שאול שלח מונה למנכ"ל חברת מהדרין

שלח יחליף את מנכ"ל החברה ישראל סנדלר • לדברי מהדרין, מינויו של שלח נועד לפתח את הפעילות הבינלאומית של מהדרין ולגוון את מקורות הגידול, כדי לאפשר רצף באספקה של תוצרת חקלאית התלויה בעונתיות

מטעים, פרדסים, פירות הדר / שאטרסטוק
מטעים, פרדסים, פירות הדר / שאטרסטוק

דירקטוריון חברת מהדרין החליט אמש במשותף עם מנכ"ל החברה ישראל סנדלר על סיום כהונתו. במקומו מונה למנכ"ל שאול שלח, לשעבר מנכ"ל סולבר, מנכ"ל עלית ממתקים ומנכ"ל אמיליה קוסמטיקה. לשלח ניסיון של למעלה מ-20 שנה בענף המזון וניסיון בינלאומי עשיר.

מהדרין  עוסקת בתחום השיווק והייצוא של פירות וירקות. לדברי החברה, מינויו של שלח נועד לפתח את הפעילות הבינלאומית של מהדרין ולגוון את מקורות הגידול, כדי לאפשר רצף באספקה של תוצרת חקלאית התלויה בעונתיות.

ההתפתחות של מהדרין לגידול תוצרת חקלאית ברחבי העולם היא פועל יוצא של העלייה ברמת התחרות בשווקים הבינלאומיים ונדרשת על מנת לשמור על רמת הרווחיות של החברה. כדי להתמודד עם המשימה המאתגרת נדרש דירקטוריון מהדרין לאתר ולגייס מנכ"ל בעל יכולת וניסיון בינלאומי בענף המזון ובחר בשאול שלח, מנהל מוערך ובכל הישגים המשמעותיים כתחום המזון הבינלאומי.

מהדרין הוקמה בשנת 1952 והיא התאגיד החקלאי הגדול והמוביל בישראל. מהדרין היא יצואנית של תוצרת חקלאית בעיקר פרי הדר, אבוקדו ותמרים. בישראל, עיקר פעילותה בתחום עיבוד פרדסים ומטעים, אריזה, ייצוא ושיווק של הפרי, תפעול בתי קירור, ניהול מקרקעי החברה ונכסים מניבים. בחו"ל, מתמקדת מהדרין בשיווק ומכירה של תוצרת חקלאית ישירות ובאמצעות חברות בנות.

מהדרין נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-370 מיליון שקל. החברה נמנית על קבוצת דיסקונט השקעות שבשליטת אדוארדו אלשטיין, שמחזיקה ב-40.6% ממניות מהדרין. עוד 19.2% ממניות מהדרין מוחזקות בידי בני ברון, שרכש לאחרונה את מרביתן מידי קבוצת דלק בתמורה ל-74 מיליון שקל.