שוק ההון | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 90 קפץ ב-1%, אנרג'יאן זינקה בכ-17%

מדד ת"א 35 הוסיף 0.8% לערכו, מדד הבנקים טיפס ב-0.2% • אנרג'יאן עדכנה הבוקר כי עסקת רכישת נכסי אדיסון תסתכם בכ-284 מיליון דולר • נתון מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב מספק רוח גבית לוול סטריט

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בדומה לסנטימנט בארה"ב, שם מכירות הבתים שבהמתנה עלו בחודש מאי בשיעור החד מעולם. 

מדד ת"א 35 הוסיף 0.8% לערכו, מדד ת"א 90 טיפס ב-1% ומדד הבנקים טיפס ב-0.2%.

בקרב מניות מדד ת"א 35, מנייתה של אנרג'יאן זינקה ב-17.4% והובילה את העליות, אחריה שיכון ובינוי שטיפסה ביותר מ-6%, שופרסל עלתה ב-3.5%, אורמת בכ-3%, טבע הוסיפה 3.2% לערכה לאחר הצניחה אתמול, טאואר טיפסה ב-2%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.44 מיליארד שקל.

17:00

לקראת סגירה בתל אביב: המדדים מטפסים ברקע לפתיחה המעורבת בוול סטריט. מדד ת"א 90 עולה ביותר מ-1%, ת"א 35 מוסיף 0.5% לערכו. 

מניית אנרג'יאן מנזקת ב-16%, פועלים עולה בכ-1%, כיטוב פארמה מזנקת ביותר מ-9%, שיכון ובינוי קופצת ב-6%.

14:55

עליות קלות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-890 מיליון שקל. 

עליות בולטות נרשמות במניות אנרג'יאן, נאוויטס, כלל ביטוח, באטמ  וישראכרט. 

13:05

נמשכת המגמה המעורבת בבורסה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. 

בשוק המטבעות נסחר הדולר ביציבות סביב 3.435 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.4% לרמה של 3.87 שקלים. 

11:25

מגמה מעורבת בבורסה לאחר עליות בפתיחת המסחר.  עליות חדות נרשמות במניות כיטוב פארמה , דור אלון וקבוצת אשטרום. 

מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות אנרג'יקס, נייר חדרה וישראל קנדה. 

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "במבט קדימה, קיימים לא מעט סיכונים - העולם עוד לא התגבר על הקורונה, הכלכלות כנראה יתאוששו מאוד לאט והאבטלה תהיה גבוהה. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהנתק בין הכלכלה לשווקים הפיננסיים, כמו שראינו הן בשוקי האג"ח והן במניות. אחד הלקחים שהפנמנו מהגל הראשון של הקורונה הוא שאף פעם לא נרגיש בנוח עם הגדלת הפוזיציה המנייתית. בדיוק כמו בחצי השנה האחרונה (ובעצם בעשור האחרון כולו( - תמיד שוק המניות יראה לנו או "יקר מדי" אחרי העליות (זוכרים איך הרגשתם בסוף ינואר וגם לפני שבועיים?), או "מפחיד מדי" אחרי מימושים חדים כמו שראינו בסוף השבוע. לפיכך, הדרך החכמה היא: לקבוע שיעור מניות המתאים ללקוח ולהתמיד בו כמעט כל מצב. אנחנו מבינים שבשנים הבאות הריביות יהיו אפסיות ולכן כדי להרוויח נהיה חייבים רכיב מניות בתיק ההשקעות".

10:00

מגמה חיובית נרשמת בפתיחת יום המסחר בבורסה. מדד ת"א 35 רושם עלייה ואילו ת"א 90 נסחר בירידה קלה. 

עליות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק, קבוצת אסטרום, קרסו ופתאל. 

עסקת הענק של חברת האנרגיה אנרג'יאן  לרכישת נכסי ה גז הטבעי והנפט של אדיסון E&P, שהיקפה עמד על כ-750 מיליון דולר, התכווצה בכ-466 מיליון דולר וכעת יעמוד התשלום הכולל בגין העסקה על כ-284 מיליון דולר בלבד. כך מעדכנת החברה הבוקר. השלמת העסקה (Closing) צפויה במהלך הרבעון השלישי השנה.

חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל  דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכמים לשיווק ומכירת מוצריה בהיקף כולל על פי הערכת החברה בסכום של כ-62.5 מיליון שקל עם שמונה בתי מרקחת בישראל. ההסכמים יהיו בתוקף לתקופה של 18 עד 36 חודשים. 

06:45

לאחר הירידות החדות אתמול צפוי המסחר בבורסה הבוקר להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת, בשעה שבבורסות אסיה נרשמות היום ירידות ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

הסוחרים בארץ ובעולם ימשיכו לעקוב מקרוב היום ובימים הקרובים אחרי הדיווחים בנוגע למגפת הקורונה ופתיחה או סגירה של כלכלות. 

ראובן קרופיק, ממלא מקום יו"ר בנק הפועלים  הופך ליו"ר הקבוע של הבנק, במקומו של עודד ערן המנוח שנפטר ממחלה לפני ימים ספורים. על פי הודעת הבנק מאתמול בערב דירקטוריון בנק הפועלים בחר בקרופיק כיו"ר כשמינויו הקבוע בפועל כפוף לאישור הפיקוח על הבנקים, שצפוי להינתן.

קבוצת האופנה גולף  סיכמה אתמול רבעון ראשון עם יציבות בשורה העליונה וצניחה ברווח בצל השפעות משבר הקורונה על פעילותה. קבוצת האופנה שנאלצה לסגור את כל 335 החנויות שלה בשל הנחיות המדינה למשבר הקורונה מציגה יציבות בשורת ההכנסות שהסתכמו ב-194 מיליון שקל, והפסד נקי שגדל פי כמעט 2.5 ומסתכם בהפסד רבעוני של כ-34.4 מיליון שקל.

אתמול ננעל יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב בירידות חדות, וזאת בצל החשש מהעלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורנה בארץ ובעולם, ובהמשך לירידות החדות שנרשמו ביום המסחר האחרון בוול סטריט.מדד ת"א 35 איבד 2.9%, ת"א 90 צנח ב-3.7% ומדד הבנקים איבד 3.1%.

מניית עזריאלי  צנחה ב-5%, פתאל החזקות  צללה ב-13.5%, אנרג'יקס  איבדה 5.4%, סאפיאנס ירדה ב-5%.

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי "בנק ישראל ימשיך לשמור על עקומי תשואות שטוחים ולמנוע עלייה במרווחי האשראי . רכישות האג"ח הממשלתיות הספיקו עד כה לשתי המטרות האלו, אולם בנק ישראל מאותת שאם יעלה הצורך יתכן שנראה גם רכישות אג"ח קונצרניות בישראל. ההנפקות הגדולות של האוצר יצריכו לדעתנו הגדלה של מכסת רכישות האג"ח, מעבר ל-50 מיליארד שקל, במהלך הרבעון האחרון של השנה".