בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות הבנקים והטכנולוגיה דחפו את וול סטריט לעליות; אפל סוגרת חנויות נוספות בארה"ב בצל הקורונה

מדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1% והדאו ג'ונס עלה ב-1.18% • הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-1.48 מיליון, מעבר לצפי • ההזמנות למוצרים ברי קיימא בארה"ב לחודש מאי עלו מעבר לצפי

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות נאות לאחר הססנות בפתיחה, וזאת בהובלת מניות הבנקים שקפצו בחדות על רקע ריכוך חוק דוד פרנק, כאשר מניות הטכנולוגיה המשיכו לדחוף את S&P 500 שהוסיף עוד כ-1.1% לערכו. מדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1% והדאו ג'ונס עלה ב-1.18%.

לאחר חולשה בפתיחה מניות התעופה אמריקן איירליינס  ודלתא איירליינס  סיימו בסופו של המסחר את היום בעליות.

21:50

ענקית הטכנולוגיה אפל  צפויה לסגור עוד 14 חנויות בפלורידה בצל התפשטות נגיף הקורונה. בסך הכל ברחבי ארה"ב 32 חנויות של אפל סגורות בצל משבר הקורונה.

הנפט קפץ ב-2% לרמה של 38.8 דולר בצל החשש מהתפשטות הקורונה על רקע הדיווח על עלייה במספר המקרים בארה"ב.

20:31

מניות הבנקים בוול סטריט מספקות תמיכה למדדים שנסחרים ללא שינוי מהותי כעת, וזאת על רקע הדיווח לפיו הרגולטור האמריקאי בוחן הקלות רגולטוריות בחוק וולקר (Volcker Rule), האוסר על הבנקים לבצע השקעות ספקולטיביות.

18:47

בורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה על אף החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. מדד הדאקס הגרמני הוסיף 0.65% לערכו, הקאק הצרפתי טיפס בכ-1% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.36%. חברת ויירקארד הגרמנית, הכלולה במדד הדאקס, הודיעה על פשיטת רגל, בהמשך לחקירה על העלמותם של 1.9 מיליארד אירו מהחברה. 

בוול סטריט המדדים חזרו להיסחר בטריטוריה האדומה בעוד מספר הנדבקים בארה"ב בנגיף הקורנה רשם שיא יומי שלא נראה מאפריל. מניות התעופה והקרוזים ממשיכות לרדת. אמריקן איירליינס מאבדת 4%, קרניבל יורדת ב-3%.

מניות הטכנולוגיה יציבות. אפל  ואמזון.קום  נסחרות בעליות.

17:39

מניות הבנקים בארה"ב - גולדמן זאקס , ג'י.פי מורגן , בנק אוף אמריקה , ומורגן סטנלי  - מספקות תמיכה למדדי המניות בוול סטריט שנסחרים כעת בטריטוריה הירוקה לאחר פתיחה שלילית. 

באירופה המדדים תפסו כיוון חיובי גם הם, כאשר הדאקס מטפס ב-0.6%, הקאק ב-0.9%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, בהמשך לירידות שנרשמו אתמול. ברקע: החשש מעלייה במספר הנדבקים מנגיף הקורונה בעולם, ואכזבה מנתוני הבקשות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב שהסתכמו מעבר לצפי.

מדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%, הנאסד"ק ללא שינוי ומדד S&P 500 משיל 0.3%.

בארה"ב נרשמה העלייה היומית החדה ביותר במספר הנדבקים בנגיף הקורונה מאז חודש אפריל - 34,700 נדבקים. גורמים ממשרד הבריאות האמריקאי הזהירו מפני אסון נוכח העלייה במספר הנדבקים בקורונה בטקסס, קליפורניה, אריזונה ומקומות נוספים.

15:32

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-1.48 מיליון בקשות, מעל לתחזיות הכלכלנים בשוק שצפו 1.35 מיליון בקשות.

בנוסף פורסמו נתוני הצמיחה של המשק האמריקאי ברבעון הראשון של השנה, שהצביע על התכווצות של 5% בתוצר בצל משבר הקורונה, בהתאם לתחזיות המוקדמות של השוק.

