מנכ"לית רביעית למשרד ממשלתי: יעל מבורך מונתה למנכ"לית המשרד לשוויון חברתי

מבורך משמשת כיום כנציגת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) בלונדון ולפני כן מילאה שורה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר • השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, מסרה: "מבורך היא אשת מקצוע מנוסה ומוערכת עם הבנה עמוקה של המגזר הציבורי"

יעל מבורך / צילום: לע"מ
יעל מבורך / צילום: לע"מ

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, הודיעה הבוקר על כוונתה למנות את יעל מבורך לתפקיד מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי וגמלאים, בכפוף לאישור נציבות המדינה ולאישור הממשלה.

מתוך 34 משרדי הממשלה, מדובר במינוי רביעי של מנכ"לית. ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי היא המנכ"לית החמישית. שר המשפטים אבי ניסנקורן האריך את תפקידה כממלאת מקום ל-3 חודשים נוספים, וכך יעקבי תשלים שנה בתפקיד, אולם לפי הערכות היא צפויה לחזור למלא את תפקידה ככונסת הרשמית החל מחודש אוגוסט.

מבורך משמשת כיום כנציגת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) בלונדון ולפני כן מילאה שורה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר, כאשר בתפקידה האחרון כיהנה כסגנית הממונה לתחום המאקרו.

לפי הודעת המשרד, במסגרת תפקידה כנציגת ישראל בבנק האירופי, פעלה מבורך לקידום פיתוח כלכלי של מדינות מתפתחות באירופה ובמזרח התיכון. כמו כן, יזמה מבורך הקמת קרן קלינטק משותפת למשרדי הכלכלה והגנת הסביבה בישראל והבנק: Israel EBRD Green Fund.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, מסרה: "מבורך היא אשת מקצוע מנוסה ומוערכת עם הבנה עמוקה של המגזר הציבורי. ניצבת בפנינו משימה אדירה לספק מענה מהיר ויעיל לאוכלוסיות מוחלשות על רקע משבר הקורונה ומעבר לכך עלינו לזהות את מנועי הצמיחה שיסייעו לאוכלוסיות אלו לצאת מהמשבר הזה ולעמוד מחדש על הרגליים. מדובר באתגר ניהולי-מנהיגותי ממדרגה ראשונה ואני מאמינה ביכולת של יעל, עם הניסיון הרב שצברה בהובלת מדיניות כלכלית חברתית ברמה הלאומית, לעמוד בו".