הגיע הזמן להיפרד מהסגווי: הייצור ייפסק ב-15 ביולי

חברת סגווי הודיעה כי היא סוגרת את קו הייצור של כלי התחבורה החשמלי • הסגווי עצמו היה אחראי לפחות מ-1.5% מהכנסות החברה כולה בשנה שעברה

תיירים על סגווי בסינגפור / צילום: Wong Maye-E, AP
תיירים על סגווי בסינגפור / צילום: Wong Maye-E, AP

הגיע הזמן להיפרד מהסגווי. חברת סגווי, שפעם עוד הצהירה כי תשנה את הדרך שבה אנשים זזים ממקום למקום, הודיעה כי היא סוגרת את קו הייצור של כלי התחבורה בעל שני הגלגלים, שנקרא בעברית "רכינוע". החברה הודיעה כי קו הייצור ייסגר ב-15 ביולי. 

"בעשור הראשון שלו, הסגווי הפך לפופולרי בקרב ענף הביטחון ואכיפת החוק, והוא נתפס ככלי תחבורה יעיל", אמרה נשיאת החברה ג'ודי קאי בהודעה לתקשורת. היא ציינה גם שהסגווי תפס תאוצה בעשור האחרון בערים גדולות בצפון אמריקה, בדרום אמריקה, באירופה, באסיה ובמזרח התיכון. 

עם זאת, כלי הסגווי עצמו היה אחראי לפחות מ-1.5% מהכנסות החברה כולה בשנה שעברה. החברה ציינה כי 21 עובדים פוטרו ו-12 עובדים נוספים יישארו מועסקים בין חודשיים לשנה נוספת. חמישה עובדים נשארו לעבוד בחברה. 

המהפכה התרבותית שדמיין הממציא דין קיימן, כשהוא ייסד את החברה ב-1999, מעולם לא התרוממה. המחיר המקורי של הסגווי, שעמד על 5,000 דולר, לא משך לקוחות רבים. בנוסף, הכלי גם לא היה נוח במיוחד לשימוש מאחר שכדי לנסוע בו הנוסע חייב להיות מאוזן בזווית מסוימת שמאפשרת לכלי לנוע קדימה. אם משקל גופו של הנוסע ייטה יותר מדי לכיוון אחר, הוא בקלות יכול לאבד שליטה על הסגווי וליפול ממנו.

הסגווי נאסרו בערים מסוימות מכיוון שהמשתמשים יכולים בקלות לאבד את השליטה עליהם. כך, למשל, עשרה חודשים לאחר שרכש את החברה ב-2009, המיליונר הבריטי ג'ימי הסלדן נהרג לאחר שאיבד שליטה על הסגווי ונפל מצוק. 

ב-2017 נכנסה חברת סגווי לעסקי הקורקינטים, דבר שסימן כי החברה מתחילה לאבד עניין ב"רכינוע".