חצי שנה למגפה: ארגון הבריאות העולמי מזהיר שהסוף רחוק ו"הגרוע ביותר עוד לפנינו"

מגפת הקורונה הרגה כבר מעל 502,000 בני אדם ברחבי העולם • מאז גילוי המקרים הראשונים בסין בדצמבר, ארה"ב הפכה למדינה הנגועה ביותר, עם מעל 2.5 מיליוני מקרים מאובחנים ולפחות 125,824 מקרי מוות

פסטיבל האביב ביפן בצל נגיף הקורונה. בסין הפסטיבל המפורסם התבטל / צילום: רויטרס
פסטיבל האביב ביפן בצל נגיף הקורונה. בסין הפסטיבל המפורסם התבטל / צילום: רויטרס

בכירים בארגון הבריאות העולמי פרסמו אזהרות חריפות מפני מגפת הקורונה, ואמרו כי "היא אפילו לא מתקרבת לסוף שלה". מגפת הקורונה הרגה כבר מעל 502,000 בני אדם ברחבי העולם.

היום (ג') מלאו שישה חודשים להודעה הראשונה שהארגון, WHO , קיבל על הנגיף. דווקא ביום זה מנכ"ל הארגון, ד"ר טדרוס אנהנום גבריסוס, מזהיר ואומר שצריך לחשוב על ההתקדמות שנעשתה אבל גם על המשך הדרך.

"אף אחד מאיתנו לא יכול היה לדמיין איך העולם שלנו, והחיים שלנו, יושלכו למהומה כזו על ידי הנגיף החדש", הוא אמר. טדרוס קרא לסולידריות עולמית במאבק במחלה ובהתפרצויות שלה ברחבי העולם. "הגרוע ביותר עוד לפנינו", הוא אמר.

מעל 10.1 מיליון בני אדם אובחנו כנגועים בקורונה, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב. אולם ההערכות הן שהמספרים האמיתיים כנראה גבוהים בהרבה בגלל מחסור בבדיקות, מקרים לא מדווחים וחשדות שכמה ממשלות מסתירות את היקף המחלה במדינותיהן.

ניו ג'רזי הולכת אחורה

מאז גילוי המקרים הראשונים בסין בדצמבר, ארה"ב הפכה למדינה הנגועה ביותר, עם מעל 2.5 מיליוני מקרים מאובחנים ולפחות 125,824 מקרי מוות.

בתוך כך הודיע מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי, שהמדינה תעצור את פתיחת המסעדות, שנקבעה ליום חמישי. הוא הצביע על קפיצות במקרים במדינות אחרות בארה"ב שבהן נפתחו מקומות האכילה הסגורים מחדש.

"היינו זהירים בכל שלב של הפתיחה מחדש שלנו", הוא צייץ בטוויטר. "אמרנו תמיד שלא נהסס ללחוץ על כפתור העצירה אם זה נחוץ לשמירה על בריאות הציבור. זהו אחד המצבים האלו".