מיקרוסופט משנה כיוון: תסגור את רוב החנויות הפיזיות שלה ברחבי העולם

החברה מחזיקה ביותר משמונים חנויות, רובן בארצות הברית • ההחלטה מנוגדת למדיניות החברה בעשור האחרון, במסגרתה פעלה להרחיב את פעילותה בחנויות הפיזיות, בדומה למודל של חברת אפל • סגן נשיא החברה: "הוכחנו שאנו יכולים להמשיך לשרת את לקוחותינו בזמן בו היו זקוקים לנו ביותר, ועבדו מרחוק בחודשים האחרונים"

מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חברת מיקרוסופט הודיעה כי היא משנה את אסטרטגיית המכירות שלה, ותסגור כמעט את כל החנויות הפיזיות שלה ברחבי עולם, כולל בארצות הברית. לענקית הטק אין אמנם סניף בישראל, אך בעולם היא מחזיקה ביותר משמונים חנויות, רובן בארצות הברית. כעת מעניין יהיה לראות אם חברות נוספות בעולם יילכו בעקבותיה.

ההחלטה מנוגדת למדיניות החברה בעשור האחרון, במסגרתה פעלה להרחיב את פעילותה בחנויות הפיזיות בדומה למודל של חברת אפל. מיקרוסופט אף בנתה חנות בשדרה החמישית בניו יורק, במרחק בלוקים ספורים מהחנות האייקונית של אפל העשויה מקוביית זכוכית.

בהודעת החברה שפורסמה באתר האינטרנט שלה נכתב כי היא תעבור לתת שירות מלא בחנות המקוונת שלה באינטרנט, ותשאיר בסך הכול ארבע חנויות: בניו יורק (בשדרה החמישית), בלונדון (בכיכר אוקספורד), בסידני (ווסטפילד) ובקמפוס של החברה ברדמונד, וושינגטוון. החברה תרשום בעקבות המהלך חיוב לפני מס של 450 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.

 סגן נשיא החברה דיוויד פורטר אמר כי "המכירות המקוונות שלנו גדלו ככל שההיצע הדיגיטלי התפתח. הצוות המוכשר שלנו הוכיח כי הוא מסוגל לשרת לקוחות בהצלחה בלי קשר למיקום הפיזי.

"הצוותים שלנו מגיעים עם רקע וכישורים ייחודיים שמסייעים ליכולת לשרת לקוחות מכל מקום. הוכחנו שאנו יכולים להמשיך לשרת את לקוחותינו בזמן בו היו זקוקים לנו ביותר, ועבדו מרחוק בחודשים האחרונים", הוסיף פורטר. "הנציגים שלנו דוברים יותר מ-120 שפות, והמגוון שלנו משקף את הקהילות הרבות שאנו משרתים".