בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה ביציבות: קים קרדשיאן הקפיצה את ספוטיפיי; הרץ נסוגה מכוונתה להנפיק מניות חדשות

בשבוע החולף נרשמו 1.5 מיליון בקשות ראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב; מדובר בשבוע ה-13 ברציפות של יותר ממיליון בקשות בכל שבוע • החוזים על הזהב למסירה באוגוסט איבדו 4.5 דולרים • השותפות של אופ"ק הסכימו לפצות על אי עמידה בהסכם הקיצוץ בחודש שעבר

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו ביציבות וללא שינוי מהותי לעומת הפתיחה, וזאת כשברקע נרשמים מספרי שיא של נדבקים באריזונה, טקסס וצפון קרולינה שבארה"ב.

חברת השכרת הרכבים הרץ, שהגישה בקשה מפני נושים (צ'פטר 11), נסוגה מכוונתה להנפיק מניות חדות, וזאת על רקע התערבות יו"ר רשות ני"ע בארה"ב בנושא. מנייתה צנחה בכ-10% למחיר זעום של 1.8 דולרים בלבד.

מנייתה של ספוטיפיי טכנולוג'י  זינקה בכ-13% על רקע הדיווח על הסכם עם כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן ולפיו הידוענית תשדר פודקאסט בנושא הרפורמה שדרושה במערכת הצדק הפלילי. הפודקאסט יהיה קשור לפעילותה של קרדשיאן ב"פרויקט חפים מפשע" (The Innocence Project), ארגון ללא למטרות רווח שנאבק נגד הרשעות שווא, כך מסר נציג מטעמה של קרדשיאן.

22:00

ענקית המזון האמריקאית מקדונלדס  הודיעה הערב כי בכוונה לגייס 260 אלף עובדים בארה"ב בקיץ הקרוב. במאי החולף אימצה החברה את נהלי הבטיחות בצל הקורונה על מנת לפתוח מחדש את סניפיה שהיו סגורים על רקע המגפה.

20:35

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק מוסיף 0.3% לערכו, ומנגד אמריקן איירליינס וסיסקו מכבידים על הדאו ג'ונס שמאבד 0.15%.

החוזים על הזהב למסירה באוגוסט איבדו 4.5 דולרים, או 0.3%, לרמה של 1,731.1 דולר לאונקייה.

19:00

נטייה לירידות בוול סטריט בצל האכזבה מנתוני דרישות האבטלה. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, מדד S&P 500 מאבד 0.2%, ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.1% לערכו.

התפשטות הקורונה בארה"ב: מדינות ברחבי המדינה כמו טקסס, צפון קרוליינה ואריזונה דיווחו על אישפוזי שיא של חולים הקשורים לקורונה. בסין, נרשמה התפרצות החדה ביותר מאז שהתפרץ הנגיף בווהאן. בבייג'ינג נסגרו בתי ספר ובוטלו טיסות אל ומחוץ לעיר, אם כי הרשויות הודיעו כי ההתפרצות תחת שליטה.

מנייתה של חברת וויירקארד (Wirecard) הגרמנית, העוסקת בעיבוד תשלומים מקוונים, צללה ב-63% לאחר שדחתה בפעם הרביעית את פרסום הדו"חות השנתיים שלה, וזאת לאחר שרואי החשבון המבקרים לא מצליחים לאתר 1.9 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר) במזומן של החברה. 

18:35

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה בצל החשש מגל שני של נגיף הקורונה. הדאקס הגרמני איבד 0.8% מערכו, מדד הקאק הצרפתי ירד בשיעור דומה, והפוטסי השיל 0.5% מערכו.

 

מחיר הנפט מטפס ב-1.5% מעל ל-38 דולר לחבית. עיראק הודיעה היום כי תיישם את הסכם אופ"ק להקפאת ההפקה לחודש הנוכחי, וכי תפצה את אי העמידה בכמות בחודש הקודם.

18:00

הנציבות האירופית מקיימת שיחות מתקדמות עם ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון  במטרה לשריין, או לקנות, מינונים מקדימים של חיסון ה-COVID-19 שבפיתוח, כך צוטט "רויטרס" שני גורמים עלומי שם.

17:33

בורסות וול סטריט נסחרות ביציבות. מדד דאו ג'ונס ללא שינוי, כך גם מדד S&P 500, ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.1% לערכו.

באירופה, מדד הדאקס הגרמני מאבד 1.2%, הקאק יורד בשיעור דומה והפוטסי הבריטי מאבד 0.5% בהמשך להותרת הריבית על ידי הבנק המרכזי.

16:33

המסחר בבורסות ארה"ב נפתח בטריטוריה האדומה בצל האכזבה מנתוני דרישות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף לצד העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

מדד דאו ג'ונס מאבד 0.8%, מדד S&P 500 יורד ב-0.5% ומדד הנאסד"ק משיל 0.1%.

