הממשלה אישרה תוכנית סיוע בהיקף 52 מיליון שקל לטבריה

טבריה נפגעה קשה מעצירת התיירות בשל הקורונה, ושיעור האבטלה בה עומד על 33.5% • ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר גם לעלייה בתחלואה ואמר בישיבת הממשלה: "התחזיות קשות, אם לא נקפיד על ההנחיות - נחזיר את הסגר"

בר ריק בטבריה. הקורונה פגעה קשה בתחום המסעדנות / צילום: טל שניידר, גלובס
בר ריק בטבריה. הקורונה פגעה קשה בתחום המסעדנות / צילום: טל שניידר, גלובס

הממשלה אישרה הבוקר תוכנית חירום מיוחדת לעיר טבריה בסך 52 מליון שקל. טבריה נפגעה קשות עקב עצירת טיסות נכנסות והפסקת הגעה של צליינים ותיירים מרחבי העולם. אחוז האבטלה בה עומד נכון להיום על 33.5%.

בין עיקרי ההחלטה: 20 מיליון שקל לעיר לצורך עידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן לצורך הסבה של מבנים לבתי מלון. 5 מיליון שקל לצורך שיקום, שדרוג והתאמת מיזם הטיבריום וכן לתפעול ותחזוקת המתקן ל-7 שנים. 5 מיליון שקל למימון פעולות מיוחדות מוטות תיירות, בתחום שיפור פני העיר, מיליון שקל לצורך פיתוח ושדרוג תשתיות תיירות בעיר ו-14 מליון שקל לטובת קיום ארועים גדולים מוכווני תיירות.

יו"ר הועדה הממונה לעיר טבריה שמעון (מוני) מעתוק אמר היום: "מדובר בבשורה משמעותית לעיר בתקופה מאתגרת זו. לצערי החלטה זו אינה נותנת מענה ישיר לעסקי התיירות עצמם והממשלה נדרשת לתת לכך מענה באופן מיידי. כמו כן בעתיד הקרוב ולאחר אישור תקציב המדינה תדרש הממשלה לקדם תוכנית רחבה יותר מעבר לנושאי התיירות ומשותפת לכלל משרדי הממשלה".

"תחזיות קשות"

בישיבת הממשלה דנו הבוקר ראש הממשלה והשרים דנו גם במצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל. בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי התחזיות המוצגות בפניו קשות:  "אם לא נקפיד על ההנחיות- נחזיר את הסגר".

עוד אמר נתניהו: "בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה של הקורונה. ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים והשלטון המקומי עם ראש המל"ל וגם עם מומחים שונים שנתנו הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות וכולן קשות".

יותר מוקדם היום הטיח השר לשעבר נפתלי בנט ביקורת קשה בהתנהלות הממשלה. בנט אמר בגלי צה"ל: "אנחנו עכשיו במלחמת קורונה, צריך לעצור הכל. אנחנו נעים לקראת קרחון שנקרא סגר נוסף בגלל חידלון, הרמת ידיים ועיוורון. אני לא זוכר מצב כזה של ממשלה חסרת אונים ומיואשת, לא עושה את עבודתה, אין מספיק בדיקות, הכל בברדק גדול. הממשלה הרימה ידיים. אם נתניהו וגנץ יתעשתו - נוכל למנוע סגר נוסף, אבל זה בדרך לשם, וזה מסוכן. סגר נוסף יהיה קטלני לפרנסה".

עוד בישיבת הממשלה, מינוי אבי נעים למנכ"ל משרד ההתיישבות ומינוי רונן מנליס למנכ"ל משרד לנושאים אסטרטגיים. יצויין שמשרד ההתיישבות עדיין לא הוקם, לא תוקצב ולא אושרו לו עובדים על ידי נציבות שירות המדינה, כך שהמינוי הוא הצהרתי בלבד בשלב הזה.