ראש הממשלה נתניהו מצר על התזמון של בקשות המס שלו

לדברי ראש הממשלה, על אף שהדרישות שלו, שאומדנן הכספי עשוי להגיע למיליונים, לגיטימיות, התזמון של בקשתו היה מוטעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הבוקר (א') בחשבון הטוויטר שלו כי דרישותיו הכספיות מן המדינה לביטול גילום המס שהושת עליו בגין הוצאות פרטיות שלו הן מוצדקות. לדבריו, על אף שהדרישות שלו, שאומדנן הכספי עשוי להגיע למיליונים, לגיטימיות, התזמון של בקשתו היה מוטעה.

״הדיון בועדת הכספים בשבוע שעבר היה בעניין מוצדק אך בעיתוי לא נכון. הנושא מוצדק כי אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי שמעולם לא הוטל על אף ראש ממשלה אחר, ולכן קבעה ועדת הכספים שאין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל ראשי הממשלה האחרים. העיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר״, הוא כתב.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בטוויטר להודעת נתניהו: ״הפוך אדוני ראש הממשלה, הפוך. הדיון לא מוצדק, כי לא מגיע לך מיליון שקל מקופת המדינה בזמן שיש מאות אלפי מובטלים ועצמאים רבים נמצאים בפני קריסה. הטיימינג דווקא מוצדק כי הוא הזכיר לכולם כמה אתה והממשלה שלך מנותקים״.

למרות הדברים, אין מדובר בהקלות שניתנו לראשי ממשלה קודמים כיוון שהאחרים לא ביקשו ממדינת ישראל לממן להם הוצאות פרטיות במעונות הפרטיים. משלא ביקשו זאת, המדינה לא שאפה לזקוף להם את ההוצאות ולחייב במס.

הבקשה המקורית של נתניהו, אשר כללה עוד פריטים רבים ומימון הוצאות עתידיות במה שיהפוך למעון החליפי החל מעוד שנה וחצי- הוגשה לכנסת כבר לפני שבוע, כך שלראש הממשלה לקחו שבעה ימים מלאים כדי להגיע למסקנה שהעיתוי שלו לא מוצלח. יחד עם זאת הוא משאיר לעצמו פתח לדרוש את המימון הגבוה בעתיד, כאשר העיתוי יהיה לכאורה נוח יותר.