הרשות מבקשת להקים מחסומי קורונה בשטחים בהם יש חיילים ישראלים

אש הממשלה הפלסטיני, מוחמד א-שתאייה, אמר השבוע כי ישראל מונעת מהרשות להקים מחסומים לבידוד יישובים ושכונות מוכי קורונה וכי הוא יפנה לארגוני האו"ם הפועלים בשטחים לסייע בהקמת מחסומים ובפיקוח עליהם

עובד בצוות הרפואי מבצע בדיקת קורונה ברשות הפלסטינית / צילום: Mussa Qawasma, רויטרס
עובד בצוות הרפואי מבצע בדיקת קורונה ברשות הפלסטינית / צילום: Mussa Qawasma, רויטרס

החשש מעימות בין אנש כוחות הביטחון פלסטיניים לחיילי צהל גובר לנוכח דרישת הרשות הפלסטינית לאפשר לה להציב מחסומים ולהחיל סגר קורונה על שכונות וכפרים הנמצאים בשטחי B ו-C. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד א-שתאייה, אמר השבוע כי ישראל מונעת מהרשות להקים מחסומים לבידוד יישובים ושכונות מוכי קורונה וכי הוא יפנה לארגוני האו"ם הפועלים בשטחים לסייע בהקמת מחסומים ובפיקוח עליהם. הוא הסביר כי ללא מחסומים שרשרת ההידבקות לא נקטעת.

בכיר ביטחוני פלסטיני אמר ל"גלובס", כי בשל התפרצות הקורונה בישראל ומנגד היעדר התיאום, החשש הוא שהגל השני יגבר עוד יותר. "לנו אין את המשאבים ואת המערכת הרפואית שיכולה לעמוד בכל כך הרבה מקרים כמו שיש לכם, ואם לא תהיה ברירה - ננקוט צעדי סגר ונאכוף אותם גם בשטחי B ו-C, שם מסתובבים חיילים ישראלים".

מנתונים שנציג ראש הממשלה א-שתאיה עולה, כי 82% מההדבקות בשטחי הרשות הן תוצאה של התקהלויות בחתונות ובבתי אבלים. 18% מההדבקות הן תוצאה של מעבר עובדים ואנשים אחרים מישראל לשטחי הרשות. א-שתאייה דרש מישראל לסגור את כל המחסומים בינה לבין שטחי הרשות הפלסטינית. הרשות ניסתה בעבר למנוע מפלסטינים לצאת לעבוד בישראל, אך נכשלה. היא דורשת כעת כי הם יישארו לישון במקומות העבודה שלהם ולא יחזרו לשטחי הרשות.

מנתוני משרד הבריאות הפלסטיני עולה, כי מספר הנדבקים הפעילים בשטחי הרשות הוא כעת יותר מ-5,000, מהם יותר מ-50 מוגדרים במצב קשה. מספר המתים עומד על 25.