מספר מקרי הקורונה בעולם חצה את ה־10 מיליון נדבקים

זאת לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס שעוקבת אחרי מספרי התחלואה והמתים מהנגיף • ארגון הבריאות העולמי אמר בשבוע שעבר כי ניתן לראות עלייה בהדבקה ב־30 מדינות או אזורים ברחבי אירופה כאשר ב־11 מהן המצב חמור יותר ואף יכול להוביל לקריסה מחודשת של מערכות הבריאות

אוהל לבדיקת חולי קורונה בבית חולים בניו יורק, ארה"ב / צילום: Kathy Willens, AP
אוהל לבדיקת חולי קורונה בבית חולים בניו יורק, ארה"ב / צילום: Kathy Willens, AP

בתוך חצי שנה, מאז התגלו המקרים הראשונים של קורונה בווהאן בסין בדצמבר, 10,001,527 נדבקו בנגיף הקורונה, ומתו למעלה מ־499 אלף בני אדם ברחבי העולם, כך לפי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס.

במקום הראשון בתחלואה ובמוות נמצאת ארה"ב, שבמשך תקופה ארוכה נשיאה דונלד טראמפ סירב להכיר בנגיףולמצוא דרכי טיפול, עוד בטרם עשה את דרכו לתוך ארה"ב. נכון להיום, יש למעלה מ-2.5 מיליון אנשים שנמצאו מאומתים בבדיקות קורונה וכ -126 אלף מתים בארצות הברית לבדה.

אחרי ארה"ב נמצאות במספר המתים ברזיל, בריטניה, איטליה, צרפת וספרד. ואולם במספר הנדבקים המצב מעט שונה: ארה"ב עדיין מובילה אך מתחתיה ברזיל, רוסיה, בריטניה, ספרד ואיטליה וגרמניה.

ארגון הבריאות העולמי אמר בשבוע שעבר כי ניתן לראות עלייה בהדבקה ב־30 מדינות או אזורים ברחבי אירופה כאשר ב־11 מהן - שבדיה, ארמניה, מולדובה, צפון מקדוניה, אזרביג'אן, קזחסטאן, אלבניה, בוסניה, קירגיסטאן, אוקראינה וקוסובו - המצב חמור יותר ואף יכול להוביל לקריסה מחודשת של מערכות הבריאות אם המדינות לא יתפסו את עצמן בידיים ויפעלו לשינוי המצב.