אולמות אירועים, ברים וחדרי כושר ייסגרו: הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות

שורת ההגבלות החדשות להתמודדות עם התפרצות הגל השני של המגפה אושרה בממשלה • הצעת חוק לתיקון תקנות שעת חירום תועבר לאישור מליאת הכנסת באופן מיידי • לפיד: "אנחנו המדינה היחידה בעולם שהגיעה לגל השני מוכנה עוד פחות טוב מהגל השני. נתניהו נכשל"

בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בישיבת הממשלה היום (ב) אושרה רשימה של הגבלות להתמודדות עם הגל השני של מגפת הקורונה. לפי ההגבלות החדשות, מספר הסועדים במסעדות יוגבל ל-50 איש, כאשר 20 איש יוכלו לשבת בפנים ו-30 בחוץ.

הוחלט כי אולמות האירועים, המועדונים והברים - ייסגרו, וכך גם חדרי הכושר וברכות השחייה הציבוריות. מופעי התרבות לא ייפתחו, ופעילויות הספורט המאורגנות יתקיימו ללא קהל. באשר לבתי כנסת, מספר המתפללים יוגבל ל-19 ותצא קריאה לאנשים לקיים תפילות בחוץ.

עוד אושרה בדיון טיוטת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות), כך שההגבלות עליהן תחליט הממשלה יכנסו לתוקף באופן מיידי, והצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת באופן מיידי.

לפי התיקון לחוק, הוועדה בכנסת תקיים דיון בהחלטות ותחליט אם לאשרן, כולן או חלקן, בתוך 7 ימים מהמועד האמור (תינתן אפשרות להארכה של עד 3 ימים נוספים).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון שישראל נמצאת "כפסע מחזרה לסגר מלא". שר הבטחון בני גנץ אמר בדיון כי הוא תומך בנקיטת צעדים דרסטיים "כדי להימנע מצעדים דרסטיים יותר בהמשך".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר היום בישיבת סיעת יש עתיד כי הממשלה צריכה לצאת לחל"ת. ״ניהול משבר הקורונה הוא כישלון לאומי מחפיר, מביש, מסוכן וחסר תקדים. אנחנו המדינה היחידה בעולם שהגיעה לגל השני מוכנה עוד פחות טוב מהגל השני. נתניהו נכשל. ממשלת המנותקים לא מתפקדת״.

שר הבריאות יולי אדלשטיין דיבר היום במליאה, ואמר שיש עלייה במספר החולים קשה, ואין ברירה אלא להיכנס למתווה של הגבלות חדש. "ההחלטה היא מיידית. בנוגע לברים, מסעדות, ואולמות התקהלות מותר עד 20 איש".

אדלשטיין ציין כי ״הממשלה לא מתחבאת והנה אני פה מעדכן. אני אומר בכאב רב, עברנו את השלב שבו רק התו הסגול מסייע. אמרתי לחברי הממשלה אתמול, ׳לא שמרו על התו הסגול, ולכן התו הזה לא מעניין אותי יותר׳. וזו המציאות כרגע שבה יש צורך בהגבלות".

לדבריו, ״הצעדים הם קשים ולא פשוטים. אבל אנחנו עושים את כל זה על מנת להחזיר את השד לתוך הבקבוק, כדי שנדע לחיות חיים בצל הקורונה בצורה שונה״.