שיכון ובינוי על פיטורי לפידות: "אם יגיעו הצדדים להבנות יתייתר הליך השימוע"

דירקטוריון שיכון ובינוי החליט אתמול על זימונו של המנכ"ל אייל לפידות לשימוע לפני פיטורים בצל "מחלוקות בקשר לתפקודו"

אייל לפידות / צילום ארכיון: יוסי כהן
אייל לפידות / צילום ארכיון: יוסי כהן

בהמשך לדיווח על פיטוריו הצפויים של מנכ"ל שיכון ובינוי אייל לפידות, החברה הוציאה הבוקר הודעה למשקיעים ולפיה בישיבת דירקטוריון שהתקיימה אתמול הוחלט על זימונו של המנכ"ל לפידות "לשימוע טרם סיום הכהונה, וזאת על רקע מחלוקות בקשר לתפקודו", כך נכתב בהודעה.

המסחר בבורסה מתעכב הבוקר בשל התנודה החדה הצפויה מטה במניית שיכון ובינוי  בצל הדיווח על פיטורי לפידות.

לפידות צפוי לעזוב את שיכון ובינוי בצל חילוקי דעות עם בעל השליטה נתי סיידוף. "אם יגיעו הצדדים להבנות יתייתר הליך השימוע", נכתב בהודעה.

נראה כי סיידוף לא ראה בעין יפה את מעורבותו של לפידות בממשל התאגידי בכלל ביטוח. בעלי מניות בכלל ביטוח עומדים לאחרונה בעין הסערה לאחר שניסיון ההדחה של המנכ"ל יורם נוה גרר טענות על התנהלות בעייתית כביכול של בעלי מניות מרכזיים בחברה. במרכז הסכסוך עומדים היו"ר דני נוה והמנכ"ל יורם נווה אך עד מהרה נגררו לקלחת גם בעלי המניות בהם אלפרד אקירוב, אייל לפידות וניר ארקין. לטענת מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה, לפידות ואקירוב ניסו לקדם אינטרסים עסקיים זרים מולו ומשלא צלחו הפעילו על היו"ר לחצים להדחתו, כשאליהם מצטרף גם ארקין. הרגולטור האחראי מינה בודק חיצוני (יורם דנציגר) שיבחן את הנסיבות שהביאו למהלך ואת האשמות הצדדים. לאחרונה דחה הממונה על שוק ההון את בקשת לפידות להתמנות לדירקטור בכלל ביטוח.