מנייתה של חברת וויירקארד (Wirecard) הגרמנית, העוסקת בעיבוד תשלומים מקוונים, צוללת ב-70% לאחר שדחתה בפעם הרביעית את פרסום הדו"חות השנתיים שלה, וזאת לאחר שרואי החשבון המבקרים לא מצליחים לאתר 1.9 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר) במזומן של החברה. 

16:00

דרישות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף בארה"ב הסתכמו ב-1.5% מיליון - מעל לתחזיות השוק לנתון של 1.3 מיליון תביעות. מדובר בשבוע ה-13 ברציפות של יותר ממיליון בקשות בכל שבוע.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות של עד 0.9%. מדד הפחד (VIX) מטפס בכ-3%.

14:30

הבנק המרכזי של אנגליה הודיע כי הוא מוסיף עוד 100 מיליארד ליש"ט לתוכנית רכישות האג"ח שלו. 

כלכלני בנק הפועלים מסרו בתגובה כי "הבנק המרכזי של בריטניה החליט להותיר את הריבית ברמה של 0.1% ולהמשיך בצעדי ההרחבה הכמותית עליהם הכריז. הבנק החליט להעלות את מכסת רכישות האג"ח הממשלתיות ב- 100 מיליארד פאונד, לכדי 745 מיליארד פאונד סך הכל. רכישות האג"ח הקונצרניות נותרת ללא שינוי ברמה של 200 מיליארד פאונד. הודעת הבנק מציינת את הירידה החדה בתוצר בחודש אפריל, ואת העובדה שקצב האינפלציה השנתי ירד לרמה של 0.5% בחודש מאי. היקף המאזן של הבנק המרכזי עומד כבר עתה על כ- 30% מהתוצר והוא צפוי להמשיך לגדול בחודשים הקרובים".

"אנו רואים שהבנקים המרכזיים של בריטניה וארה"ב לא ממהרים ללכת בעקבות אירופה ולהפחית את הריבית לטריטוריה שלילית. המצב בישראל די דומה, האינפלציה אף היא נמוכה מהיעד, וכנראה שגם בישראל הצמיחה ברבעון השני הייתה שלילית דו-ספרתית. סביר להניח שגם בנק ישראל ימקד את המדיניות בהגדלת מכסת רכישות האג"ח", כותבים כלכלני הפועלים. 

13:30

נמשכות הירידות הקלות בבורסות אירופה. במסחר בחוזים  על מדדי בורסות ניו יורק נרשמות ירידות של כ-0.2%.

הנפט נסחר כעת בעלייה של כ-1% וחוזה מסוג ברנט רושם עלייה ל-41.2 דולר לחבית. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות אפל , אמזון וטסלה. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות. במסחר בחוזים  על מדדי בורסות ניו יורק נרשמות ירידות של כ-0.2%.

הנפט והזהב נסחרים ביציבות.

07:10

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות נרשמת היום בבורסות אסיה, כשמדדי המניות בטוקיו והונג קונג רושמים ירידות קלות ואילו בשנחאי נרשמת יציבות. 

הנפט מאבד גובה וחוזה ברנט רושם ירידה של 0.7% לרמה של 40.40 דולר לחבית.

הסוחרים והמשקיעים בעולם ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי הפתיחה ההדרגתית של כלכלות מובילות, בעת שמוקדים חדשים של מגפת הקורונה צצים כמעט מדי יום. שני המוקדים עיקריים שמדאיגים כעת את המשקיעים הם מדינת טקסס בארה"ב וביג'ינג בסין. 

במסחר בחוזים  על מדדי בורסות ניו יורק נרשמות ירידות של כ-0.5%. 

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מניות של חברות התעופה והקרוזים בלטו בירידות.

נזכיר כי הפד הכריז השבוע על מסגרות לפעילותו הישירה בשוק האג"ח הקונצרני של ארה"ב, שוק ראשוני - PMCCF, ושוק משני - SMCCF. שתי מסגרות אלו יוצרות את המסגרת הכללית של פעילות בשוק האג"ח הקונצרני - CCF.

הרקע למהלך הנוכחי הוא כמובן ההרעה הניכרת במצב כלכלת ארה"ב ובכלכלה הגלובלית. השיבושים השפיעו גם על מגזרים שונים במערכת הפיננסית ובפרט זמינות האשראי לתאגידים ולמנפיקים אחרים של חוב שנפגעה. כל זאת במקביל לכך שהשיבושים בפעילות הכלכלית הגבירו במידה ניכרת את הצורך של חברות להשיג מימון. שיבושים אלה מורגשים אפילו על ידי החברות בדירוגים הגבוהים ביותר שזקוקות לנזילות בכדי לפרוע חובות ולשלם ריבית ולקיים את עצמן עד להתייצבות התנאים הכלכליים.