בורסות עולם | סיקור שוטף

סגירה מעורבת בוול סטריט; אמזון, וויקס וטסלה עלו לשיאים חדשים

פייזר זינקה בעקבות דיווח על התקדמות במציאת חיסון לנגיף הקורונה • עליות חדות במניות אמג'ן, ביונד מיט ושופיפיי • הזהב נחלש לאחר שאתמול חצה את רמת ה-1,800 דולר לאונקיה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

סגירה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה קלה ואילו הנאסד"ק ומדד ה-S&P 500 סגרו בעליות. מניות טסלה , אמזון , וויקס ונטפליקס טיפסו לשיאים חדשים. 

21:00

פורסמו הפרוטוקולים מישיבת המדיניות המוניטארית האחרונה של ראשי הפד (ב-9-10 ביוני). הפרסום לא משפיע על שוק האג"ח והתשואה על אג"ח ממשל ל-10 שנים עומדת על 0.68%. 

בישיבה דנו ראשי הפד באריכות בנוגע לאפשרות להציב יעד תשואות מירבי בשוק האג"ח הממשלתי, אולם לא שינו בינתיים את המדיניות. הריבית נותרה ברמה אפסית. לאחר אותה ישיבה הודיע הפד כי התחזית המועדכנת שלו למשק האמריקאי היא צמיחה שלילית של 6.5% ב-2020 ולאחריה צמיחה חיובית של 5% ב-2021. 

עליות חדות נרשמות במניות אמג'ן, ביונד מיט  ושופיפיי. 

19:45

נמשכות העליות בוול סטריט, בהובלת מדד הנאסד"ק שמתקדם בכ-0.8%. מניות אמזון , וויקס  וטסלה עולות לשיאים חדשים. 

מניית טבע , מנגד, רושמת ירידה חדה. 

18:35

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת, לאחר עליות בשעה הראשונה של המסחר. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה קלה לירידות. 

הזהב נחלש ב-1.4% לאחר שאתמול חצה את רמת ה-1,800 דולר לאונקיה.

עליות נרשמות במניות אמזון , אפל, נטפליקס  ופייסבוק. 

מניית פדאקס  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון. החברה הציגה רווח של 2.53 דולר למניה לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1.52 דולר למניה. 

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה חיובית, למרות הציפיות לירידות בפתיחת המסחר. המדדים מראים התאוששות על רקע הציפייה לחדשות טובות בגזרת מגפת הקורונה ונתוני שכר טובים.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-115 נקודות, או 0.5%. מדד ה-S&P 500 טיפס ב-0.3% והנאסד"ק רשם עליות קלות של 0.2%.

מחקר שפותח על ידי פייזר  וביו-טק דיווח על התקדמות במציאת חיסון לנגיף הקורונה, חדשות שדוחפות את השווקים. התוצאות פורסמו באופן מקוון, אך טרם נבדקו על ידי כתב עת רפואי. "אנו מעודדים מהנתונים הקליניים לגביהם יש לנו ממצאים חיוביים ראשוניים", אמרה קתרין א. ג'נסן, ראש מחקר ופיתוח חיסונים בפייזר.

החברה מסרה כי אם החיסון יקבל אישור רגולטורי, היא צופה כי תצליח לפתח עד 100 מיליון מנות עד סוף השנה, ו"על פוטנציאל" לפתח יותר מ-1.2 מיליארד עד סוף 2021. מניות פייזר זינקו יותר מ-6%, והמסחר במניית ביו-טק בארה"ב הופסק בעקבות עלייה של 8.1%.

טסלה  לא עוצרת ועולה גם היום בחדות. עליות חדות נרשמות גם במניות חברות התעופה, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס  ואמריקן איירליינס. 

16:25

אלביט מערכות הודיעה היום על זכייה בחוזה בהיקף של כ-53 מיליון דולר לספק ולבצע אינטגרציה של חליפות מודיעין על ספינות של חיל ים של מדינה בדרום-מזרח אסיה. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שנתיים.

15:25

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה שלילית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות.

מנתוני סקר ה-ADP שפורסמו היום עולה כי הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף 2.36 מיליון משרות בחודש יוני, נמוך במקצת מצפי הכלכלנים. נתון חודש מאי שונה מירידה של כ-2.76 מיליון לתוספת של 3.06 מיליון משרות. 

10:45

בורסות אירופה נסחרות ביציבות וללא שינוי מהותי לעומת רמת הפתיחה, בעוד נתוני ייצור חיוביים שפורסמו הבוקר בסין דוחפים את הבורסה בשנחאי לעלייה של 1.4%. 

הדאקס הגרמני נסחר כעת ללא שינוי מהותי, כמו גם מדד הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה היום כי כלכלת אסיה תציג לראשונה מעולם צמיחה שלילית השנה בצל משבר הקורונה.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בשעה זו, מדד הניקיי ביפן יורד בכ-0.5%, בסין לעומת זאת, מדד שנחאי עולה ב-0.9% והמדד המוביל בשנזן מוסיף 0.5% לערכו. מדד הקוספי בדרום קוריאה קופץ במעל 1% וגם הבורסה באוסטרליה עולה ב-0.9%.

הבורסה בהונג קונג סגורה היום לרגל חגיגות החזרת השליטה בהונג קונג מבריטניה לסין.

סקר פרטי בסין מראה כי פעילות הייצור במדינה בחודש יוני צמחה מעל לתחזיות, כשמדד מנהלי הרכש של Caixin במגזר הייצור עמד על 51.2 - הרבה מעל לצפיות האנליסטים שקיוו למדד חודשי של 50.5. קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התאוששות הפעילות הכלכלית.

הבנק המרכזי של יפן פרסם היום את מדד Tankan החודשי שהציג היחלשות נוספת בעסקי המדינה. מדד Tankan בחברות התעשייתיות הגדולות נחלש עוד יותר בחודש יוני ועמד על 34-, רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יוני 2009.

אמש בוול סטריט מדד נאסד"ק עלה ב-1.9%, מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% ומדד S&P 500 הוסיף 1.5% - מה שייזכר כאחר הרבעונים הטובים מזה כמה עשורים.

עוד במהלך המסחר אמש, הזהב חצה את רף 1,800 דולר לראשונה מ-2011.