בורסות עולם | סיקור שוטף

הנאסד"ק בשיא חדש בהובלת אפל, לאחר יום שמיני של עליות - הרצף הארוך ביותר מדצמבר

מחיר הנפט ירד ב-0.9% • הזהב עלה ב-0.9% למחיר של 1,782 דולר לאונקיה • אפל חצתה במהלך המסחר את רף 1.6 טריליון דולר • מדדי מנהלי הרכש בגוש האירו לחודש יוני היו טובים מהצפוי: מדד דאקס קפץ ב-2%, פוטסי 100 עלה ב-1.2% וקאק 40 הוסיף 1.4% • מניית Wirecard זינקה על רקע מעצרו של המנכ"ל החשוד במעילה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

העליות בוול סטריט נחלשו לקראת הנעילה, אך מדד נאסד"ק סיים את יום המסחר בשיא חדש ברמה של 10,131 נקודות, עלייה של 0.7%. הנאסד"ק השלים יום שמיני רצוף של עליות - הרצף הארוך ביותר מאז דצמבר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 הוסיף 0.4%.

מניית אפל עלתה ב-2.1% לשיא חדש, ובמהלך המסחר אף חצתה את רף שווי 1.6 טריליון דולר. אמזון הגיעה גם היא לשיא חדש לאחר שעלתה ב-1.9% ופייסבוק הוסיפה 1.3%.

עליות נרשמו גם במניות הבנקים, ג'י.פי מורגן, סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה עלו בלפחות 0.7%.

מבין המניות הדואליות, כיטוב פארמה קפצה בניו יורק ב-7.2% במחזור מסחר גדול, נאנו דיימנשן התקדמה ב-4% וטבע ירדה ב-0.9%.

21:50

החוזים העתידיים על הנפט מחקו את העליות שרשמו במשך היום וננעלו בירידות לאחר שחזרת המתח סביב עסקת הסחר בין ארה"ב לסין ועלייה במקרי הקורונה בארה"ב יצרו אי ודאויות בנוגע לביקושים. נפט מסוג WTI למסירה באוגוסט איבד 0.9% וננעל במחיר של 40.37 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט רשם ירידה בשיעור דומה למחיר של 42.71 דולר לחבית.

20:45

הזהב בשיא של כמעט שמונה שנים - חוזה זהב למסירה באוגוסט עלה היום ב-0.9% למחיר של 1,782 דולר לאונקיה, המחיר הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2012.

20:00

מניית אפל  עולה ביותר מ-3% והחברה נוסקת לשיאים חדשים עם שווי שוק הגבוה מ-1.6 טריליון דולר. אנליסטים שיבחו את הכרזות החברה בכנס המפתחים השנתי שלה ובנק UBS העלה את מחיר היעד למניה מ-325 ל-400 דולר.

מניית יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  יורדת ביותר מ-3% לאחר שסטארבקס  הודיעה כי בחרה בתחליף בשר של יצרנית מתחרה, אותו תציע בסניפים בארה"ב. מניית ביונד מיט נסקה ביותר מ-100% מתחילת השנה.

ספוטיפיי מזנקת לאחר שתאגיד הטלוויזיה קומקאסט הודיע כי שירות הסטרימינג יהיה זמין למנוי החברה. מניית קומקאסט  עולה בכמעט 3%.

מניית אמריקן איירליינס  מתרסקת לאחר שחברת התעופה יצאה להנפקה משנית כדי לגייס 2 מיליארד דולר בניסיון לשפר את מצב הנזילות שלה על מנת להתמודד עם משבר הקורונה.

עוד בולטות בעליות מניות נייקי , ויזה  וסיסקו .

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, לאחר שמדד מנהלי הרכש בגוש האירו הראה על האטה בהיחלשות הכלכלית ביוני. בפרנקפורט קפץ מדד דאקס ב-2%, בלונדון מדד פוטסי 100 עלה ב-1.2% ובפריז מדד קאק 40 הוסיף 1.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי התחזק ב-1.3%.

17:45

מניית אפל  עולה לאחר ההכרזות בכנס המפתחים של החברה אמש, בו הצהירה על היפרדות מאינטל והציגה שלל תוכנות חדשות ומעודכנות. המניה מובילה את מדד הנאסד"ק שרושם כרגע שיא תוך יומי חדש ונמצא בדרכו ליום שמיני ברצף של עליות.

המדדים מקבלים תמיכה גם מעליות במניות ג'י.פי מורגן צ'ייס  וגולדמן סאקס .

נפט מסוג WTI מתחזק ב-0.8%% למחיר של 41 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט עולה ב-0.9% למחיר של 43.4 דולר לחבית. הזהב למסירה באוגוסט עולה ב-1% למחיר של 1,785.5 דולר לאונקיה. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מטפסת לרמה של 0.71%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.9%, נאסד"ק מטפס ב-0.7% ומדד S&P 500 מוסיף 0.8%.

