השבתת טיסות באל על: כל אנשי צוות האוויר יצטרפו לעובדים שבחל"ת

בימים האחרונים ביטלה אל על טיסות מטען וטיסות נוסעים בודדות • טייסי החברה לא מאיישים את הטיסות • מעתה טיסות אל על לא יופעלו, החברה תטיס טיסות מטען עם מטוסים חכורים

השבתת הטיסות באל על: כל אנשי צוות האוויר של אל על - ובכללם 110 טייסים - יצטרפו לשאר חבריהם שנמצאים בחל״ת. כזכור, מאז חודש מרץ יותר מ-90% מעובדי אל על נמצאים בחל״ת. בימים האחרונים ביטלה אל על טיסות מטען וטיסות נוסעים בודדות, כאשר לטענתה זה נעשה מכיוון שהטייסים לא איישו את הטיסות.

מעתה, באופן רשמי, טיסות אל על לא יופעלו. החברה תטיס טיסות מטען עם מטוסים חכורים. טיסות נוסעים שתוכננו - לא יופעלו.

בהודעה שהופצה לאנשי צוות האוויר באל על נמסר כי ״דירקטוריון החברה החליט להשבית את פעילות החברה ולהוציא את שארית אנשי צוות האוויר לחל״ת החל ממחר. כבר עדכנו אתכם על כוונה זו כפי שאמר המנכ״ל בשיחת ההיכרות עם הוועד״.

העובדים התבשרו כי הצעד הזה ייבדק משפטית. ״הוועד מזכיר שלא נשוב מחל״ת ללא אישורו. הדבר ייעשה אך ורק לפי סדר הבכירות, והפעילות בהתאם להסכמים. הוועד מתכנן אסיפות הסברה בתחילת שבוע הבא".

מאל על נמסר כי "מאחר והטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל"ת, מתוכם 100 טייסים".

מוקדם יותר עודכנו אנשי אל על כי ועד הטייסים נפגש עם שרת התחבורה מירי רגב. בהודעה עדכנו כי ״השרה הדגישה בפנינו כי הציבור מתייחס לאל על כאל חברה לאומית והממשלה לא תתן לחברה ליפול. השרה מבינה את האחריות הרבה המוטלת עלינו בכל טיסה וטיסה והיא מלאת הערכה לטייסים.

"מטרת הפגישה, כפי שהוצגה ע״י השרה, הייתה לנסות לקרב ולגשר בין הצדדים המעורבים במשבר באל על (בעלים, הנהלה, עובדים). חזרנו והדגשנו בפני השרה שאין פתרון למשבר בלי הזרמת הון לחברה ורצוי ע״י משקיע חיצוני בעל אמצעים״.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "מאחר והטייסים מסרבים לאייש את טיסות החברה (טיסות מטען ומספר מצומצם של טיסות נוסעים), אנו נאלצים לבצע התאמות כוח אדם ולהוציא 500 עובדים נוספים לחל"ת, מתוכם 100 טייסים".