חזית לים, עם נוף לבית המשפט: המלחמה על הדירה היקרה ביותר בחיפה

מדובר פנטהאוז בפרויקט היוקרתי "הנשיא 99" במרכז הכרמל, שעלה לרוכשו, יזם ההיי טק זאב קירשנבוים, 18 מיליון שקל • קירשנבוים הודיע על ביטול העיסקה ותובע מיזמית הפרויקט להשיב לו את הכספים ששילם • ואילו החברה היזמית טוענת מנגד כי בכוונתה לתבוע מהמשפחה כ-5 מיליון שקל

הבניין רחוב שדרות הנשיא 99 חיפה / צילום: פאול אורלייב
הבניין רחוב שדרות הנשיא 99 חיפה / צילום: פאול אורלייב

בימים אלה ניטשת מלחמה קשה על הדירה היקרה ביותר בחיפה: פנטהאוז בפרויקט היוקרתי "הנשיא 99" במרכז הכרמל, שעלה לרוכשו, יזם ההיי טק זאב קירשנבוים, 18 מיליון שקל. קירשנבוים הודיע על ביטול העיסקה ותובע מיזמית הפרויקט, חברת מלון נוף הכרמל חיפה, להשיב לו את הכספים ששילם. ואילו החברה היזמית טוענת מנגד, כי כל הבעיות אירעו כתוצאה מאופן ביצוע השינויים בדירות, ובכוונתה לתבוע מהמשפחה כ-5 מיליון שקל.

קירשנבוים היה יזמה ומקימה של חברת ACS, שמפתחת ומייצרת מערכות בקרה לתנועה מדויקת, לתעשיית השבבים, אשר לפני כשלוש שנים נמכרה החברה לחברה גרמנית.

באותה תקופה רכשו הוא ובני משפחתו את שתי דירות הפנטהאוז בשטח כולל של כ-360 מ"ר בפרויקט, שכשמו - נמצא ברחוב הנשיא 99 בעיר. באמצעות בא כוחו, עו"ד משה יונאי ממשרד רולוף ויונאי, טוען קירשנבוים בתביעה שנדונה בבית המשפט המחוזי בחיפה, כי החברה היזמית פיגרה בכשנה וחצי במסירת הדירות, וזאת בין היתר עקב עבודה כושלת ולא מקצועית לטענתו, מצד החברה המבצעת. "נראה כי הנתבעת עובדת ב'שיטת מצליח', רק במקום שבו יתגלו במקרה כשלים - יתקנו. לא יתגלו במקרה כשלים - לא יתוקנו הגם שהכשלים עדיין שרירים וקיימים", נכתב בכתב התביעה. עוד נאמר, כי חלק מהליקויים אינם ברי תיקון, ושלבניין ולדירות נגרם בלאי מואץ.

לאור כל זאת הודיע קירשנבוים כי החברה הפרה את חוזה המכר באופן יסודי, ועל כן הוא מבטל את העסקה. מכיוון שטרם השלים את מלוא התשלום עבורה, הוא תובע 14.5 מיליון שקל עבור התשלומים ששילם, עוד 1.1 מיליון שקל ששילם על שינויים בדירות, ועוד 620 אלף שקל הפסד דמי שכירות ועוגמת נפש. בסך הכל גובה התביעה מגיע ל-16.3 מיליון שקל. כמו כן הגיש בקשה להטיל צו עיקול זמני על המלון.

החברה טרם הגישה כתב הגנה, ואולם הגישה בקשה לביטול צו העיקול, ממנו ניתן ללמוד על עמדתה שתציג בפני בית המשפט: מהבקשה שהוגשה על ידי עו"ד חובב ביטון, התביעה מופרכת ו"נובעת רק מרצונם ונסיונם של התובעים להשתחרר מ-2 עסקאות בהן רכשו את הדירות מושאי ההליך".

החברה טוענת, כי כל הבעיות שנטענות על ידי משפחת קירשנבוים נבעו מהשינויים שהם ביקשו לערוך בדירות. בהסכם בין הצדדים נקבע, כי המשפחה תהיה אחראית על עיכובים במסירת הדירות ועל ליקויים שיתגלו בהן, כתוצאה מעבודות שבוצעו על ידי אנשים מטעמה. בין היתר תוכניות השינויים שהוגשו מטעמם היו חלקיות, הוגשו באיחור וכללו ליקויים.

לאור התנהלות זו, טוענת חברת מלון נוף הכרמל חיפה, כי המשפחה היא זו שהפרה את הסכם המכר באופן יסודי, ועל כן עליה לשלם 1.8 מיליון שקל דמי הפרת החוזה; עוד תובעת החברה מהמשפחה להשלים את התשלומים בעבור הדירה בסך של כ-3 מיליון שקל. 

מהתגובה מטעם החברה: "מדובר בתביעה חסרת כל בסיס הנסתרת ממסמכים וטענות שיצאו תחת ידי הקונים עצמם. סיבת הביטול האמיתית היא לא זו שפורטה בכתב התביעה והדברים יתבררו בהליך המשפטי עד תום. בימים אלה חברתנו סיימה את בנייתו של פרוייט הנשיא 99 המייצר חווית מגורים שלא נראתה בעיר חיפה לרווחת דיירי הפרויקט. חברתנו תעמוד על זכויותיה לרבות זכותה לקבלת פיצוי ראוי מצד משפחת קירשנבאום על ניסיונה חסר תום הלב להצדיק את ביטול העיסקה בעילות חסרות כל בסיס".