סטארט-אפ | בלעדי

סטארט-אפ בתחום הקונסטרקשן-טק נבחר לרשימת "חלוצות הטכנולוגיה" של הפורום הכלכלי העולמי

חברת Versatile מייצרת חיישן IoT לעגורן, שמאפשר לייעל את הפעילות • ברשימה הופיעו השנה שש חברות ישראליות נוספות, אך Versatile היא הראשונה אי-פעם בתחום הקונסטרקשן-טק

סטארט-אפ ישראלי-אמריקאי בתחום הקונסטרקשן-טק נבחר לרשימת "חלוצות הטכנולוגיה" של הפורום הכלכלי העולמי. Versatile הוקמה ב-2016 על ידי מירב אורן, המשמשת כמנכ"לית, ברק כהן ודני הרמן ומפתחת מוצר IoT (ה"אינטרנט של הדברים") למנופים.

מירב אורן / צילום: איל יצהר
 מירב אורן / צילום: איל יצהר

הפורום בוחר בכל שנה מספר מוגבל של חברות שהוא מזהה כחלוצות מבחינה טכנולוגית, ומחבר אותן ליוזמות שונות, "כדי שיוכלו לספק את התובנות והפרספקטיבות שלהן לדיונים ברמה העולמית". הרשימה מתפרסמת מאז 2007, ולפי אתר הפורום נכללו בה חברות כמו Airbnb , דרופבוקס, טוויטר, ספוטיפיי, פלאנטר, מוזילה, קיקסטארטר ועוד.

השנה הופיעו ברשימה שש חברות ישראליות נוספות - 3D Signals, שמזהה תקלות במפעלים; חברת הסייבר Morphisec; חברת Seebo, שפועלת בתחום ה-IoT Prospera, שעוזרת לחקלאים לשפר את היבולים שלהם; חברת Aleph Farms, שפיתחה בשר במעבדה וחברת Optibus, שפועלת בתחום התחבורה הציבורית. עם זאת, בין החברות הרבות שנבחרו לרשימה במהלך השנים לא הייתה חברה שפועלת בתחום הבנייה מעולם - וב-Versatile רואים בבחירתם חשיבות לכל הענף.

עד כה גייסה Versatile בסכום של 8.5 מיליון דולר. גיוס הסיד של החברה הושלם באוגוסט 2019, ובו גייסה 5.5 מיליון דולר משורה של משקיעים בהובלת זרוע ההון סיכון של BOSCH. כיום מועסקים בה 24 עובדים - 20 מהם בישראל, ובארה"ב היא נמצאת כבר בשלב של מכירות.

אורן מסרה ל"גלובס": "זהו כבוד גדול להיכלל ברשימה זו של חברות חדשניות ופורצות דרך. אנחנו גאים במיוחד במשמעות שיש לבחירה הזו להתקדמות הטכנולוגית האדירה שתעשיית הבנייה עברה ועוברת בימים אלו, והמחויבות המשותפת להמשיך ולהצעיד את התעשייה שלנו קדימה. אנחנו נשתמש בבמה ובמשאבים שהבחירה הזו מאפשרת לנו כדי לקדם את החזון עבור התעשייה כולה".

Versatile עובדת מאז הקמתה - וגם כיום - בשיתוף עם חברת הבנייה תדהר, שאיפשרה לה לנסות את החיישן באתרים שלה. החיישן מותקן על העגורנים באתר הבנייה ומספק מידע המאפשר לנתח את פעילות העגורנים - לייעל באופן משמעותי את העבודה ולשפר את הבטיחות באתר.

 טל הרשקוביץ, מנכ"ל תדהר בנייה ומשנה למנכ"ל קבוצת תדהר, מסר ל"גלובס" בתגובה לבחירה של Versatile: "אנחנו רואים חשיבות עצומה בהשקעה בטכנולוגיות מתקדמות ושילובן בפרויקטים של החברה. המוצר שסיפקה החברה הוטמע לאורך שלבי הפיתוח השונים באתרי הבנייה המורכבים ביותר שלנו, בהם פרויקט פסגות אפק ופרויקט המיטב בתל אביב, והוכתר כהצלחה גדולה.

"המוצר מאפשר לנו לנתח את 'רצפת הייצור' שלנו, הלוא היא אתר הבנייה, ואנחנו מצליחים בזכות המידע הרב שמסופק לנו לקצר תהליכים מורכבים ולבצע עבודה מורכבת בפחות זמן, באופן בטוח יותר ותוך צמצום עלויות. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה של Versatile כפי שבאה לידי ביטוי בפרויקטים של תדהר ובהשקעות נוספות של הקבוצה בסטארט-אפים ובטכנולוגיות, יקדמו את מהפכת החדשנות בענף הבנייה המסורתי".