אורמת מגדילה את היקף גיוס החוב למיליארד שקל לאחר שקיבלה ביקושים גבוהים

החברה תכננה בתחילה לגייס חצי מיליארד שקל, לצורכי מיחזור חוב ורכישה נקודתית בתחום אגירת האנרגיה • האג"ח מדורגות ilAA מינוס על ידי S&P מעלות

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  מגייסת כמיליארד שקל בהנפקת איגרות חוב, באמצעות הנפקה פרטית של סדרה חדשה. התכנון המקורי היה לגייס מחצית מהסכום, אבל לפי הערכות, התקבלו ביקושים גבוהים, שהגיעו לכמיליארד וחצי שקל - ולפיכך הגדילה אורמת את היקף הגיוס.

חברת הדירוג S&P מעלות חזרה היום שוב על דירוג ilAA מינוס לאג"ח אורמת, תוך הגדלת תוקף הדירוג לסכום של מיליארד שקל. לפי הדירוג של מעלות, שפורסם במקור לפני שבועיים, הגיוס נועד למימון מחדש של חוב, ביצוע רכישה נקודתית של פעילות עסקית משלימה ותוכנית ההשקעות של החברה. כלכלני מעלות ציינו כי הגיוס נועד להארכת המח"מ (משך חיים ממוצע) וחיזור הנזילות של אורמת, כשסכום של 47 מיליון דולר מתוכו ישמש לביצוע רכישה בתחום פעילות האגירה - פעילות חדשה יחסית, שנכון להיום היא עדיין בעלת רווחיות שלילית קלה.

הרכישה אמורה לחזק את הפעילות באורמת ולסייע לה להפוך לרווחית, כשלדברי מעלות, "סכום הרכישה לכשעצמו אינו גדול מדי עבור החברה, והרכישה עצמה אינה צפויה להביא לפגיעה ביחסים התפעוליים".

הנחות הבסיס של הדירוג כוללות צמיחה בייצור בשיעור דומה לתחזית מעלות לכלכלת ארה"ב לשנים 2021-2022, ושנת 2020 צפויה להיות דומה ל-2019 בשל פרויקטים שהקמתם הסתיימה. כמו כן, מניחים במעלות מחיר ממוצע של כ-87 דולר למגוואט שעה, מכירות של 140-150 מיליון דולר במגזר המוצרים של אורמת ב-2020 וחלוקת דיבידנדים בהתאם למדיניות המוצהרת - כלומר, 20% מהרווח הנקי של השנה הקודמת.

אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, ושווי השוק שלה 3.1 מיליארד דולר, אחרי ירידה של כ-18% במחיר המניה מתחילת השנה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא ORIX היפנית, שמחזיקה ב-21.5% מהמניות. אורמת פועלת במגזר החשמל, שבו היא בונה ומחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ובמגזר המוצרים, שבו היא בונה תחנות כוח עבור אחרים.

בסוף הרבעון הראשון היו לאורמת יתרות מזומנים בסך כ-231 מיליון דולר, ובאפריל היא גייסה 64 מיליון דולר נוספים בהנפקה פרטית של אג"ח. בשבוע הקרוב ייכנס לתפקיד מנכ"ל החברה דורון בלשר, שיחליף בתפקיד את יצחק אנג'ל, שימונה ליו"ר הדירקטוריון.