יו"ר הפד: הדחיפה להסרת הגבלות ופתיחה מחדש מוקדמת יצרה סיכונים חדשים

ג'רום פאוול אמר כי הפתיחה מחדש של הכלכלה התרחשה מוקדם מכפי שצפו בבנק המרכזי • הקפיצה חזרה של הפעילות הכלכלית אמנם מבורכת, אך היא גם מציבה אתגרים חדשים – בעיקר הצורך להמשיך לרסן את הנגיף"

ג'רום פאוול, נגיד הפד האמריקאי / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס
ג'רום פאוול, נגיד הפד האמריקאי / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס

יו"ר הפדרל רזרב ג'רום פאוול אמר שהפתיחה מחדש של כלכלת ארה"ב - והעלייה הנילווית בהוצאה ובגיוסי העובדים באביב הנוכחי - התרחשה מוקדם מכפי שצפו בבנק המרכזי. הוא הוסיף שהדחיפה להסרת ההגבלות על הפעילות המסחרית יצרה סיכונים אחרים, כמו העלייה האחרונה בהידבקויות הקורונה ובאשפוזים במדינות ברחבי הדרום ודרום־מערב ארה"ב.

"נכנסנו לשלב חשוב חדש ועשינו זאת מוקדם מהצפוי", אמר פאוול בעדות שהוכנה להצגה ביום שלישי בבוקר בוועדה בבית הנבחרים. "הקפיצה הזו חזרה של הפעילות הכלכלית אמנם מבורכת, אך היא גם מציבה אתגרים חדשים - בעיקר הצורך להמשיך לרסן את הנגיף".

פאוול ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין יעידו בפני ועדת השירותים הפיננסיים בבית הנבחרים במסגת העדויות הרבע־שנתיות שמתחייבות כחלק מחבילת ההקלה בסך 2 טריליון דולר שהקונגרס אישר במרץ. חבילת ההקלה סיפקה למשרד האוצר מעל 450 מיליארד דולר לכיסוי הפסדים בתוכניות להלוואות חירום, שהפד מנהל.

הפד יצר תשע תוכניות להלוואות חירום, כמה מהן לתמיכה בהלוואות לחברות גדולות וקטנות, בערים ובמדינות, עם 195 מיליארד דולר שהאוצר מספק לכיסוי הפסדים.

"אנחנו מחויבים מאוד לעשות שימוש בתוכניות הללו, וכן כמכשירים האחרים שלנו, כדי לעשות את מה שאנחנו יכולים כדי לספק יציבות, להבטיח שההבראה תהיה חזקה ככל האפשר, ולהגביל את הנזק המתמשך לכלכלה", אמר פאוול בעדותו שהוכנה מראש.