בורסות עולם | סיקור שוטף

סגירה מעורבת בוול סטריט; מניות התעופה איבדו גובה

בורסות אירופה ננעלו בעליות • קרן המטבע הבינלאומית צופה כי התחזית של יוני לכלכלה העולמית תהיה נמוכה מהצפוי • וויקס עלתה ב-3.2%, נטפליקס ב-2.7%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מניות של חברות התעופה והקרוזים בלטו בירידות.

בצד החיובי, וויקס ונטפליקס  בלטו בעליות חדות. 

20:25

מדדי המניות בניו יורק עברו לעליות. מניית טסלה  בולטת בעלייה ומנגד אורקל  רושמת ירידה חדה על רקע אכזבה מהכנסות החברה ברבעון האחרון. 

ביונד מיט  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה שתחל למכור חבילות של תחליפי בשר מתוצרתה ברשתות וול מארט וטרגט. 

18:50

מגמה מעורבת בוול סטריט. באירופה ננעל המסחר בעליות מתונות במרבית המדדים המובילים.

מניות התעופה בניו יורק מאבדות גובה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס  ודלתא איירליינס .

בקרב המניות הישראליות בולטות וויקס  ולייבפרסון  בעליות חדות. 

16:55

חברת הטכנולוגיה אמדוקס  מנצלת את סביבת הריבית הנמוכה והיא הודיעה על כוונה לבצע הנפקת איגרות חוב. סכום הגיוס והתנאים שלו עדיין לא דווחו. אמדוקס מתכננת להשתמש בכסף שתגייס בהנפקה לצרכים עסקיים כלליים ולפירעון הלוואות קיימות.

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בעליות קלות במדדי המניות המובילים. מניות אפל , אמזון  ופייסבוק נסחרות במגמה חיובית. 

חברת פריגו  חתמה על הסכם שמכניס אותה לשוק הקנביס. החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם kazmira העוסקת בתחום ה- CBD (החומר הפעיל). שיתוף הפעולה כולל הסכם אספקה וכן השקעה של 50 מיליון דולר מצד פריגו בחברה. נזכיר שאתמול הודיעה פריגו על גיוס 750 מיליון דולר בהפקת אג"ח לצורך מיחזור חוב. 

14:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות. הדאקס הגרמני מוסיף 0.75% לערכו, הקאק הצרפתי מטפס ב-1.2% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.6%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.7%.

הבוקר באסיה המדדים ננעלו במגמה מעורבת. הניקיי היפני איבד 0.56%, הונג קונג עלתה ב-0.56%, שנחאי הוסיפה 0.14% והבורסה בשנזן איבדה 0.3%.

10:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים, הדאקס עולה ב-0.5%, הקאק מוסיף 0.8% ומדד הפוטסי מטפס ב-0.8%.

07:30

אסיה לא מצטרפת לעליות הבוקר (ד') בצל אזהרת קרן המטבע הבינלאומית כי הכלכלה העולמית צפויה להראות התכווצות משמעותית יותר לעומת התחזית הקודמת של הקרן. מדד הניקיי היפני מאבד 0.5%, שנחאי יורדת ב-0.1%, הונג קונג ללא שינוי מהותי, והבורסה בסינגפור יורדת ב-0.1%.

"העדכון הקרוב בחודש יוני לתחזית הכלכלית העולמית צפוי להציג שיעורי צמיחה שליליים אף גרועים יותר מההערכה בעבר", כך לפי קרן המטבע הבינלאומית. להערכתה, המשבר הנוכחי, הסגר הגדול, "אינו דומה לשום דבר שהעולם ראה לפני כן".

אמש (ג') בוול סטריט מדד דאו ג'ונס עלה ב-2%, הנאסד"ק התחזק ב-1.8% ומדד S&P 500 הוסיף 1.9%. נתוני המכירות הקמעוניות בארה"ב שפורסמו אתמול ורשמו זינוק היסטורי, כשעלו בחודש מאי ב-17.7%, כפול מהתחזיות, סיפקו רוח גבית למדדים.

יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב, ג'רום פאוול, התייחס אתמול בעדות הוירטואלית שנתן לסנאט לתוכנית רכישות האג"ח ואמר כי "אנחנו לא רוצים להתרוצץ בשוק האג"ח כמו פיל". פאוול אמר כי "אם רמת הפעילות של השוק תשתפר, נהיה שמחים להאט ואף לעצור את הרכישות. אם זה יילך לכיוון השני, נגביר".

נזכיר כי לצד תוכנית הרכישות של קרנות סל (ETF), הודיע שלשום הפד על התחלת רכישות אג"ח ישירות בשוק המשני בבורסות. הרכישות של אגרות חוב קונצרניות יתבססו על מדד המורכב מכל האג"ח בשוק המשני שהונפקו על ידי חברות אמריקאיות העומדות בדירוג מינימלי, פירעון מקסימלי של 5 שנים וקריטריונים אחרים נוספים, כך לפי הודעת הפד.