בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה: אפל קפצה לשיא כל הזמנים

מדד S&P 500 הוסיף 0.7% לערכו, מדד הנאסד"ק עלה ב-1.1% • הנפט טיפס מעל ל-40 דולר, הזהב קפץ ב-1% • מניית חברת הפינטק הגרמנית Wirecard צללה בעוד 44%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה, וזאת למרות המשך התפשטות נגיף הקורונה, אם כי לפי גורמים בממשל טראמפ, מדובר בהתפשטות נקודתית בלבד. מושל טקסס, גרג אבוט, הזהיר כי קצב התפשטות הקורונה במדינתו עולה באופן שבלתי מתקבל על הדעת, מה שהעלה את מפלס החששות בעוד שאחוז הנדבקים שם ממשיך לטפס.

מדד S&P 500 הוסיף 0.7% לערכו בעידוד ממניות הטכנולוגיה. אפל עלתה לשיא כל הזמנים על רקע כנס המפתחים שערכה הערב. הנאסד"ק טיפס ב-1.1%.

מיקרוסופט עלתה ביותר מ-2% גם היא לשיא, אמזון התקדמה ב-1.5%, נטפליקס טיפסה ב-2.6% ופייסבוק ללא שינוי מהותי.

21:40

מדדי המניות בוול סטריט מטפסים בעד כ-1% בהובלת מניות הטכנולוגיה, כאשר אפל מזנקת לשיא ברקע לשלל כותרות מכנס המפתחים שנערך הערב לראשונה באופן וירטואלי. גם מנייתה של מיקרוסופט  רושמת היסטוריה הערב ועולה לשיא.

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה הערב בכנס המפתחים כי היא זונחת את השימוש בשבב של אינטל במחשביה ומפתחת צ'יפ משלה. "המעבר לשבב סיליקון משלנו הוא גיים צ'יינג'ר", אמר טים קוק, מנכ"ל החברה בכנס. המשמעות היא שאפל  תפסיק להשתמש בשבבי אינטל  במחשביה לאחר יותר מעשור של עבודת פיתוח של שבבים משלה. מנייתה של אפל עולה הערב לשיא של 359 דולר למניה.

מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500 מטפסים בכ-0.7%, הנאסד"ק עולה ב-1%.

21:00

הזהב טיפס לשיא של יותר מחודש, וקרוב לרמת שיא של 7 וחצי שנים, וזאת בצל החשש מהמשך התפשטות נגיף הקורונה. החוזים למסירה באוגוסט הוסיפו 1% לערכם לרמה של 1,760.55 דולר לאונקייה. מחיר הנפט טיפס גם כן. החוזים על הנפט מסוג קרוד (WTI) למסירה באוגוסט עלו בכ-1% מעל ל-40 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט טיפס ב-1.4% מעל ל-42.7 דולר לחבית.

בניו יורק המדדים עולים ביום המסחר הראשון לשבוע זה בהובלת מניות ה-FAANG (פייסבוק , אפל , אמזון , נטפליקס  וגוגל ), כאשר מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3% לערכו, מדד S&P 500 מטפס בשיעור דומה והנאסד"ק עולה ב-0.8%.

20:00

מניית חברת הפינטק הגרמנית Wirecard צללה בעוד 44%. וויירקארד, שעוסקת בתחום התשלומים המקוונים והאשראי ושצמחה במהירות בשנים האחרונות למעמד של מתחרה בענקיות כמו פייפאל ומאסטרקארד, עומדת כעת בפני פשיטת רגל אפשרית, על רקע החשד לתרמית ארוכת־שנים, שניפחה את שווייה על ידי הצהרות כוזבות לרשויות

18:44

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה. המדדים המובילים איבדו בין 0.6% ל-0.76%.

בוול סטריט המסחר מתנהל סביב רמות הפתיחה ללא שינוי מהותי. מנייתה של אמריקן איירליינס גרופ  בולטת בירידה חדה של 7.5%.

