ישראייר: נפסיק לטוס לאילת. ראש העיר: "מכניסים את אילת לסגר"

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר כי החברה תפסיק לטוס לאילת בתוך שבועיים מאחר שאין טעם להפעיל טיסות פנים בלי פעילות בינלאומית • אם הטיסות אכן יבוטלו, תושבי אילת ינותקו מהמרכז

הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים
הטיילת על רקע הרי אילת / צילום: יוד צילומים

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס התריע כי החברה תפסיק לטוס לאילת בתוך שבועיים. ישראייר היא היחידה שמפעילה טיסות בקו בשעה שארקיע נמצאת בהדממה מוחלטת.

בארקיע מציינים כי החברה גם לא תפעיל טיסות פנים כל עוד אין פעילות בינלאומית. כעת גם בישראייר מציגים גישה דומה. סירקיס אמר כי אין טעם להפעיל טיסות פנים בלי פעילות בינלאומית - וזו כידוע אינה נמצאת באופק כל עוד חובת הבידוד לנכנסים לישראל קיימת והיא אף הוארכה ב-45 ימים וכל עוד אין כל מתווה לפתיחת השמים.

סירקיס אמר את הדברים ל"גלובס" על רקע ההפגנה שתתקיים מחר (ג'), בה ייקחו חלק עובדים ומעסיקים בענף התיירות והתעופה. דרישות הענף הן לסיוע מידי בדמות מענקים, גיבוש מתווה והתאמת חל"ת יחודי לענף, שעוד רחוק מהתאוששות.

אם ישראייר תפסיק לטוס לאילת, תושבי אילת ינותקו מהמרכז - אותם תושבים שהושמו במרכז המחאה נגד סגירת שדה דב לפני שנה, מחאה שכזכור לא צלחה.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר / צילום: שלומי יוסף
 אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר / צילום: שלומי יוסף

"הפגיעה בעיר ובתושביה חצתה כל גבול הגיוני"

בהמשך לדבריו של סירקיס מסר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי: ״לא הגיוני ובלתי סביר בעליל, שינתקו את העיר אילת ויפגעו בתושביה בכלל והחולים בפרט״. ראש העירייה, שהודה לסירקיס על פועלה של ישראייר לאורך התקופה האחרונה, מקווה לקבל את הסיוע והפתרון ממשרדי הממשלה - התחבורה והאוצר.

נזכיר כי שדה דב נסגר ב-1 ביולי 2019 זמן קצר אחרי סגירת שדה התעופה באילת. המשמעות היא שהמסע למרכז התארך עם הצורך להרחיק עד לנמל התעופה רמון ולנחות ולהמריא מנתב"ג. רבים ויתרו על רעיון הטיסה בדרך לחופשה באילת והם מדרימים ברכב. יצחק הלוי מזכיר כי הממשלה החליטה ב-7.8.19 להקצות 20 מיליון שקל לטובת סבסוד טיסות לתושבי העיר. החלטה זו עוד לא מומשה.

מאיר יצחק הלוי ראש העיר אילת / צילום: שלומי יוסף
 מאיר יצחק הלוי ראש העיר אילת / צילום: שלומי יוסף

בימי הקורונה הורידה ישראייר את המחיר לטיסה לכ-150 שקל לכיוון - את הפער לעומת המחיר הרגיל שהגיע גם ל-380 שקל לכיוון - סבסדה החברה והמשיכה לטוס גם כשבמטוס היו נוסעים ספורים. תושבי אילת שילמו בימי הקורונה כ-100 שקל לטיסה.

סירקיס אמר לא אחת כי הוא היה רוצה לפגוש מציאות שבה המדינה תשלם לחברות הישראליות מענק של 60 שקל על כל נוסע שנוחת ברמון בדומה לחברות התעופה הזרות שמקבלות 60 אירו על כל נוסע שנוחת ברמון (בלי קשר למחיר הטיסה). שאיפה זו נשארה בגדר חלום רחוק.

באילת מודאגים מהאיום של ישראייר להפסיק את הטיסות. "החלטה זו תחסל את תושבי אילת, בדגש על מאות מתושביה החולים הנזקקים לטיפולים רפואיים מחוץ לאילת", אמר יצחק הלוי. "החלטה זו תעצור את תנועת הרופאים המגיעים לאילת להעניק לתושבי העיר טיפול רפואי. החלטה זו תוסיף עומסים כבדים על כביש 90, שגבה לא אחת חיים ותוסיף עומסי רכבים בלתי סבירים בתוך העיר. החלטה זו מכניסה לסגר עיר שלמה, עיר שמעל ל-50% מתושביה מובטלים, עיר שעדיין מדממת מסגירת שדה התעופה דב, עיר שנשענת רובה ככולה על תיירות, עיר שנפגעה יותר מכל עיר בארץ מנגיף הקורונה. הפגיעה בעיר ובתושביה חצתה כל גבול הגיוני, אנא אל תאלצו אותנו להגיע לירושלים".

ראש העירייה דורש מכל הגורמים הרלוונטיים להתעשת ולפעול "כך שהעיר אילת הרחוקה ביותר בישראל, לא תנותק ממנה״.