייבה, כמו גם בנסטלה ובמונדליז עם מוצרי השוקולד שלה. 

קבוצת גורי היא אחת מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל, והיא מחזיקה קרוב לאחוז מהמכירות ברשתות הקמעונאות בישראל לפי נתוני סטורנקסט. בחמשת החודשים הראשונים של 2020 מכירותיה הסתכמו בכ-183 מיליון שקל, גידול של כ-4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד שוק המזון כולו צמח בכ-10% באותה תקופה.

החברה, שנוסדה בשנת 1972, מייבאת, משווקת, מוכרת ומפיצה מגוון מותגים ישראלים ובינלאומיים, ביניהם מוצרי היגיינת הפה של GSK, הכוללים את סנסודין, פורודונטקס, אקווה פרש, אוליביה, הרדוף, חמצוצים, ריינולדס, סוד, פרסי, סומאט ועוד.