טסלה לא עוצרת ויש אנליסט שצופה צניחה של 78% במניה

אתמול בוול סטריט זינקה טסלה בעוד 13.5% לשיא חדש של 1,371 דולר, המשקף לחברה שווי של 254 מיליארד דולר • בעקבות נתוני המכירות שסיפקה טסלה העלה האנליסט ראיין ברינקמן מג'יי.פי מורגן את מחיר היעד שלו למניית טסלה ל-295 דולר

טסלה 3 / צילום: Chuck Burton, Associated Press
טסלה 3 / צילום: Chuck Burton, Associated Press

מניית יצרנית המכוניות החשמליות טסלה לא עוצרת. אתמול בוול סטריט זינקה טסלה  בעוד 13.5% לשיא חדש של 1,371 דולר, המשקף לחברה שווי של 254 מיליארד דולר. בחמשת ימי המסחר האחרונים זינקה המניה בכ-43%. 

לשם השוואה, שוויה של פורד עומד על כ-24 מיליארד דולר וזה של ג'נרל מוטורס מגיע כיום לכ-36 מיליארד דולר. כלומר המשקיעים מעניקים כיום לטסלה שווי כפול פי 4 בערך משוויין המצרפי של שתי ענקיות הרכב האמריקאיות ביחד (כ-60 מיליארד דולר). 

את טסלה מסקרים 32 אנליסטים, ורובם ככולם נותרו אובדי עצות למול הזינוק המטאורי במניית החברה, שעברה בהרבה את מחירי היעד שלהם. הזינוק במניה, אגב, נתמך בהפתעה לטובה שסיפקה טסלה ביום חמישי האחרון, בעת שדיווחה על אספקה של 90,600 רכבים מתוצרתה ברבעון השני, גבוה בהרבה מצפי האנליסטים שעמד על כ-70 אלף רכבים. 

בעקבות נתוני המכירות שסיפקה טסלה העלה האנליסט ראיין ברינקמן (  Ryan Brinkman ) מג'יי.פי מורגן את מחיר היעד שלו למניית טסלה ב-7.3% ל-295 דולר. עם זאת, גם מחיר היעד החדש נמוך בכ-78% ממחירה של המניה בבורסה כך שברינקמן ממש לא מתלהב מהביצועים של המניה לאחרונה.

טסלה תפרסם דוחות לרבעון השני ב-22 ביולי וברינקמן מזהיר כי תוצאות החברה עשויות להפתיע לטובה על רקע פריטים חד פעמיים שונים. עוד הוא מציין כי "מחיר היעד שלנו כולל בתוכו את הסיכונים הגדולים לפעילות החברה, כמו גם את יכולת הביצוע המרשימה של הנהלת החברה".

אגב, מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, "השיק" בימים האחרונים קו ייצור של תחתונים, כמעין לעג לשורטיסטים שהימרו נגד המניה (ונאלצו 'למכור את התחתונים'). מאסק חשף שלשום את המכנסונים באתר של טסלה וכמובן ליווה את המהלך בציוץ בטוויטר.