בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; אמזון ואפל טיפסו לשיאים חדשים

וויקס עלתה לשיא חדש • בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.5%-1.2% • מניית פורסקאוט קפצה בעקבות פרסום תוצאות ראשוניות לרבעון השני, הגבוהות מתחזיות האנליסטים

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית, לאחר שבשעה האחרונה נרשמה התחזקות בעליות השערים. מדד הנאסד"ק הוביל, עם עלייה של כ-1.4% בסיום.

מניות אפל  ואמזון  טיפסו לשיאים חדשים. גם וויקס עלתה לשיא חדש. 

מנגד, טסלה  סגרה יום תנודתי בירידה. 

21:00

נמשכות העליות בניו יורק, בהובלת מדד הנאסד"ק שמתקדם ב-0.6%.

מניית גילת  צונחת בעקבות דיווח של חברת קומטק שאמורה לרכוש אותה, לפיו היא הגישה אתמול תלונה בבית המשפט בדלאוור כנגד גילת. התלונה נוגעת למיזוג בין החברות, וקומטק מבקשת פסק דין הצהרתי שמספר פעולות, אם ינקטו על ידי גילת, יהוו הפרה של ההתחייבויות של גילת לפי הסכם המיזוג. באופן פרטני מתייחסים בקומטק להמתנה לאישור הרגולטור הרוסי לעסקה, וכן טוענים כי בקומטק בוחנים האם הירידה החדה בעסקי גילת מאז נחתם ההסכם בינואר עשויה להיחשב כהשפעה שלילית מהותית (עניין שלרוב מוביל לדרישות לביטול העסקה או לפחות להפחתת המחיר).

19:00

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.5%-1.2%. בוול סטריט המגמה חיובית. 

בקרב הישראליות בניו יורק בולטות בעליות מניות פורסייט , סייפ-טי, סולאראדג', כיטוב פארמה  ואופקו. 

18:10

מתמתנות העליות בוול סטריט. וויקס עולה בכ-4% לשיא חדש. 

עליות בולטות נרשמות במניות יצרניות הרכבים החשמליים ניו וניקולה. גם מניית עליבאבא  בולטת בעלייה חדה. 

17:00

מניית פורסקאוט  עולה בעקבות פרסום תוצאות ראשוניות לרבעון השני, הגבוהות מתחזיות האנליסטים. החברה מצפה להכנסות של 78-82 מיליון דולר, שיפור משמעותי מהרבעון הקודם שהיה חלש מאוד. 

אפל  עולה לשיא חדש. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים עולים ב-0.3%-0.8%. 

מניית וויקס  עולה לשיא חדש. 

בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים שמניות טבע  ופריגו  יכולות לשמש כפוזיציה דפנסיבית לאחר העליות החזקות בשוק המניות (בארה"ב) לצד החששות מגל שני והתפרצות גלובלית גדולה בעונת הסתיו-חורף. אנליסט הפארמה והביומד של אי.בי.אי, סטיבן טפר, מעריך שטבע לא אמורה להיפגע מהותית מהמשך המשבר, ואולי אף תגדיל מכירות במוצרים מסוימים, ואילו פריגו אף צפויה להרוויח מהתמשכות המשבר, כחברה הממוקדת בתרופות ללא מרשם ומוצרי בריאות אחרים במותג פרטי, שמתאימים לדבריו לתקופה של משבר כלכלי וסגרים.

15:35

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות במדדי המניות. הזהב לא עוצר ומטפס מעל רמה של 1,800 דולר לאונקיה. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות אמזון , טסלה , מיקרוסופט , אפל ונטפליקס. 

12:30

מנייתה של חברת התקשורת הפינית נוקיה  צונחת בכ-7.5% בצל הדיווח על האפשרות לאובדן וריזון כלקוח מהותי. במהלך הלילה ג'י.פי מורגן הוריד המלצה למניה מ'משקל יתר' ל'ניטרלי' תחת הערכה כי וריזון תהיה תלויה פחות בנוקיה, שכן הספק העיקרי של החברה לרשת רדיו (RAN) מתקדם קדימה. נוקיה מסרה כי היא ממשיכה לעבוד עם וריזון בנוגע לטכנולוגיית 5G.

12:00

מחיר הזהב, שנחשב כחוף מבטחים בעתות משבר, מטפס כעת ב-0.1% מעל ל-1,800 דולר לאונקייה, וזאת לראשונה מאז שנת 2011.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה. מדד הדאקס מאבד 0.7%, הקאק יורד ב-0.9% והפוטסי משיל 0.6%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ללא שינוי לאחר הירידות שנרשמו אתמול.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, בהמשך לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.5%, מדד נאסד"ק איבד 0.9% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.1%.

החששות בנוגע להתפרצות הקורונה העיבו על הסנטימנט במסחר בארה"ב וגם באירופה אתמול, כאשר מספר הנדבקים ממשיך לטפס. במהלך סוף השבוע יותר מ-20 מדינות בארה"ב דיווח על גידול של לפחות 5% במספר המאושפזים.

הבוקר באסיה שנחאי עולה ב-0.7%, הונג קונג מטפסת ב-0.35% ומדד הניקיי מאבד 0.5%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נחלשים קלות בעד 0.16%.

הבוקר הופסק המסחר במניותיה של אייר אסיה בבורסה המלזית לאחר שרואי החשבון המבקרים שלה קבעו כי יש ספקות ביכולתה של החברה להמשיך להתקיים כ'עסק חי'. בחוות הדעת שהוצמדה לתוצאות הכספיות של חברת התעופה לשנת 2019, כתבו רואי החשבון מארנסט אנד יאנג כי החברה תלויה בהתאוששות מהפנדמיה COVID-19 ובמאמצי גיוס הכספים לחברה.