אפל  מטפסת ב-1.6%, אדובי  בשיעור דומה, צ'ק פוינט  מאבדת 1.2%, קומקאסט  יורדת בשיעור דומה, אלפאבית  עולה ביותר מ-1%.

18:08

מכירות הבתים בארה"ב ירדו לשפל של 9 וחצי שנים בחודש מאי האחרון. מכירות הבתים ירדו ב-9.7% לעומת חודש אפריל לקצב של 3.91 מיליון יחידות, הרמה הנמוכה מאז אוקטובר 2010.

17:23

המסחר בניו יורק עבר לעליות קלות לאחר ירידות בפתיחה. מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2% לערכו וכך גם מדד S&P 500.

מנייתה של וירג'ין גלקטיק מזנקת בכ-11% לאחר שחתמה על הסכם עם נאס"א.

מנייתה של חברת השכרת הרכבים הרץ צונחת בכ-20% בהמשך לעצירת הנפקת המניות שתכננה מצד רשות ניירות ערך בארה"ב.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה. מדד הנאסד"ק ללא שינוי מהותי, מדד דאו ג'ונס משיל 0.3% וכך גם מדד S&P 500. באירופה, מדד הדאקס הגרמני מאבד 0.9%, הפוטסי יורד ב-0.5% והקאק הצרפתי יורד ב-0.8%.

אלון מאסק אמר כי פגישתם של בעלי המניות של טסלה  צפויה להתקיים (באופן טנטטיבי) ב-15 בספטמבר.

וירג'ין גלקטיק (סימול: SPCE) חתמה על הסכם עם נאס"א לפיתוח תוכנית לגיוס ואימון של אסטרונאוטים לסקטור הפרטי.

בנק ההשקעות UBS העלה המלצה לוולמארט  ל'קנייה' מ'ניטרלי', וזאת הודות לשיפור בפרודקטיביות, צמיחה מהירה של ה-Ecommerce והאצה בפיתוח הטכנולוגי של החברה.

אמריקן איירליינס גרופ  הודיע על כוונתה להשיג מימון מחדש לחוב של 3.5 מיליארד דולר. חברת התעופה מתכננת למכור מניות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר וסכום דומה בחוב בכיר.

סין עצרה את הייבוא של מוצרים מתוצרת חברת המזון טייסון פודס  בצל החשש מעובדים חולי קורונה במפעל של החברה בארקנסו. מנייתה של ביונד מיט  המתחרה קופצת ב-4% מעל ל-160 דולר למניה.

14:00

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות של כ-0.8% במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

אורמת טכנולוגיות  עדכנה היום כי השדרוג של תחנת הכוח הגיאותרמית Steamboat Hills geothermal , הממוקמת ליד רינו, נבדה, הושלם והחל בהפעלה מסחרית ב-6 ביוני, 2020. עבודות השדרוג כללו החלפה של חלק מהציוד וכן פעולות הקשורות למאגר הגיאותרמי אשר הגדילו את כושר הייצור של התחנה ב-19 מגה-ווגט לסך של 84 מגוואט.

11:50

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסות אירופה. הנפט נסחר ביציבות, וחוזה ברנט עומד ברמה של כ-42 דולר לחבית.

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ובניהו בולוטין, כלכלן באגף הכלכלה בבנק, מתייחסים בסקירת הנפט השבועית להמשך העלייה במחיר הנפט בשבוע החולף: " העלייה של מחיר הנפט התרחשה על אף העלייה במלאי הנפט של ארה"ב, על רקע צמצום ההפקה במדינות OPEC וברוסיה, והחשש להתפשטות מחודשת של וירוס הקורונה בסין ולהעלאת קצב ההדבקה בנגיף הקורונה בארה"ב, בשל ההפגנות ההמוניות ואי שמירת הריחוק החברתי".

בפמן ובולוטין מוסיפים כי "מידיעות שונות, נראה שרוסיה מעוניינת שמחיר נפט מסוג BRENT יגיע לסביבות ה-50 דולרים לחבית, מאחר ובמחיר זה הממשל יכול לממן את התקציב השנתי של הממשלה וכן מחיר זה הוא לא גבוה מדי עבור הצרכנים. בהתאם לכך, רוסיה צמצמה את תפוקתה לאחרונה".

