האופציות של לפידות: האם הפיטורים משיכון ובינוי יעלו לו בהפסד של 130 מיליון שקל?

עם הצטרפותו לשיכון ובינוי זכה לפידות לחבית תגמול אסטרונומית הכוללת אופציות למימוש כ-5% ממניות שיכון ובינוי, שיבשילו במשך חמש שנים • עתה עולה השאלה האם יאפשרו לו להמשיך ולהחזיק באופציות או לממש את כולן

אייל לפידות, נתי סיידוף / צילום: אמיר מאירי, אבי שאולי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אייל לפידות, נתי סיידוף / צילום: אמיר מאירי, אבי שאולי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

על רקע פיטוריו הצפויים של אייל לפידות משיכון ובינוי, עולה השאלה מה יעלה בגורל האופציות שקיבל כחלק מחבילת השכר כשנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה. לפידות זומן על ידי הדירקטוריון לשימוע שייערך ככל הנראה בימים הקרובים, בעקבות חוסר שביעות רצון מצד בעל השליטה נתי סיידוף והדירקטוריון בראשות היו"ר תמיר כהן. 

לפידות, שנכנס לתפקיד בתחילת חודש יוני אשתקד, זכה לחוזה חריג ויוצא דופן בהיקפו, ששיקף את ההערכה כלפיו לאחר עשור מוצלח מאוד כמנכ"ל הפניקס. ב-2019 הסתכמה עלות העסקתו של לפידות בכ-24 מיליון שקל, שכר בעלות של 4.5 מיליון שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל והשאר עלות האופציות.

חבילת התגמול ללפידות היא אחת הגבוהות אי פעם למנכ"ל שכיר בשוק ההון המקומי. הדובדבן שבקצפת התגמולים הוא חבילת אופציות ענקית שקיבל הניתנות למימוש כ-5% ממניות שיכון ובינוי, שמחיר המימוש שלהן נמצא עמוק בתוך הכסף (מחיר מימושן נמוך ממחיר המניה בשוק), ואשר יבשילו במשך חמש שנים. 

מדובר כאמור בחוזה העסקה לחמש שנים כך שהשאלה היא האם יאפשרו ללפידות להמשיך ולהחזיק באופציות. ללפידות כ-20.1 מיליון אופציות במחיר מימוש של 7.5 שקלים. מחיר המניה כיום עומד על 16 שקל, כך שכל אופציה שווה כ-8.5 שקלים והוא יכול לממש רק חמישית מהכמות, כלומר כ-4 מיליון, ובסך הכל כ-34 מיליון שקל. כלומר שאם הדירקטוריון לא יאשר לו להמשיך ולהחזיק ביתר האופציות הוא צפוי להפסיד כ-130 מיליון שקל.