בנוסף, פורסמו היום נתוני ההזמנות למוצרים ברי קיימא לחודש מאי שעלו ב-4%, מעל לתחזיות שצפו עלייה של 2.5%, ולעומת נפילה של 8.2% בחודש אפריל.

14:10

יום המסחר בבורסות של ארה"ב צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה קלה לירידות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות חדות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות קלות במניות אפל  ואמזון.  

המתיחות בין ארה"ב לסין ואירופה נמשכת. ממשל טראמפ שוקל להרחיב ולהעלות את המכס על יבוא, בסך 7.5 מיליארד דולר בשנה, של מוצרים מהאיחוד האירופי ובריטניה שהוא הטיל לראשונה בשנה שעברה. זאת, במסגרת סכסוך ממושך בארגון הסחר העולמי על הסבסוד האירופי של יצרנית המטוסים איירבוס . משרד נציג הסחר האמריקני פ רסם שלשום בלילה (ג') מסמכים שיאפשרו לחברות להגיב על העלאה עד ל-100% של המכס על כל המוצרים שעליהם חל כבר מכס, והרחיב את הרשימה למוצרים חדשים כמו סוגי קפה וזיתים.

11:50

בורסות אירופה עברו למגמה מעורבת, לאחר ירידות בפתיחה. מדד הדאקס בגרמניה עבר לעלייה קלה ואילו בלונדון נסחר הפוטסי בירידה. 

מניית לופטאנזה מזנקת בכ-13% על רקע הערכות כי חבילת הסיוע של ממשלת גרמניה בהיקף של כ-9 מיליארד אירו תועבר לחברה. 

חברת ויירקארד הגרמנית הודיעה היום בצהריים על פשיטת רגל, והגישה את הבקשה לבית משפט במינכן. בכך מגיעה לשיאה פרשת המרמה במאזני החברה, שבה חשודים בכירים בה לשעבר, כולל המנכ"ל שהתפטר ביום שישי האחרון. בימים האחרונים דווח כי הבנקים שהעניקו הלוואות לחברה ממשיכים לממן אותה, אך היום כאמור, דווח כי היא תודיע על פשיטת רגל. "הרקע לבקש הם חובות-יתר וחוסר סיכוי לפרוע אותם", כתבה הבקשה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות, לאחר שאתמול נרשמו שם ירידות חדות. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של 0.8%-1.2%. 

הנפט ממשיך לאבד גובה - חוזה על נפט מסוג ברנט יורד ב-1.4% לרמה של 39.75 דולר לחבית. 

07:00

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל תוך ירידות במרבית הבורסות המרכזיות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית מובהקת. זאת, על רקע חששות המשקיעים בארה"ב ובעולם מהמשך ההתפשטות של מגפת הקורונה וההשלכות השליליות שלה על הכלכלות. 

מדד הקוספי בקוריאה מוביל את המגמה השלילית עם ירידה של כ-2%. 

מגמה שלילית ניכרת גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

במסחר בסחורות ממשיך הנפט לאבד גובה ויורד בכ-0.6% לאחר צניחה של יותר מ-6% אתמול. הזהב מתייצב סביב 1,774 דולר לאונקיה. 

אתמול ננעל יום המסחר בוול סטריט בירידות חדות, על רקע חששות מהעלייה בנדבקים בקורונה בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם בימים האחרונים. המדדים המובילים רשמו בסיום ירידות של 2.1%-2.7%.

כלכלני קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידו אתמול את תחזית הצמיחה העולמית. ב-IMF מעריכים כעת שהכלכלה העולמית תתכווץ השנה ב-4.9%, לעומת התחזית הקודמת באפריל שצפתה ירידה של כ-3% בתוצר העולמי. זאת, על רקע העלייה המתמשכת בחולי הקורונה בעולם.

לגבי כלכלת ארה"ב מעריכים בקרן שהיא תתכווץ השנה ב-8% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על ירידה של 5.9% בתוצר. "השפעות מגפת הקורונה קשות יותר בחצי הראשון של 2020 מכפי שהערכנו בעבר, ונראה שההתאוששות מהמגפה תהיה הדרגתית יותר ותימשך יותר זמן", מציינים ב-IMF.