החוזים בניו יורק נסחרו מוקדם יותר בירידות לאחר שהיועץ הכלכלי של טראמפ פיטר נבארו אמר בראיון לרשת "פוקס" כי הסכם הסחר שנחתם בינואר מול סין בוטל על ידי הנשיא. בהמשך, גם נבארו וגם טראמפ הוציאו הודעות כי מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם. נבארו  הבהיר כי הסכם הסחר בין ארה"ב לסין "לא נגמר", בניגוד לדבריו שהתפרשו אחרת והכבידו על החוזים העתידיים בניו יורק הלילה.

15:45

החוזים העתידיים בניו יורק התאוששו מהירידות שרשמו מוקדם יותר, לאחר שיועץ הסחר של הבית הלבן הבהיר כי עסקת הסחר עם סין עדיין בתוקף. החוזים העתידיים צופים כי המדדים המובילים יעלו בפתיחה בשיעור של 0.7%-1.3%.

אפל בולטת בין המניות בטרום מסחר ועולה ב-1.7%, עלייה שתציב אותה בשיא חדש בפתיחה. מניות הבנקים מטפסות ביותר מ-2% וכך גם מניות רשתות קמעונאות ובהן גאפ , קוהל'ס  ונורדסטרום . עוד עולות בשיעור דומה מניות אם.ג'י.אם  ווויין ריזורטס .

בורסות אירופה רושמות עליות של 1.4% עד 2.5% במדדים המובילים. מגזר הרכב מוביל בעליות של 3.6%. מניית חברת באייר  קופצת ב-6.5% לאחר דיווח בעיתון גרמני כי היא קרובה לפשרה של 8-10 מיליארד דולר בתביעות שטענו כי קוטל עשבים מתוצרתה גרם לסרטן.

13:45

בורסות אירופה נסחרות בעליות בהובלת הדאקס בגרמני שקופץ ב-2.5%. בוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על המשך העליות גם היום, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול.

לראשונה מאז מרץ, גרמניה הטילה סגר על רבבות בני אדם מחשש להתפשטות קורונה. סגר הוטל היום על מאות אלפי בני אדם באזור במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה, אחרי התפרצות משמעותית שבה אובחנו כ-1,500 חולי קורונה - כולם עובדים בבית מטבחיים עצום שפועל באזור.

12:45

עליות של עד 0.8% נרשמות כעת במדדי המניות המרכזיים של בורסות אירופה. עליות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב .

בגוש האירו פורסמו היום מדדי מנהלי הרכש לחודש יוני. ה-PMI למגזר השירותים הגיע לרמה של 47.3 נק' לעומת צפי לכ-40.5 נק' ובסקטור התעשייה עמד מדד ה-PMI ברמה של 46.9 נק' לעומת צפי כלכלנים לכ-44 נק'. 

בבריטניה הגיע ה-PMI של התעשיה ל-50.1 נק' ומדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים עמד ברמה של 47 נקודות. 

מנייתה של חברת הפינטק הגרמנית Wirecard מזנקת בכ-15% לאחר מעצרו של המנכ"ל שהתפטר בצל החשדות למעילה

חברת פריון נטוורק דיווחה היום על הסכם אסטרטגי עם Havas Media מקבוצת ויוונדי, שהיא אחת מחברות הפרסום הגדולות בעולם. לפי ההסכם, Havas תיישם את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי של החברה הבת של פריון, MakeMeReach (MMR), בקמפיינים ברשתות חברתיות. לא נמסרו פרטים על ההיקף הכספי של ההסכם, אך לפי ההערכות מדובר במיליוני דולרים בשלב הראשון ולאחר מכן תשלומים נוספים לפי מספר הקלקות.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. עליות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב .

במסחר בנפט נרשמות ירידות קלות וחוזה ברנט נסחר סביב רמה של 42.93 דולר לחבית. גם הזהב נחלש קלות לאחר העליות של הימים האחרונים ומחיר האונקיה עומד על 1,760 דולר.

בטוקיו ננעל היום המסחר בעלייה של 0.5% במדד הניקיי. 

07:00

המסחר באסיה מתנהל בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט בהובלת מניות הטכנולוגיה, וזאת למרות המשך התפשטות נגיף הקורונה. מדד הניקיי היפני ומדד ההאנג סאנג בהונג קונג עולים ב-0.9%, שנחאי מטפסת ב-0.2%, כך גם הבורסה בסינגפור.

אתמול בוול סטריט מדד S&P 500 הוסיף 0.7% לערכו בעידוד ממניות הטכנולוגיה. מניית אפל עלתה לשיא כל הזמנים על רקע כנס המפתחים שערכה אמש, ומדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1%.

המדדים באסיה והחוזים בניו יורק נסחרו מוקדם יותר בירידות לאחר שהיועץ הכלכלי של טראמפ פיטר נבארו אמר בראיון לרשת "פוקס" כי הסכם הסחר שנחתם בינואר מול סין בוטל על ידי הנשיא. בהמשך, גם נבארו וגם טראמפ הוציאו הודעות כי מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם. נבארו הבהיר כי הסכם הסחר בין ארה"ב לסין "לא נגמר", בניגוד לדבריו שהתפרשו אחרת והכבידו על החוזים העתידיים בניו יורק הלילה.