שוק ההון | סיקור שוטף

מניות הנדל"ן המניב בלטו לשלילה במסחר בת"א; טבע חזרה למקום הראשון בבורסה מבחינת שווי שוק

מניות הנדל"ן המניב רושמות ירידות של 4%-6% על רקע חששות מהתפרצות גל נוסף של הקורונה • פתיחה שלילית בוול סטריט וירידות קלות באירופה • במיטב דש ממליצים על חשיפה בינונית נמוכה לאפיק המנייתי

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, בעוד שבוול סטריט התהפכה המגמה והמדדים עברו לעליות.

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.35% לאחר שנסחר מוקדם יותר בטריטוריה האדומה, מנגד, הבנקים הפגינו חולשה זה היום השני ברציפות, כשמדד הבנקים איבד 1.7%.

מדד ת"א 90 איבד 0.8% כאשר מניותיהן של החברות בסקטור הנדל"ן המניב בלטו בירידות חדות בצל החד מהתפרצות גל שני בישראל. בין המניות ניתן למצוא את אלו של החברות: גב ים  , עזריאלי  , מליסרון  , ריט 1  , גזית גלוב  , ביג  , סלע נדלן  , אשטרום  נכסים ובנין , רבוע נדלן  וחג'ג' .

מנייתה טבע  עלתה ב-1.26% במסחר, מה שמשקף לחברה שווי שוק של 47.4 מיליארד שקל, ובכך טבע נמצאת שוב במקום הראשון בבורסה בתל אביב מבחינת שווי חברה.

לייבפרסון  זינקה בכ-7%, בזן  עלתה ב-5.5%, אורמת טכנולוגיות  טיפסה ב-3.2%, מנייתה של אלביט מערכות  בלטה בעליה של 4.85%. 

16:55

מניותיהן של חברות הנדל"ן המניב בולטות בירידות חדות בצל החשש מהתפרצות גל שני של הקורונה שעלול לגרור סגר נוסף. 

מניות הבנקים מפגינות חולשה גם היום. מדד ת"א בנקים צונח ב-2.4%, ת"א 35 יורד ב-0.2%.

14:30

ירידות חדות במניות הנדל"ן המניב: גב ים , עזריאלי , מליסרון , ריט 1 , גזית גלוב , ביג , סלע , אשטרום נכסים  ו, רבוע נדלן  וחג'ג'  רושמות ירידות חדות על רקע חששות מהתפרצות גל נוסף של הקורונה.

13:35

לאחר שבמשך היום נסחרו מדדי המניות המובילים בבורסה בעליות קלות, המגמה כעת שלילית עם ירידות קלות. זאת, לצד מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

מחזור המסחר מסתכם ב-766 מיליון שקל.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של 0.2%-0.3% ואילו מדדי התל בונד המרכזיים רושמים ירידות קלות. 

12:25

מניית מיט-טק  מזנקת במחזור ענק לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי בכוונתה לרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק. 

11:20

עליות קלות בבורסה, במקביל למגמה חיובית במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט . ירידות בולטות נרשמות במניות מבנה , מליסרון ועזריאלי 

חברת אנרג'יאן, המפתחת בישראל את מאגר הגז הטבעי כריש, עדכנה היום כי היא השלימה בסוף השבוע האחרון את הנחת הצנרת התת-ימית של מאגר "כריש". הצנרת הונחה מאזור נקודת הקיבול בחוף דור ועד למיקום הבאר, במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף, מערבית לחופי ישראל. בכך, השלימה אנרג'יאן אבן דרך מרכזית בפיתוח פרוייקט כריש.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי הבנק המרכזי בארה"ב הותיר בשבוע שעבר את הריבית ללא שינוי והדגיש את התחייבותו להותירה ללא שינוי לזמן ממושך. הדבר גם בא לידי ביטוי בתחזיות המעודכנות שמראות שכמעט כל חברי הפד לא מצפים שהריבית תעלה לפחות עד לסוף 2022. חברי הבנק גם צופים שהתוצר יתכווץ ב-6.5% השנה, אך יעלה ב-5% בלבד בשנה הבאה. כלומר, למרות צמיחה חזקה במחצית השנייה, נזקי המשבר לא יקוזזו לפני 2022.

"בהינתן תמונת מצב זו, יחד עם חששות עולמיים מגל שני של קורונה, ישנן סקטורים שלהערכתנו ימשיכו ליהנות מצמיחה משמעותית. סקטור הטכנולוגיה פחות מושפע מהקורונה, העובדים לא חייבים להגיד למשרד כדי שהחברות יתפקדו, הלקוחות לא צריכים להגיע פיזית, אלא מסתפקים בקנייה אונליין או צורכים שירותי ענן בזכות עבודה מהבית, צפייה בשירותי סטרימינג, צרכי הסייבר הולכים וגדלים ועוד".

"ביצועי סקטור הטכנולוגיה אמנם חריגים בהשוואה לסקטורים האחרים השנה, אך הדבר רק מחדד את תמונת המצב שאנו רואים בשנים האחרונות - גידול הולך ומתמשך של משקל חברות הטכנולוגיה בכל הסקטורים המובילים. הגידול הזה צפוי גם אצלנו, כאשר בעדכון הקרוב של מדדי המניות בת"א בתחילת אוגוסט, צפוי משקל מניות הטכנולוגיה להמשיך ולגדול. להערכתנו מצב המשק יציב ותנאי הרקע תומכים בהשקעה בשוק המניות והמקומי. להערכתנו למדד ת"א טכנולוגיה פוטנציאל רב בראייה ארוכת טווח בכך שימשיך להוביל את המשק", מציינים שם. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המובילים. עליות בולטות נרשמות במניות פתאל החזקות , אנרג'יאן  ובזן. 

בזן  דיווחה הבוקר כי חתמה על כתב ויתור עם המערכת הבנקאית, במסגרתו הקלו הבנקים על אמת מידה (התניה פיננסית) של חוב ל- EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) בה נדרשת הקבוצה לעמוד עד לסוף שנת 2020. 

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר כי זכתה בחוזה בהיקף של 38 מיליון דולר לחמש שנים, למתן שירותי תחזוקה למטוסי אימון של חיל האוויר. 

06:40

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח הבוקר (ב') במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות חדות.

גם היום ימשיכו המשקיעים לעקוב אחרי הדיווחים על המשך התפשטות מגפת הקורונה בישראל ובעולם, לצד המשך פתיחת הכלכלות לפעילות. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "על רקע המשך עלייה במספר הנדבקים בחלק מהמדינות בארה"ב ובמדינות רבות בעולם השווקים היו תנודתיים והתקשו לשמור על המומנטום החיובי. מניות הסקטורים המסורתיים, שהובילו בשבועות האחרונים, נחלשו וההובלה בשוק שוב עברה למניות הצמיחה, במיוחד של סקטור הטכנולוגיה. על רקע המצב הבריאותי וההשפעה שלו על הפעילות הכלכלית לצד סיכונים אחרים, אנו ממליצים על חשיפה בינונית נמוכה לאפיק המנייתי".

אתמול (א') כאמור ננעל המסחר בירידות חדות.  בצד השלילי של מדד ת"א-35, מניית אנרג'יאן בלטה בירידה של 11.2%, בעוד מדד הנפט והגז נחלש ב-3.2%, עם ירידה של  5.8% במניית קבוצת דלק . 

עוד בלטו אתמול בירידות חדות מניות טאואר, חברה לישראל, פתאל החזקות  וגזית גלוב. מנגד, עליות בולטות נרשמו בטבע , בזק ושיכון ובינוי