פוליפיד סוף סוף ציבורית: גייסה 60 מיליון דולר באמצע טווח המחירים

זהו ניסיון ההנפקה השלישי של החברה, והפעם נחל הצלחה בין היתר בזכות התחייבות משקיעים קיימים להשקעה של 27 מיליון דולר מתוך כלל הסכום • פוליפיד מפתחת שתל לשחרור מושהה של אנטיביוטיקה

פרוביוטיקה, אנטיביוטיקה, ניסוי רפואי, חיידקים / שאטרסווק
פרוביוטיקה, אנטיביוטיקה, ניסוי רפואי, חיידקים / שאטרסווק

חברת פוליפיד המפתחת שתל לשחרור מושהה של אנטיביוטיקה דיווחה אתמול על תמחור הנפקתה בנאסד"ק. ההנפקה זכתה לביקושים נאים והחברה הנפיקה כמות מעט גדולה יותר של מניות מכפי שתכננה, באמצע טווח המחירים וגייסה 60 מיליון דולר לפי שווי של 272 מיליון דולר אחרי הכסף. אם תמומש אופציית החתמים, יעלה היקף הגיוס ל-70 מיליון דולר.

ביום המסחר אתמול, שישי, עלה מחיר המניה 18%, ל-19 דולר למניה. מחיר זה משקף לחברה שווי של 323 מיליון דולר.

זהו ניסיון ההנפקה השלישי של החברה, והפעם נחל הצלחה בין היתר בזכות התחייבות משקיעים קיימים להשקעה של 27 מיליון דולר מתוך כלל הסכום. כמו כן החברה מבקשת כעת בערך את אותם תנאים שביקשה בעבר, עבור מוצר מתקדם יותר.

על פי התשקיף שפורסם לקראת ההנפקה, הפסידה פוליפיד 6.9 מיליון דולר ב-2019 וכ-5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההפסד המצטבר מהקמת החברה ב-2008 ועד היום הוא 99 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לחברה 21 מיליון דולר בקופתה.

בעלי המניות בפוליפיד לפני ההנפקה הם קרן אאורום של מוריס קאהן (15.6%), קרן שביט קפיטל (13.9%) חיים הורביץ (6.7%), קסניה (164.5 ,‎+2.49%‏) (5.6%) ופרנדלי איינג'לס (5.2%). בעל מניות משמעותי נוסף הוא ליאון רקנאטי (קרן גלנרוק).

את ההנפקה הובילו החתמים Barclays ו- Raymond James. ולצידם חתמי המשנה A G.P// Alliance Global Partners, National, ו-ODDO.

פוליפיד פיתחה אנטיביוטיקה הארוזה בתוך מטריצה העשויה פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) וליפידים (מולקולות שומן), ומכאן שם החברה. החומר מתפרק ומשחרר את האנטיביוטיקה במנה קצובה למשך פרק זמן ארוך. כך הוא מאפשר למנוע זיהום באזור פגוע (למשל, אחרי ניתוח או שבר) בלי צורך ליטול במשך כל אותה תקופה אנטיביוטיקה בבליעה או לווריד, ובלי צורך להחליף שתל משחרר אנטיביוטיקה מקומית בניתוחים חוזרים ונשנים.

אילן פז, מנהל ברקליס בישראל, התייחס למצב שוק ההנפקות: "אנחנו רואים כיצד השוק מצליח להתפתח ולהתאים את עצמו לתקופת הקורונה. לפני מספר חודשים זה היה דמיוני לחשוב על הנפקה שפגישות ההיכרות והפרזנטציה מתנהלות שלא באופן אישי. לחיצת היד ומבט העין בעין היוו רושם חשוב לא פחות מטבלאות האקסל והפאור פוינט. ואילו היום, המשקיעים עצמם לא רק מוכנים להשקיע בהתבסס על פגישות מבוססות-וידאו, הם שמחים לעשות זאת.

"כמובן שראשי החברות המנפיקות, כמו גם הבנקאים והיועצים המלווים את העסקאות, נושמים לרווחה, כאשר הם לא צריכים להתמודד עם נסיעות ארוכות ומפרכות לפגישות מהירות בין ערים רבות. אני מעריך ומאמין שגם לאחר הסרת המגבלות, משקיעים רבים יישארו פתוחים לסוגי פגישות ממרחק".

פוליפיד

שנת הקמה: 2008 ● תחום פעילות: אנטיביוטיקה בשחרור מושהה ● מנכ"ל: אמיר וייסבגר ● גיוסי הון עד היום: כ-104 מיליון דולר ● בעלי מניות עיקריים: אאורום וונצ'רס (מוריס קאהן), קסניה, גלנרוק (ליאון רקנאטי), CHealth (חיים הורביץ), שביט קפיטל, אהרון לוקאץ' ● שלב בפעילות: שלב III של הניסויים הקליניים