בנוגע לחברות פצלי השמן נכתב בסקירה כי "עם עליית מחירי הנפט, חברות פצלי השמן מתחילות להראות סימני חזרה לשוק בשל עליית הכדאיות של חלק מהחברות המייצרות נפט באמצעות פצלי שמן באתרים קיימים. אולם, מידת כדאיות ההפקה בארה"ב, ברמת מחירי הנפט הנוכחיים, עדיין נמוכה עבור רוב מפעלי פצלי השמן וחולות הביטומן, בפרט בכל הקשור לפתיחת אתרים חדשים. למרות המהלכים להחזרת הפעילות של כמה מחברות הנפט בארה"ב, הרי שייצור הנפט בחלק ניכר מחברות פצלי השמן האמריקאיות עדיין לא חזר להיות רווחי מספיק ומדי שבוע נרשמת ירידה נוספת בתפוקה המצרפית של ארה"ב. במידה ומחיר הנפט לא ימשיך לעלות, או שלא ישהה באופן יציב ברמת המחירים הנדרשת לכדאיות, הרי שחלק מהחברות ישארו במצב של סכנה ממשית לפשיטת רגל".

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך ירידות במדדי המניות, על רקע חששות מהמשך התפשטות הקורונה בעולם. מניות של חברות תיירות ופנאי מובילות את המגמה השלילית.

עליות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הזהב ממשיך להתקדם ומחיר האונקייה עולה בכ-0.6% לרמה של 1,763 דולר. 

06:50

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשבטוקיו נרשמות עליות קלות, ואילו בהונג קונג רושם מדד המניות המוביל ירידה קלה. 

עליות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

הסוחרים בעולם ימשיכו לעקוב היום (ב') מקרוב אחרי הדיווחים על התפרצויות מחודשות של נגיף הקורונה במדינות מרכזיות, ביניהן סין, גרמניה וארה"ב. 

הנפט נסחר ביציבות, וחוזה ברנט עומד ברמה של כ-42 דולר לחבית. הזהב ממשיך להתקדם ומחיר האונקיה עולה בכ-0.9% לרמה של 1,769 דולר. 

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי העלייה במספר חולי הקורונה בעולם מתעצמת, אך לא מסתמנת מגמה של חזרה לסגר, ושוקי המניות בעולם מוסיפים לעלות . מרבית מדדי המניות בעולם רשמו עליות בשבוע האחרון, בתמיכת הצעדים המוניטריים. בשוקי הסחורות, הזהב המשיך לעלות והשלים עלייה של כ-14% מתחילת השנה. מחירי הנפט בעולם עלו בשבוע שעבר, על רקע הערכות לעמידה ביעדי רמות התפוקה שסוכמו בין יצרניות הנפט העיקריות, וכן אופטימיות מסוימת לגבי התאוששות הכלכלה העולמית במחצית השנייה של השנה. 

בסין, "למרות העלייה במספר מקרי הקורונה בבייג'ין, אין בכוונת השלטון בסין להטיל סגר מלא כמו שהיה בחודש פברואר . ככל הנראה, ראשי הערים בהן איתרו את מקור ההדבקות החדשות, ויצאו עם מסרים מרגיעים לתושבים. הייצור התעשייתי עלה בסין בשיעור של 4.4% בחודש מאי בהשוואה לאותו חודש אשתקד. ההשקעות הריאליות בנכסים קבועים עלו ב-3.9% ביחס לשנה שעברה, בעיקר בסעיפי הבנייה והתשתיות. מנגד, המכירות הקמעונאיות בחודש מאי אכזבו, עם ירידה שנתית של 2.8%. נראה שמשקי הבית בסין נותרו זהירים מאד ברכישותיהם מאז פרוץ הקורונה, וככל הנראה מגמה זאת תוסיף להתקיים גם בהמשך השנה".