גנץ לשליח האמריקאי: "1 ביולי אינו תאריך קדוש"

בעקבות פגישתו של שר הביטחון עם השליח האמריקאי אבי ברקוביץ', אמרו גורמים בכחול לבן כי תוכנית השלום של טראמפ היא המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון • בלשכת ראש הממשלה ממתינים לאור ירוק מממשל טראמפ בנוגע להחלטה על איזו פעולה ובאיזה היקף לנקוט

בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הבוקר נערכה פגישה בין שר הביטחון ח״כ בני גנץ לבין השליח האמריקאי אבי ברקוביץ' אשר הגיע לישראל ביום שישי האחרון. מטרת הפגישה היא היערכות ליום ד׳ הקרוב, התאריך שהחל ממנו ניתן להתחיל בסיפוח /החלת הריבונות, וזאת לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.

ברקוביץ' אמור להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם שר החוץ גבי אשכנזי.
גורמים בכחול לבן אמרו הבוקר כי גנץ הבהיר לברקוביץ' בפגישה שה-1 ביולי הוא לא תאריך קדוש, ושתוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים - באופן מידתי, אחראי והדדי.

בלשכת ראש הממשלה ממתינים לאור ירוק מממשל טראמפ בנוגע להחלטה על איזו פעולה ובאיזה היקף לנקוט החל מיום ד׳. אתמול בלילה דיבר נתניהו בפני CUFI, ארגון ׳נוצרים מאוחדים למען ישראל׳ ואמר כי "החלת החוק הישראלי על השטחים לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו".

נתניהו שיבח בנאומו את הנשיא טראמפ, ואמר כי תוכנית השלום שהציג "שמה קץ לחיזיון התעתועים של שתי מדינות, ובמקום זאת קוראת לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות - שבו לישראל לבדה יש אחריות מלאה לביטחונה״.