מחריף המאבק בלשכת סוכני ביטוח: קבוצת סוכנים דורשת מהנשיא שיתפטר והוא משיב אש

המלחמה בין הפלגים השונים בלשכת סוכני ביטוח עולה קומה, לקראת דיון על תקציב הלשכה שאישורו מתעכב חודשים ניכרים • קבוצת סוכני ביטוח קראו לנשיא הלשכה ליאור רוזנפלד להתפטר "בטרם תאולץ לעזוב בבושת פנים"

ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן
ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן

המלחמה בין הפלגים השונים בלשכת סוכני ביטוח עולה קומה, לקראת דיון על תקציב הלשכה שאישורו מתעכב חודשים ניכרים. קבוצת סוכני ביטוח שזה זמן נמצאת בעימות עם נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד, שלחה לו מוקדם יותר השבוע מכתב בעניין "הסדרת פעילות הלשכה וביטול הפילוג" ושבו היא קוראת לו "'שים את המפתחות על השולחן' ותתפטר". זאת, כתבו אותם סוכנים שבהם כאלה שמכהנים בתפקידים בכירים בלשכה ובמחוזותיה, "בטרם תאולץ לעזוב בבושת פנים, תוך סיכון כל הישגיך האישיים, המקצועיים והציבוריים שהשגת עד היום".

מנגד, בסביבת נשיא הלשכה רואים במכתב ובטענות כנגדו, ובוודאי שבקריאה להתפטרותו, כחלק ממאבק שמובילים אנשי אופוזיציה, שעליו הוחתמו כביכול סוכנים שאינם נגדו ושכולל איומים כנגדו. בסביבת כותבי המכתב מתנגדים לטענות כי מדובר לכאורה בניסיון לסחוט באיומים את הנשיא המכהן של הלשכה, ומסבירים כי מדובר בהבעת דעה פומבית של שליחי ציבור סוכני הביטוח "שנקעה נפשם מהמתרחש בלשכה, וזאת מתוך דאגה ללשכה", כשהם מתלוננים במכתבם על התנהלות לא תקינה של גורמי ופעילויות הלשכה תחת הנשיא, לתפיסתם, שמתנהג לכאורה בדרך "יהירה, ארוגנטית ולא דמוקרטית".

מטעם לשכת סוכני הביטוח שבראשות רוזנפלד נמסר בתגובה כי "הסמכות לפיטורי נשיא הלשכה נתונים אך ורק בידי האסיפה הכללית שם יש רוב ברור לנשיא כפי שהוכח גם בבחירות". עוד הוסיפו ביחס למכתב האמור כי "מדובר בניסיון לקושש כותרות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר ורק מסיבות נזק ל-4,800 סוכני הביטוח המקצועיים והאיכותיים שבחרו באופן חופשי ודמוקרטי את הנשיא שלהם. יתרה מכך, מספר חברים מתוך השמות שהוזכרו במסמך כלל לא חתמו עליו מעולם ואף לא הביעו שום הסכמה לתוכנו".

עוד נמסר מטעם הלשכה שאותה מוביל רוזנפלד כי "הנשיא המכהן עושה לילות כימים כשטובתם, מעמדם ועתידם של סוכני הביטוח עומדים לנגד עיניו וזאת במיוחד לנוכח האתגרים שמציב חוק ההסדרים הקרוב בפני הענף" והוא "קורא לחברי המועצה להפסיק לעסוק בפוליטיקה קטנונית ולהטות את מאמציהם לטובת מניעת הגזירות הכלכליות שמשרד האוצר מתכן שיפגעו בפרנסתם של סוכני הביטוח ובציבור הכללי". מהלשכה נמסר כי המכתב כאמור כמוהו כ"לירות בתוך הנגמ"ש".

ואולם, כאמור, בקבוצה שהובילה את כתיבת המכתב מביעים דאגה ללשכה, כפי שהיא מתנהלת. כך, במכתב שנשלח לנשיא הלשכה, שבכהונתו נקלע לא אחת לעימותים חריפים ואישיים מול הרגולטורים האחראים על הענף שממונים על רשות שוק ההון - הנוכחי וקודמתו, מצוין בין היתר כי "חברים בוועד המנהל מדווחים על התנהלות לא תקינה שלך, כגון אי העברת חומר מקצועי לחברי הוועד לקראת ישיבות, קבלת החלטות על דעת עצמך, תוך הישענות על רוב זעיר אוטומטי שיש לך כרגע".

עוד הם כתבו לרוזנפלד כי "בישיבה האחרונה שמענו ממנכ"ל הלשכה דיווחים מדאיגים על מצב תשלומי דמי החבר. בניכוי משבר הקורונה והנטייה של מי מבין חברנו לדחות את תשלום דמי החבר, הרי שכרגע, במחצית שנת 2020 אנו ניצבים בפני מצב משברי ולפיו כרבע מחברי הלשכה טרם שילמו את דמי החבר. אין ספק בליבנו, כי זו סטירת לחי חזקה מהשטח כלפיך...". עוד הם מציינים במכתבם את פרשת התואר בכלכלה בהצטיינות בו התהדר רוזנפלד ושבעקבות חשיפה בדה-מרקר התברר כלא אמיתי.

לפי שעה נראה כי העימות רחוק מפיתרון, כשהצדדים למאבק מביעים מרירות רבה כנגד הצד השני. כך, לאחר שהמכתב נשלח לרוזנפלד ותגובת הלשכה ניתנה ל"גלובס" פרסם רוזנפלד איגרת לסוכני ביטוח ובה כתב בין היתר כי הלשכה בראשותו נאבקת ב"גזירות" שנכללות בחוק ההסדרים וש"לצערי, בעוד אנו שוכבים בשוחות, נלחמים בכל הכלים העומדים לרשותנו כנגד הרגולטורים השונים נראה כי גורמי אופוזיציה בלשכה שמו להם למטרה לפגוע בנו בכל דרך ובכל ערוץ פעילות", "ואף 'לשרוף את המועדון על יושביו'". עוד הוא הוסיף באותה איגרת כי אותם אלה שמתנגדים לו "הפנו מכתב לעיתון "גלובס" לצורך פרסום אייטם שכל מטרתו פגיעה בלשכה" תוך שהוסיף כי "זה לא הזמן לפוליטיקה קטנונית".