הממשלה מנותקת מהאזרחים והגיע הזמן שגם הימין יבקר את השלטון

אנשי ימין רבים מפחדים להביע את הביקורת נגד הממשלה בפומבי שמה ייחשדו "לשמאלנים" חלילה • אז הנה אני, איש המחנה הלאומי, גר בגבעה בשומרון ומצביע ימין, לא מפחד להצביע על אפסיותה של הממשלה

ההפגנה הערב בכיכר רבין / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ההפגנה הערב בכיכר רבין / צילום: שלומי יוסף, גלובס

שישה עשר ציוצים פרסמו ביום שלישי האחרון בטוויטר חברי הכנסת והשרים של הליכוד. ארבעה בלבד מהם עסקו בענייני הקורונה, האבטלה ומצבו החמור של המשק - שניים פחות ממספר הציוצים נגד המערכת המשפטית. לשם ההשוואה, לפני כשבועיים, כאשר נכח יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בפגישת הפיוס הפלסטיני בין פלגי הטרור השונים, צויצו נגדו 15 ציוצים על ידי חברי הכנסת של הליכוד.

התנהלות חברי הממשלה והקואליציה בשבועות האחרונים אינה מותירה ספק באשר למידת העניין שאנו מעוררים בהם. שיירת שרד לראש הממשלה הרזרבי, ענייני מיסוי של ראש הממשלה העיקרי וגיוס התרומות לניהול המשפט - כולם מוכיחים כי אנו, האזרחים, נטושים בקצה סולם העדיפויות של חבורת הפריטטיים.

לצערי, אנשי ימין רבים מפחדים להביע את הביקורת נגד הממשלה בפומבי שמה ייחשדו "לשמאלנים" חלילה. אז הנה אני, איש המחנה הלאומי, גר בגבעה בשומרון ומצביע ימין, לא מפחד להצביע על אפסיותה של הממשלה.

בשבוע שעבר חנכה השרה מירי רגב בטקס רב רושם, תוך הפרת הנחיות הריחוק החברתי, מחלף חדש ליד אשקלון. גם אם נתעלם לרגע מהעובדה שהקשר היחיד של שרת התחבורה החדשה לבניית המחלף הוא גזירת הסרט, מדובר ב-80 אלף שקל (לפחות) יותר מדי. בזמן שמאות אלפי אזרחים נאנקים תחת המשבר הכלכלי, לא חוגגים ימי הולדת לכבישים.

"אנחנו נמצאים כאן לא בדיוק לפי המגבלות של משרד הבריאות... להבא אני אוודא שהדבר הזה קורה" אמרה רגב בטקס, והמחישה עד כמה היא מנותקת מהציבור ששלח אותה. כן - מאותו הליכודניק שביטל את חתונתו על מנת לשמור על ההנחיות מבלי לדעת אם כספי המקדמה יוחזרו לו, מאותה ילדה בת 12 שתכננה במשך חודשים את טקס הבת מצווה אך נאלצה לבטל אותה בשל מגבלות הקורונה. ומירי רגב? חג לה שמח וזר לה פורח.

אבל אל דאגה, נבחרי הציבור שלנו לא מנותקים עד כדי כך. לעסקים הענקיים, אלו המעסיקים לוביסטים שיודעים למשוך בחוטים, הם יודעים לעזור. רגע אחרי שחילק לעצמו דיווידנדים של עשרות מיליוני שקלים, התבכיין הראל ויזל, בעלי רשת הביגוד 'פוקס-ויזל', בריאיון ל'ידיעות אחרונות': "אומרים עלי 'חזיר קפיטליסטי' וזה קורע לי את הלב. הרי אם אני לא הייתי נאבק, אף עסק קטן לא היה מקבל שקל". ובכן, אתה יכול להירגע מר ויזל. אתה בוודאי לא חזיר קפיטליסטי, כי אין בינך לבין קפיטליזם מאומה. אתה, כמו גם בעלי המניות של 'אל-על', רק אופורטוניסטים עלובים, שלא מהססים לשלוח את ידיכם לכספי המסים שלנו, העוסקים הקטנים והשכירים, ולקחת אותם אל כיסיכם המנופחים.

אשתי ואני שנינו בעלי עסקים עצמאיים. לאשתי מורת הדרך בוטלו טיולים במאות אלפי שקלים, ולי נחתכה ההכנסה בעשרות אחוזים. כקפיטליסט אני לא מאמין בהתערבות של המדינה, ולכן לא ביקשנו ממנה לממן אותנו. מוחלים טובות. המינימום שאנו מבקשים - וזה באמת אלמנטרי - הוא שהמדינה לא תאלץ אותנו לממן כל מיני מסיבות חנוכת הגשר או עסקים כושלים ונצלניים. תפסיקו לבזבז את כספנו!

אם המדינה רואה את עצמה בכל זאת כגורם שצריך לסייע לעסקים, יש כמה אפשרויות מועילות למדי: שמלונות שיוכיחו פגיעה כלכלית משמעותית בגלל המגפה יקבלו פטור מארנונה; שחברות תעופה ותיירות יקבלו אף הן הנחות במסים; וכן גם לעסקים בתחום האירועים ולכל עסק שנפגע ישירות מהקורונה. הרעיון הכללי הוא לתת רשת ביטחון אמיתית לענפי המשק שקורסים ממש כתוצאה מהקורונה, ולא להרחיב אותה לכלל המשק או לכל מיני הראל ויזלים שייקחו את הכסף לעצמם.

ולכל מי ששואל כיצד המדינה תסתדר ללא כספי המסים הללו וכיצד העיריות יתמודדו ללא כספי הארנונה? אני יכול לחשוב על לפחות שבעה-שמונה משרדי ממשלה שניתן לסגור ולחסוך את תקציבם ללא שייגרם נזק לאף אזרח. 

הכותב הוא בעלים של משרד יחסי ציבור בתחום המשפטי