גרמניה: חשש להתפרצות מחודשת אחרי איתור 1,000 חולי קורונה בבית מטבחיים

ההתפרצות החמורה ביותר אירעה בבית מטבחיים במערב גרמניה של חברה בשם Tönnies, שבו אותרו עד כה 1,029 מקרי הדבקה – כמעט כל עובד שישי • ההתפרצות הובילה לסגר על מתחמי דירות בהן גרים העובדים ולבדיקות מסיביות של תושבים באזור

מפגין מול בית המטבחיים של Tönnies / צילום: Martin Meissner, Associated Press
מפגין מול בית המטבחיים של Tönnies / צילום: Martin Meissner, Associated Press

מספר מקרי הקורונה זינק בחדות בימים האחרונים בגרמניה, אולם הרשויות הרגיעו כי מדובר בהתפרצויות מקומיות, וכי הן פועלות בעזרת בידוד מהיר, סגרים מקומיים ובדיקות נרחבות בניסיון לעצור את התפשטות המחלה או את תחילתו של גל שני של מקרים. ההתפרצות החמורה ביותר אירעה בבית מטבחיים במערב המדינה של חברה בשם Tönnies, שבו אותרו עד כה 1,029 מקרי הדבקה - כמעט כל עובד שישי. מקרי הדבקה נרחבים בבתי-מטבחיים אירעו בשבועות האחרונים גם בצרפת, בארה"ב ובגרמניה עצמה.

הרשויות במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה אמרו כי יש להן "אפס אמון" בהנהלת Tönnies, שבו נשחטים מדי יום כ-30 אלף בעלי חיים (בעיקר חזירים), אחרי שזו נכשלה ביישום צעדים למניעת הדבקה בין העובדים. רבים מהעובדים במקום, לפי הדיווחים, מגיעים ממזרח אירופה, והם חיים בתנאים קשים וצפופים ומקבלים שכר נמוך. ההתפרצות הובילה לסגר על מתחמי דירות בהן גרים העובדים ולבדיקות מסיביות של תושבים באזור. מפלגת "הירוקים" בגרמניה אמרה על רקע ההתפרצות כי זה הזמן להטיל מס על בשר בגרמניה, במטרה להפחית את צריכתו.

מקרים אחרים של התפרצויות נרשמו בימים האחרונים סמוך לגטינגן, שם קומפלקס דיור צפוף של משפחות ממוצא צועני עומד במרכז התפרצות שבה נדבקו עשרות בני אדם עד כה, וגם בשכונת נויקלן בברלין, שבה שיכון שגם בו גרים בצפיפות תושבים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך נסגר על ידי הרשויות לכניסה וליציאה. הרשויות מספקות לתושבים אוכל ומים. כתוצאה מהתפרצויות אלה, עלה מקדם ההדבקה התלת-יומי בגרמניה מ-1 - המינימום הדרוש כדי שהמגפה לא תתפשט באופן אקספוננציאלי, ל-1.79, לפי מכון רוברט קוך. מדדים אחרים, כמו מספר מאושפזים ומספר מונשמים נשארו בטווח הנורמלי.

גרמניה נחושה למנוע התפרצותו של גל שני, ובנוסף להארכת האיסורים על התקהלות, חובת לבישת מסיכה ואיסור על קיום אירועים המוניים עד אוקטובר לפחות, מעודדת הממשלה את התושבים להוריד את האפליקציה שפיתחה חברת התוכנה הגרמנית SAP בעבור משרד הבריאות, המיועדת לנטר ולקטוע שרשראות הדבקה. עד כה הורידו את האפליקציה 10.5 מיליון גרמנים (מתוך כ-83 מיליון תושבים), ושר הבריאות יינס שפאן הגדיר את ההיענות הרבה כ"צעד של אחדות" מצד הגרמנים. ביממה האחרונה דווח בגרמניה על 687 מקרים חדשים, ומספר חולי הקורונה הפעילים במדינה עומד על כ-6,200 בני אדם בלבד.