אל על | בלעדי

הרוכש מסתורי, הנאמן פחות: הראל לוקר צפוי להתמנות לנאמן למניות אל על. האם ההלאמה מתרחקת?

ל"גלובס" נודע כי יו"ר התעשייה האווירית מיועד לתפקיד הנאמן למניות חברת התעופה • לוקר צפוי להחזיק במניות לתקופת ביניים בניסיון לקדם עסקה למכירת החברה לרוכש ששמו טרם נחשף

הראל לוקר / צילום: איל יצהר, גלובס
הראל לוקר / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת אל על הודיעה הערב כי היא מתקדמת עם האוצר במתווה החילוץ שהוצע לה ומשמעותו מעבר לידי המדינה (הלאמה). אולם במקביל היא ממשיכה לבחון אפשרויות מכירה. בימים האחרונים הציע איש עסקים, שמסרב לחשוף את שמו, לרכוש את החברה ואף מינה את רו"ח ראם עמינח, לשעבר היועץ הכלכלי לרמטכ"ל לנהל את המגעים עבורו.

כחלק מהעסקה נבחנת האפשרות להעביר את מניות השליטה בחברה מידי חברת כנפיים של משפחת בורוביץ' לידי נאמן לתקופת ביניים. הצדדים אף פנו ליו"ר התעשייה האווירית בהווה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה בעבר - הראל לוקר על מנת שזה ישמש בתפקיד.

חשוב להדגיש, לא מדובר בנאמנות "קלאסית", לוקר, אם ימונה לתפקיד, יחזיק במניות לתקופה קצרה בלבד עד שיינתן לחברה היתר שליטה מטעם המדינה ועד שיושלמו הבדיקות הביטחוניות שיאפשרו קבלת היתר כאמור ולא יפעיל אותה בשוטף.

לא ברור מדוע הזדרזו בחברה להודיע כי יאמצו את המתווה מול המדינה בשעה שמתקיימים מגעים מקבילים מול רוכש פוטנציאלי, וייתכן כי הדבר נועד להפעיל לחץ על הרוכש על מנת שיקדם את השלמת העסקה. כך או כך, גם בתסריט של הלאמה וגם בתסריט של רכישה צפויה משפחת בורוביץ', לאבד את השליטה בחברה.

הראל לוקר סירב להגיב על הדברים.