יואב קיש | בלעדי

הבקשה החריגה של סגן השר קיש: הוספת מקלחת פרטית בלשכה החדשה

סגן שר הבריאות יואב קיש ביקש שלשכתו החדשה בבניין משרד הבריאות תעבור שיפוץ, במסגרתו הוא דרש שיכלל גם חדר מקלחת פרטי • לדברי קיש, הבקשה כבר הוסרה מסדר היום לפני שלושה שבועות

יואב קיש / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יואב קיש / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במסגרת כניסת 34 השרים ו-8 סגני השרים למשרדי הממשלה, נוספו לאחרונה מספר סגני שרים במשרדים ממשלתיים בהם לא כיהנו בתפקידים אלה עד היום. אחד מהם הוא ח״כ יואב קיש שעם הקמת הממשלה מונה לתפקיד סגן שר הבריאות.

במהלך כניסתו למשרד הבריאות, והתאמת המשרד לנוכחות שר במשרה מלאה וגם סגן שר, התבצעו התאמות סבירות בבנייני המשרד.

השר יולי אדלשטיין, נכנס ללשכתו בקומה ה-13 בבניין של משרד הבריאות בירושלים ואילו סגן השר, יואב קיש, נתבקש להמתין עד שימצא לו אגף מתאים בתוך הבניין שיכיל את לשכתו ויועציו.

בניין משרד הבריאות עמוס בעובדי משרד הבריאות. בימים רגילים, כל הקומות והחדרים מלאים, אך מיותר לציין שהחודשים האחרונים היו מאתגרים במיוחד מבחינת עומסי העבודה. כמו משרדי ממשלה רבים, גם במשרד הבריאות העבירו חלק מן העובדים לעבודה מן הבית.

לאחר השבעת הממשלה ב-17 במאי, ערך סגן השר קיש ביקור בקומות הבניין ובשלב ראשון התמקם בחדר זמני בקומה הראשונה. במקביל, סוכם שהוא יקבל לשכה יותר נוחה בקומה ה-11 של הבניין, תוך הזזת חלק מן הבכירים שאלה היו חדריהם.

לפי בירור "גלובס", כדי לאפשר לקיש את הלשכה בקומה ה-11 התבקשו כ-3-4 עובדים ומנהל מחלקה לפנות את חדריהם והתוכנית הייתה לאחד מספר חדרים, לסדר לקיש מקום לו וליועציו, ולבנות בסמוך חדר ישיבות.

עד כאן, הסידור החדש נראה סביר. אולם קיש ביקש שמערכת החדרים שתחובר תעבור שיפוץ ובמסגרת השיפוץ הוא דרש שבלשכתו במשרד הבריאות יכלל גם חדר מקלחת פרטי.

מלשכת סגן השר קיש נמסר: ״השיפוץ המתוכנן בלשכה המיועדת כולל התאמות הכרחיות לכמות אנשי הצוות ואופי העבודה ונעשה כולו לפי תקשיר ממשלתי מסודר של לשכת סגן שר. נבחנה האפשרות לשירותים וחדר ישיבות בלשכה. בבדיקת תקנון שירות המדינה (התקשי״ר) התברר שאין אישור לשירותים או לחדר ישיבות ולכן בלשכת סגן השר לא מתוכננים שירותים (או מקלחת) או חדר ישיבות״.

במשרדי הממשלה היו מי שתהו בנוגע לבקשת סגן השר קיש לשפץ עבורו את החדרים הרלבנטיים ולבנות מקלחת אישית. לדברי גורמים, הזזת עובדים בכירים כדי לאפשר מקום לסגן השר קיש נראיתה סבירה, אולם הוצאה ציבורית על שיפוץ לשכה, ובניית מקלחת ושירותים פרטיים נראית כבזבוז כספי ציבור שאינו ראוי, במיוחד בעת הזו בה הסקטור הפרטי מצוי במשבר הגדול ביותר במדינה ובמקביל במגזר הציבורי מתוכנן קיצוץ מסיבי.

יצוין שמשרד הבריאות נמצא במרחק 7 דקות נסיעה ממשכן הכנסת. לסגן השר קיש, כמו לכל 120 חברי הכנסת יש לשכות אישיות הכוללות מקלחות פרטיות וזאת כיוון שחברי הכנסת נדרשים לשהות בכנסת שעות ממשוכות להצבעות ליליות. לאלה המתגוררים רחוק, מממנת הכנסת בתי מלון בירושלים, כך שאינם נדרשים לנסוע עד לביתם כדי להתקלח ולהתארגן בימים עמוסים.

אחרי האמירות של השר הנגבי, "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה ממש חרטא", אירוע חניכת כביש עם כיבודים ומוזמנים רבים של השרה רגב, מסיבת עשרות האנשים בחצר הפרטית של שר הבריאות ורעייתו - נראה ששרי הממשלה ממשיכים להפגין ניתוק מן המצב הקשה אליו הגיעה הכלכלה והחברה הישראלית.

תגובת משרד הבריאות: "בימים אלו מוקמת לשכת סגן שר הבריאות בקומה 11 בבניין המשרדים של משרד הבריאות בהתאם לכללים, המפרט והפרוגרמה שמאושרת ע"י מינהל הדיור לכלל משרדי הממשלה. קיים במתחם ארכיון שהוסב לחדר ישיבות ששימש גם את לשכת סגן השר וגם את שאר היחידות. משך השיפוץ משוער כחודש ואושר ע"י כל הגורמים הרלוונטיים במשרד ובאוצר. המתחם איננו כולל שירותים ומקלחות, השיפוץ יחל בימים הקרובים".